منصور غلامی با تایید خبر معرفی خود به عنوان وزیر علوم دولت دوازدهم اظهار داشت: معرفی اینجانب قطعی است و اوائل هفته آینده به صورت رسمی اعلام می‌شود.
کد خبر: ۵۱۰۴۴۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۰ 18 October 2017
گزینه وزارت علوم گفت: منویات مقام معظم رهبری درباره پیشرفت علمی کشور مورد توجه ویژه قرار می‌گیرد.

به گزارش تسنیم؛ منصور غلامی با تایید خبر معرفی خود به عنوان وزیر علوم دولت دوازدهم اظهار داشت: معرفی اینجانب قطعی است و اوائل هفته آینده به صورت رسمی اعلام می‌شود.

وی با اشاره به برخی از اولویت‌های کاری خود در وزارت علوم افزود: مسائل مختلفی در مجموعه وزارت علوم قابل بررسی و پیگیری است که می‌توان به مواردی همچون توسعه روابط علمی با کشورهای جهان، معرفی ظرفیت‌های علمی جمهوری اسلامی به سایر مجامع علمی جهان، اشتراک گذاردن دستاوردهای علمی کشور با سایر کشورها، توجه به رشته‌های جدید علمی و نوآوری‌های علوم‌، توجه ویژه به علوم انسانی و مباحث مربوط به ارتقاء جایگاه آن در کشور، توسعه پژوهش‌های علوم انسانی، استاندارسازی رشته‌های دانشگاهی و توجه به کارآفرینی برای فارغ‌التحصیلان و به روز کردن سرفصل‌های دروس آموزشی و غیره اشاره کرد.

گزینه وزارت علوم در دولت دوازدهم با تاکید بر اهمیت فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص پیشرفت علمی کشور اظهار داشت: از جمله محورهای کاری ما در وزارت علوم توجه به رهنمودهای رهبری در بخش‌های مختلف و گنجاندن آن در اسناد بالادستی است که تلاش می‌کنیم این موارد اجرایی شود.

وی درباره نقش نخبگان در دوره جدید وزارت علوم گفت: وزارت علوم خانه نخبگان است و همان گونه که حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها محل پرورش نخبگان در جامعه هستند وزارت علوم نیز از ظرفیت نخبگان استفاده می‌کند.

غلامی همچنین گفت: مشروح برنامه‌های اینجانب برای وزارت علوم پس از معرفی رسمی از سوی دولت به مجلس اعلام می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار