رئیس دادگاه عمومی مروست از ممنوعیت به‌کارگیری اتباع بیگانه در این بخش خبر داد.
کد خبر: ۵۱۱۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳ 21 October 2017
به گزارش «تابناک یزد»،مرتضی حدادزاده  در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم بخش مروست گفت: به‌منظور پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی مرتبط با اتباع بیگانه به‌کارگیری اتباع بیگانه در بخش مروست ممنوع است و این موضوع باید به کارفرمایان و کشاورزان نیز اطلاع‌رسانی شده و فرصتی داده شود تا از نیروی بومی استفاده کنند.

وی از ارائه یک مهلت قانونی جهت اجرایی نمودن قانون منع به‌کارگیری اتباع بیگانه در این بخش خبر داد و تصریح کرد: پس از اتمام مهلت مذکور باید نسبت به جمع‌آوری و طرد اتباع بیگانه غیرمجاز اقدام و با کارفرمایان خاطی برخورد شود.

رئیس دادگاه عمومی بخش مروست تهیه بانک اطلاعاتی در خصوص اتباع بیگانه با همکاری مرکز بهداشت و درمان و شورای اسلامی شهر و اداره کار و امور اجتماعی شهرستان را خواستار شد و اظهار داشت: ضمن شناسایی افرادی که در داخل شهر اقدام به اجاره دادن منازل مسکونی خود به اتباع بیگانه غیرمجاز می‌کنند، هشدار لازم توسط مرکز بهداشت و درمان و شورای اسلامی شهر و شهرداری داده شود.

این مقام قضایی به تشکیل تیم گشت مشترک و برخورد با کارفرمایانی که از اتباع بیگانه در کارهای کشاورزی خود استفاده می‌کنند اشاره کرد و بیان داشت: این تیم گشت توسط اداره کار و امور اجتماعی شهرستان، نیروی انتظامی و بخشداری تشکیل و به رصد دقیق حضور اتباع بیگانه در شهرستان خواهد پرداخت.

حدادزاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح قاضی مدرسه در سال تحصیلی جاری اشاره کرد و گفت: با هماهنگی با مدیران مدارس و اولیاء دانش آموزان در سال تحصیلی جدید جهت ارائه برنامه‌های طرح قاضی مدرسه با همکاری اداره آموزش‌وپرورش اقدام خواهد شد.

رئیس دادگاه عمومی بخش مروست در پایان خاطرنشان کرد: آموزش همگانی و ارتقاء آگاهی‌های عمومی و حقوقی آحاد جامعه امری ضروری است که در این خصوص با همکاری حوزه مقاومت بسیج، شورای اسلامی و بخشداری برنامه‌هایی تدوین و اجرا خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار