کد خبر: ۵۱۰۴۳۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۰ 18 October 2017
مرگ براثر سلاح سرد می‌تواند قتل یا یک حادثه غیر عمد باشد اما این نوع از مرگ‌ومیر در آمارهای پزشکی قانونی کشور به‌عنوان مرگ‌های ناشی از سلاح سرد دسته‌بندی می‌شود.

بر اساس آمارهای این سازمان میانگین سالانه حدود ۹۰۰ تا ۹۵۰ مرگ ناشی از سلاح سرد در اتاق تشریح تشخیص داده می‌شود که به‌صورت متوسط روزانه ۲.۵ مرگ را شامل می‌شود.

متن بالا آمار رسمی اعلام‌شده توسط ثبت‌احوال کشور است. باکمی تأمل درمیابیم که کشور ما ازنظر نزاع و درگیری حال خوب و مساعدی ندارد. 

چند روز پیش دعوایی بین دو همشهری ملایری صورت گرفته بود. فارغ از بحث جامعه‌شناسی آن چیزی که توجه ام را جلب کرد طرفین دعواها بودند. اینکه از آن‌ها به‌اصطلاح سنی گذشته بودو ریش‌سفید بودند بماند؛ یکی از آن عزیزان راننده محترم تاکسی بود. و این همان موضوعی است که می‌خواهم درباره آن بنویسم. 

بنده حقیر به‌شخصه هفته‌ای نبوده که در آن شاهد درگیری رانندگان محترم تاکسی نباشم و در صحبت با دیگر همشهریان، آنان هم به این مسئله واقف بودند. حال فرقی نمی‌کند این درگیری‌ها بین خودشان باشد یا با همشهریان بر سر جای پارک و یا کرایه. شهر ما متأسفانه همیشه شاهد این نوع مسئله‌ها بوده است و انگار به این وضعیت هم عادت کرده .

سازمان تاکسیرانی به‌عنوان متولی وناظر بر تاکسی‌داران تابه‌حال هیچ فعالیتی درزمینه برخورد با چنین افرادی انجام نداده است و سال‌هاست این موضوع ذهن ملایری‌ها را به خود مشغول کرده است.

یکی از وظایف این سازمان طبق آیین‌نامه"به‌کارگیری و استفاده از امکانات قانونی به‌منظور تأمین رفاه و آسایش مسافرین درون‌شهری و برنامه‌ریزی نحوه سرویس‌دهی سیستم تاکسیرانی"است که به نظر نگارنده این امر به خوبی در شهر ما صورت نمی‌گیرد. 

جدا از این مسائل، هیچ پل ارتباطی مشخصی برای شکایت ازنحوه عملکرد تاکسی‌داران وجود ندارد و یا اگر هم باشد اکثر همشهریان از آن بی‌اطلاع‌اند.

شایسته است که راهی برای گزارش تخلفات تاکسی‌داران در نظر گرفته شود. در این حال چه خوب می‌توان از برنامه‌های نظیر تلگرام استفاده کرد تا صدای مردم به گوش مسئولین برسد. همچنین بهتر است که بر روی تاکسی‌ها کدهای مشخصی درج شود تا عمل شکایات و رسیدگی به آن‌ها به خوبی صورت بگیرد.

همچنین لازم به ذکر است یادآوری کنم که بر اساس مفاد آئین‌نامه تصویبی و دستورالعمل‌های صادره از سوی وزارت کشور"سازمان تاکسیرانی می‌تواند در خصوص لغو امتیاز تاکسی‌داران فعالیت کند". 

امید است انتشار این مطلب بتواند گامی مثبت در جهت خدمت هر چه‌بهتر به همشهریان عزیزمان بردارد و در آینده‌ای نزدیک اقدام مناسبی در این زمینه صورت بگیرد.


حامد عارفی_فعال فرهنگی و اجتماعی


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
سلام.بسیار زیبا و به جا بود این مطلب
ما واثعا از این مسیله ناراحت هستیم
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
سلام.بسیار زیبا و به جا بود این مطلب
ما واثعا از این مسیله ناراحت هستیم
رضا
|
United States
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
به نظرمن اول باید بدونیم چرا رانندگان تاکسی دعوا میکنن من خودم یه راننده تاکسی هستم تحصیلاتم لیسانسه وامثال من بااین تحصیلات زیادند که مسافر کشی میکنن من یه مثال میزنم یه کتری پرآب میزاریم سرآتیش هرکی ردمیشه یه چوب میزاره سرآتیش نتیجه کتری آب داغ میشه بعد جوش میاره راننده تاکسی هم دقیقا همینه ازصبح که میاد سرکار هرکی یامسافریاعابریاراننده یاپلیس وغیره یه جوری این راننده بدبختو اذییت میکنه بطور مثال وقتی ترافیک میشه همه تاکسی رومقصر میدونن اگه یه نفردیرش شده باشه غرغرش سررانننده تاکسیه گذشته ازاینا که بارها که هرروز تکرار میشه براخودمن پیش مییاد که خودرشخصی میاد ایستگاه تاکسی وسط تاکسی ها پارک میکنه بعدش تاکسی بیچاره چون محل کارش اونجایه یا باراننده خودرو شخصی میخاد بحث کنه یا بصورت دوبله ناچارا وسط خیابون وایسه تا شاید یه جایی خالی بشه بعد پارک کنه حالادراین مدتی که دوبله وایساده هرکی رد میشه چند تافحشو متلک نثارتاکسیداربینوا میکنه وهیچکس نمیگه بابا اگه اون شخصی جاشونمیگرفت تاکسی مجبور نبود دوبله وایسه جالب اینه مامور راهنمایی هم که مییاد بجای اینکه به خودرو شخصی تذکر بده میاد تاکسی روجریمه میکنه ایناکه عرض کردم چندتا ازدهها مشکلاتی بود که باعث میشه راننده تاکسی به اصطلاح جوش بیاره وباهرکسی حتی دوست وهمکار خودش دعوا کنه آره عزیز راننده تاکسی ها دیوانه نیستن که بی جهت دعواکنن وبجای برخورد بهتره مشکلاتشونو برطرف کنید تادیگر شاهد جنگ ودعوای اونا نباشید ممنون والسلام
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار