مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه گفت: برخی از افراد به ظاهر متكدي نه تنها نیازمند نیستند بلکه به صورت حرفه‌ای به تکدی گری به عنوان یک شغل نگاه می‌کنند و از این راه درآمدهاي میلیونی كسب مي كنند.
کد خبر: ۵۱۲۰۹۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶ 21 October 2017
به گزارش  خبرگزاری تابناک به نقل ازروابط عمومي و امور بين الملل استانداري كرمانشاه؛ مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه در دومین جلسه ستاد ساماندهی متکدیان، با اشاره به اهمیت مسایل اجتماعی و فرهنگی موضوع جمع آوری و ساماندهی متکدیان در شهر کرمانشاه، گفت: یکی از مهمترین وظایف مسئولین توجه به آسیب های اجتماعی و کیفیت بخشی به فضای بصری شهر کرمانشاه می باشد. متاسفانه اين متکدیان دایمی آزادانه در شهر می چرخند و با اقدامات غیر اخلاقی از جمله نشان دادن زخم بدن خود و در آغوش گرفتن فرزندان مظلوم که بیهوش افتاده اند، چهره ناخوشايندي از کرمانشاه را برای کسانی که گذرشان به خیابانهای شهر می افتد، به نمايش مي گذارند.

گودرزی گفت: گرچه زندگی امروزه جوامع شهری خالی از آسیب اجتماعی نیست و اين آسیب‌ها، همراه همیشگي کلان شهر ها هستند اما برخی از این آسیب ها نمود ظاهری بیشتری دارند و عمق تاثیر گذاری آنها بسیار بیشتر مي باشد و نیازمند آن است که برای ساماندهی اینگونه مشکلات، متولیان امر بر اساس قانون وارد کار شوند و برابر قانون عدم همکاری از هیچ مسئولی در اين زمينه پذیرفته نیست.

وي عنوان كرد: براساس مصوبه شورای عالی اداری کشور که در اردیبهشت ماه سال ۷۸ برای ساماندهی متکدیان به تصویب رسیده است، براي بسیاری از دستگاه‌های استانی در این خصوص وظایفی تعیین شده که لازم است با مرور این وظایف در راستای انجام وظیفه با استفاده از ظرفیت‌های موجود استان اقدام نماییم.

 مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گفت: متاسفانه امروزه شاهد یک نوع نگاه اشتغالی به موضوع تکدی گری هستیم و همین مسئله باعث شده است بسیاری از افراد با استفاده از احساسات مردم ضمن به هم ریختن آرامش روحی آنها و نامناسب بودن فضای بصری شهر به به کسب در آمد بپردازند.

وی با تاکید بر نقش مردم در ساماندهی متکدیان گفت: با اقدامات قانونی و دولتی  به تنهايي نمی‌توان با معضل تکدی گری در جامعه مبارزه کرد زیرا ساماندهی این آسیب اجتماعی که آسیب های دیگری را از جمله دزدی, اعتیاد و انتقال بیماریهای واگیر و غیره را با خود به همراه دارد،  نیاز به همفکری وت عامل و به ویژه ورود همه آحاد شهروندان به موضوع است كه  نياز به  فرهنگ سازی دارد .

وي ادامه داد: نقش مردم در این فرایند بسیار حیاتی است چرا زمانی که میخواهیم به یک فرد نیازمند کمک کنیم باید از طریق مراکزی همچون کمیته امداد حضرت امام(ره) و انجمن های خیریه اقدام نماییم. مردم عزیز باید بدانند واقعیت این است برخی از این افراد نه تنها نیازمند نیستند بلکه به صورت حرفه‌ای به تکدی گری به عنوان یک شغل نگاه می‌کنند و از این راه درآمد میلیونی كسب مي كنند.

گودرزی با بیان اینکه هر چند تعالیم اسلامی و دینی ما بحث کمک به مردم نیازمند  و در راه مانده را با کرات سفارش نموده  است گفت: اینکه ما بخواهیم به نیازمندان کمک کنیم یک اقدام خوب انسانی و خداپسندانه است امّا باید دقت باشیم در بحث تکدی گری امروزه با گروه های مافیایی روبرو‌ هستیم که با استفاده ابزاری از اعتقادات مردم و عواطف انسانی و به کار گرفتن کودکان خانواده های بی بضاعت در سر چهار راه ها به دنبال خالی کردن کیسه مردم هستند ،که این از لحاظ اخلاقی، اسلامی و دینی امری مذموم و ناپسند است.

وی اظهار داشت: دستگاه های متولی باید پس از جمع آوری متکدیان با غربالگری،افرادی را که نیازمند مساعدت دولت و نهادهای حمایتی می باشند به این ادارات معرفی نمایند و افرادی هم که به اعتیاد گرفتارند به مراکز بازپروری جهت مداوا معرفی کنند. در ضمن افراد حرفه ای هم به دست نهادهای قضایی سپرده شوند تا برابر قانون مجازات گردند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار