مدیر اداره جهاد کشاورزی تویسرکان گفت: اکنون قیمت تمام شده هر کیلو مرغ زنده برای مرغداران تویسرکانی بین چهار هزار و۸۰۰ تا پنج هزار تومان است در حالی که هر کیلو مرغ از مرغداران به قیمت سه هزار و ۷۰۰ و سه هزار و هشتصدتومان خریداری می شود.
کد خبر: ۵۱۰۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰ 18 October 2017
مدیر اداره جهاد کشاورزی تویسرکان گفت: اکنون قیمت تمام شده هر کیلو مرغ زنده برای مرغداران تویسرکانی بین چهار هزار و۸۰۰ تا پنج هزار تومان است در حالی که هر کیلو مرغ از مرغداران به قیمت سه هزار و ۷۰۰ و سه هزار و هشتصدتومان خریداری می شود.

مسعود اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تویسرکان اظهار داشت: ناهماهنگی بین روند عرضه و تقاضا و گران شدن نهاده‌های دامی سبب شده تا قیمت خرید هر کیلو مرغ از مرغداران تویسرکانی حدود یک هزار تومان زیر قیمت تمام شده برای آنها باشد.

وی افزود: این در حالی است که وزن هر مرغ بر اساس اعلام خریداران برای اینکه مورد خریداری قرار بگیرد باید بین یک هزار و 200 گرم تا یک هزار و 800 گرم باشد در حالی که اکنون هر جفت مرغ زنده موجود در مرغداری های تویسرکان بین پنج تا شش کیلو وزن دارند.

اکبری با اشاره به اینکه این معضل مختص به شهرستان تویسرکان نیست و در حال حاضر مناطق مختلف کشور با این مشکل روبه رو هستند گفت: روز چهارشنبه هفته جاری نشست هم اندیشی با مسئولان مرتبط استانی و شهرستانی برای بررسی دقیق‌تر مشکلات مرغداری‌ها در مقطع زمانی کنونی و اتخاذ تصمیم‌های لازم در اداره جهاد کشاورزی تویسرکان برگزار می‌شود.

وی افزود: این شرایط زنگ خطری برای بازار مرغ است زیرا در آینده‌ای نزدیک شاهد کاهش میزان عرضه مرغ و گران شدن این محصول خواهیم بود.

رئیس هیات مدیره تعاونی مرغداران تویسرکان نیز گفت: مرغداران تویسرکانی در مقطع زمانی کنونی به دلیل کاهش شدید قیمت مرغ در آستانه ورشکستگی و تعطیلی قرار گرفته اند.

احمد سوری اظهار داشت: در حال حاضر قیمت تمام شده هر کیلو مرغ زنده برای مرغداران حدود چهار هزار هشتصد تا پنج هزار تومان است در حالی که هر کیلو مرغ زنده از مرغداری‌ها به قیمت سه هزار و 700 تا سه هزار و 800 تومان خریداری شده، به قیمت پنج هزار و 800 تومان از سوی کشتارگاه‌ها به مغازه‌ها عرضه می‌شود و مغازه‌ها به قیمت هر کیلو شش هزار و 300 در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌دهند.

وی تصریح کرد: همچنین قیمت جوجه یک روزه در سال 92، یک هزار و 200 تومان بود اما قیمت کنونی جوجه یک روزه‌ای که مرغ آن به بازار ارائه می‌شود دو هزار و 700 تومان است.

سوری افزود: قیمت کنجاله سویا و ذرت در یک ماه اخیر به ترتیب 200 تومان و 150 تومان در هر کیلو افزایش یافته و به رغم افزایش قیمت نهاده‌های تولید، قیمت مرغ کاهش یافته است.

وی اظهار داشت: این در حالی است که وزارت جهاد کشاورزی در سال 92 و در زمانی که جوجه یک روزه یک هزار و 200 تومان قیمت داشت و نهاده‌های مورد استفاده مرغداران ارزان تر از حالا بود، قیمت هر کیلو مرغ زنده را هفت هزار و 500 تومان اعلام کرد و به صورت طبیعی این قیمت می بایست اکنون بیشتر شده باشد اما در حقیقت کمتر شده است.

وی گفت: اکنون قیمت هر کیلو مرغ زنده با توجه به تمامی هزینه‌های جانبی باید حداقل به میزان پنج هزار و 500 تومان اعلام شده و از مرغداران خریداری شود.

سوری تصریح کرد: در حال حاضر 200 هزار قطعه مرغ زنده از مجموع واحدهای مرغداری شهرستان تویسرکان آماده بارگیری است اما با توجه به این شرایط و افزایش هزینه های جانبی مرغداران به صورت تصاعدی، همچنان شاهد ضرر و زیان بسیار زیاد مرغداران هستیم.

وی تاکید کرد: در این میان واسطه گران و دلالان بیشترین سود را می‌برند و مرغداران باید متحمل ضرر و زیان های خسارت بار باشند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، شهرستان تویسرکان از 110 واحد مرغداری برخوردار است که در حال حاضر بین 60 تا 70 واحد آن فعال هستند و شهرستان تویسرکان رتبه اول تولید گوشت مرغ در استان همدان را به خود اختصاص داده است اما اکنون مرغداران تویسرکان با مشکلات متعدد مواجه شده‌اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار