شهردار منطقه 10 از پایان عملیات عمرانی و تجهیزاتی احداث دو بوستان برادران "شهید بیات" و "شهدای زینبیه" خبر داد و گفت: به منظور ساماندهی نقاط بی دفاع شهری و توسعه فضاهای سبز این 2 بوستان با اجرای استانداردهای لازم و تمهیدات مناسب برای استفاده اقشار مختلف شهروندان در منطقه به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۵۱۰۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴ 18 October 2017
به گزارش تابناک تهران، "سهیلا صادق زاده" ضمن اعلام این خبر مهمترین چالش منطقه را بافت متراکم و فرسوده آن برشمرد و گفت: این منطقه علی رغم پیشینه غنی و فرهنگ اصیل مردمان آن دارای کالبدی با بافت فرسوده و متراکم و فقر فضاهای سبز است که می بایست برای رفع این نقیصه از تمامی ظرفیت ها و پتانسیل های موجود استفاده بهینه شود. 

وی احداث دو بوستان مذکور را حاصل نگاه ویژه مدیریت شهری برای خدمات رسانی بهینه به شهروندان و جلب رضایت آنان برشمرد و افزود: یکی از راهکارهای توسعه فضاهای سبز شناسایی و تملک نقاط بی دفاع شهری است که معضلی نیز برای منطقه و بروز آسیب های اجتماعی محسوب می شود و امنیت منطقه را با مخاطره مواجه می کند.

شهردار منطقه با اشاره به استفاده بهینه از پارکینیگ متروکه واقع در خیابان مالک اشتر ورودی بزرگراه یادگار امام(ره)، افزود: در این فضا که در یکی از شریان های اصلی منطقه واقع است با توجه به درخواست شهروندان و پیگیری های به عمل آمده، بوستان برادران شهید بیات به مساحت 2350 متر مربع احداث شد و پارکینگ مذکور نیز پس از انتقال به خیابان شهید چراغی برای استفاده بهینه شهروندان ساماندهی شد. 

صادق زاده اظهار داشت: این بوستان پس از جمع آوری و رفع موانع فیزیکی، همسطح سازی دریچه ها، رفع معارض، نصب کف پوش، نرده کشی، آبخوری، آبنما، خط کشی ها و کاشت درختان و گیاهان زینتی با نصب ست های وررزشی، وسایل بازی کودکان، صندلی و ... برای استفاده اقشار مختلف شهروندان با استفاده از تجهیزات استاندارد و با نگاه ویژه به توان یابان و کهنسالان تجهیز و آماده سازی شد.

وی افزود: در این بوستان علاوه بر نصب تابلوهای راهنما و علائم هشداری و تامین روشنایی، آبنمایی طراحی شده که علاوه بر ایجاد زیبایی بصری جلوه خاصی به این بوستان بخشیده است.

شهردار منطقه با اشاره به اتمام عملیات اجرایی احداث بوستان شهدای زینبیه، یادآور شد: بوستان شهدای زینبیه نیز در یکی از نقاط بی دفاع شهری خیابان مالک اشتر که در گذشته محلی برای بروز آسیب های اجتماعی بوده است به مساحت 1300 متر مربع احداث شد؛ این بوستان بنا به درخواست شهروندان و پیگیری های مدیریت شهری با نصب ست های ورزشی و بازی کودکان، احداث فضای سبز، کف پوش، پیاده رو و امکانات ویژه دیگر برای استفاده توان یابان آماده بهره برداری است.

صادق زاده در پایان بیان کرد: با تبدیل نقاط ضعف به نقاط قوت و همکاری و مشارکت شهروندان شاهد محلاتی آباد و پر رونق باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار