معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان اظهار کرد: تاکنون برای 600 هزار نفر معادل 47 درصد واجدین شرایط استان ، کارت هوشمند ملی صادر شده است و پیش بینی می شود تا پایان سال 300 هزار کارت دیگر صادر شود.
کد خبر: ۵۱۰۵۲۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰ 18 October 2017
معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان گفت: کارت ملی تا پایان سال جاری اعتبار دارد و پس از مدت تعیین شده افراد فاقد کارت هوشمند ملی خدماتی دریافت نمی کنند.

به گزارش ایرنا؛ محمدابراهیم الهی تبار در نشست اعضای شورای راهبردی جمعیت استان همدان گفت: کارت هوشمند ملی تنها مدرک شناسایی معتبر در کشور است که قادر به پشتیبانی از تمامی کارت های موجود است.

وی با ذکر ضرورت اطلاع رسانی برای تغییر کارت ملی بیان کرد: مراکزی برای مراجعه مردم پیش بینی شده که باید آدرس آن در اختیار مردم قرار گیرد.

وی ادامه داد: چگونگی اطلاع رسانی در هر منطقه از استان با توجه به شرایط محیطی مناطق و جامعه هدف مشمول طرح با همکاری فرمانداران بررسی شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان اظهار کرد: تاکنون برای 600 هزار نفر معادل 47 درصد واجدین شرایط استان ، کارت هوشمند ملی صادر شده است و پیش بینی می شود تا پایان سال 300 هزار کارت دیگر صادر شود.

الهی تبار تاکید کرد: شهرستانهایی که سهم کمتری از این آمار دارند باید به اطلاع رسانی و ترغیب شهروندان به دریافت کارت هوشمند ملی تلاش کنند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان گفت: سیاست های راهبردی جمعیت باید تبدیل به یک سند راهبردی و مدون برای این استان شود.

الهی تبار افزود: با تبدیل شدن سیاست های راهبردی جمعیت به سند، وظایف و نقش دستگاه ها به طور دقیق مشخص می شود.

وی اضافه کرد: سیاست های کلی تنها مختص دولت نیست بلکه این سیاست ها به حاکمیت برمی گردد و برای اجرایی شدن آن قوای سه گانه، نیروهای مسلح، سازمان های مردم نهاد و دیگر بخش ها باید همکاری داشته باشند.

وی با ذکر اینکه رویکرد این شورا علمی است تاکید کرد: تحولات جمعیتی باید بدون هر گونه دخالت سلایق با توجه به واقعیت ها بررسی شود.

معاون استاندار همدان افزود: باید راهکارهای کارشناسی شده و علمی برای بهبود تحولات جمعیتی در استان شناسایی کرد و آن را در اختیار تصمیم گیران ملی قرار داد.

الهی تبار اضافه کرد: باید به سمتی رفت که سرشماری نفوس مسکن از چرخه حذف شود و بتوان آمار لحظه ای جمعیت را رصد کرد.

شهروندان برای ثبت درخواست کارت هوشمند ملی می توانند با مراجعه به سامانه www.ncr.ir و یا یکی از دفاتر پستی، یا دفاتر پیشخوان منتخب ثبت احوال اقدام به نامنویسی کنند.

اسامی دفاتر پستی و دفاتر پیشخوان منتخب در سایت اینترنتی اداره کل ثبت احوال استان همدان به نشانی www.sabteahval-hm.ir موجود است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار