یادداشت دبیر شوراي نويسندگان روزنامه توسعه جنوب با رويكر نقد عوامل موثر در ايجاد فقر و رفع آسیب های اجتماعی، در نخستین جشنواره کشوری رسانه و رفاه اجتماعی به عنوان اثر برگزیده شناخته شد.
کد خبر: ۵۱۲۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵ 21 October 2017
 در آيين اختتامیه این جشنواره که همزمان با روز جهانی مبارزه با فقر در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نيز جمعی از مسوولان و استادان علوم ارتباطات برگزار شد هیات داوران جشنواره، یاداشت حبيب‌الله بهرامي بيرگاني دبير شوراي نويسندگان روزنامه توسعه جنوب را با عنوان "روستاييان كُتُك، كُتَك مي خورند" یکی از 5 اثر برگزیده این بخش معرفی کرد.

بهرامي در این یادداشت ضمن اشاره به فقر و محروميت روستاييان روستاي "كُتُك" در بخش "چلو" شهرستان انديكا از استاندار خوزستان خواسته بود همراه با مسوولان استان به اين منطقه سفر كند و از نزديک با بررسي مشكل هاي روستاييان، در رفع كمبودها و نيازهاي آنان كوشش كنند.

در این بخش هیات داوران آثار یاداشت نویس روزنامه ايرنا و گسترش صنعت را از دیگر آثار برتر معرفی کرد. در این جشنواره که با رویکرد فقر زدایی و شناسایی عوامل ایجاد فقر برگزار شد آثار در قالب های یادداشت، مقاله، گزارش و مصاحبه پذیرفته و داوری شد.

این جشنواره با هدف ایجاد تعامل موثر میان دانشگاهیان، دانش پژوهان، اصحاب رسانه و کارشناسان حوزه آسیب های اجتماعی، شیوه نوینی برای داوری و بررسی آثار اتخاذ کرد.

آثار ارسال شده به دبیرخانه پس از بررسی های اولیه و راه یابی به بخش داوری- که با حضور استادان با سابقه رشته روزنامه نگاری و علوم اجتماعی دانشگاه ها برگزار شد- در نشستی با حضور دانشجویان رشته جامعه شناسی، کارشناسان حوزه های مربوط و در حضور صاحب اثر هم مورد بحث بررسی و داوری قرار گرفت.

پنج شرکت کننده برتر بخش یادداشت دو روز قبل از برگزاری آيين اختتامیه جشنواره با حضور در کارگاه تخصصی جشنواره در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران به ارايه اثر خود پرداختند و سپس به پرسش های دانشجویان و کارشناسان حاضر علوم اجتماعی پاسخ دادند.

دانشجویان و کارشناسان یاد شده پس از این کارگاه یک اثر از پنج یادداشت راه یافته به مرحله تخصصی را از دیدگاه خود به عنوان اثر برتر معرفی کردند.

40 اثر به مرحله اولیه این جشنواره راه یافت که پس از بررسی و داوری پایانی، 29 اثر در مرحله نهایی برگزیده شد. به برگزیدگان نهایی داوری جشنواره، لوح تقدیر، تندیس جشنواره و گواهی شرکت در جشنواره اهدا شد.

نقد سیاست های غلط اجرایی در حوزه فقرزدایی، تاثیر بیکاری در افزایش فقر و بزهکاری، نقش فقر در افزایش اعتیاد و تاثیر آن بر خانواده، تاثیر فقر در افزایش آمار طلاق، تاثیر فقر در افزایش حاشیه نشینی، تغییرات اقلیمی و مهاجرت از روستاها به شهرها، تاثیر فقر در زندگی زنان بی سرپرست و بدسرپرست، تاثیر فقر در افزایش آمار کودکان کار، تاثیر فقر در افزایش آمار معلولان هشت محور این جشنواره بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار