عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: بنده بر این اعتقاد هستم که عمق فتنه‌گری رژیم صهیونیستی همراه با ارتجاع عرب در اظهارات اخیر ترامپ مشخص شد.
کد خبر: ۵۱۰۰۹۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵ 17 October 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از تسنیم،حشمت‌الله فلاحت‌پیشه با اشاره به اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا علیه توافق هسته‌ای و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: در رابطه با ارتباط رژیم صهیونیستی با این رویکرد خصمانه ترامپ بنده بر این اعتقاد هستم که عمق فتنه‌گری رژیم صهیونیستی همراه با ارتجاع عرب در اظهارات اخیر ترامپ مشخص شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه علت عصبانیت امریکا از نظام جمهوری اسلامی ایران این است که ترامپ سعی کرده که یک فضای پوپولیستی را علیه نظام جمهوری اسلامی ایران ایجاد کند گفت: آمریکا خواهان این است که بعد از آن راهبرد خود علیه جمهوری اسلامی ایران را مطرح کند.

فلاحت‌پیشه با اشاره به اینکه در شرایط کنونی ترامپ از شعارهای که نظام جمهوری اسلامی ایران بر علیه امریکا و اسرائیل مطرح می‌شود در درجه اول بسیار ناراحت است عنوان کرد: یعنی در لوای تمام این بدهنی‌ها و فحاشی‌ها ترامپ عصبانی است از اینکه جمهوری اسلامی ایران توانسته اکنون خود را به عنوان یک قدرت به دنیا اثبات کند.

وی با بیان اینکه ایران به عنوان یک قدرتی که در موضوع هسته‌ای و در موضوع برجام یک توافقی را مطرح کرده که در ذیل اصل هفتم منشور ملل متحد تاکنون بی‌سابقه است گفت: اینکه کشوری بتواند به عنوان یک طرف در مذاکرات بنشیند و منافع خود را در واقع به نتیجه برساند و دنیا هم با ایران همراه باشد موجب ناراحتی آمریکا شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوع دوم که موجب ناراحتی ترامپ شده عمق استراتژیک نظام ایران است افزود: در عمل و هر زمانی که آمریکا از سال 2001 و از زمان بوش جنگی را در منطقه آغاز کرده، نتیجه آن منجر به پیروزی ایران شده است و آمریکا در مقابله با آن سعی کرده لابی عربستان را با خود همراه کند.

وی با بیان اینکه بنده بر این اعتقاد هستم که به سه دلیل باید از ترامپ تشکر کرد بیان کرد: به اوج رساندن وحدت ایرانیان، اثبات حقانیت تاریخی ما و اثبات ناکامی واشنگتن درقبال راهبرد 
مشارکت‌جویانه دیپلماسی ایرانی از جمله دلایل تشکر بنده از ترامپ است.

فلاحت‌پیشه با بیان اینکه زمانی که ملت ما شعار مرگ بر آمریکا را مطرح می‌کنند در واقع نشان‌دهنده اوج مظلومیت تاریخی ایران در مقابل آمریکا است بیان کرد: به رغم اینکه ایران به همه تعهدات خود در برجام عمل کرده اما باز شاهد عهدشکنی آمریکا هستیم و موضوع نابودی ایران را مطرح و به یک ملت عنوان تروریست را می‌دهند.

وی با بیان اینکه اظهارات اخیر ترامپ وحدت بی‌سابقه‌ای در میان ملت ایران ایجاد کرد گفت: دنیا شاهد بود که نظام جمهوری اسلامی ایران پای مذاکره نشست اما بازهم این آمریکایی‌ها بودند که به ناحق علیه ایران موضع خصمانه گرفت.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در شرایط کنونی به گونه‌ای است که شما دیدید که هم اتحادیه اروپا و سازمانهای بین‌المللی مانند آژانس انرژی هسته‌ای منتظر بودند که بعد از سخنرانی ترامپ موضع واحد خود را مبنی بر پایبندی ایران به دیپلماسی و اعتقاد آنها به حفظ این شرایط دیپلماتیک توسط ایران در شرایط آینده اعلام کنند.

وی با بیان اینکه ترامپ برخی اوقات خود را به دیوانگی می زند تا سیاست خارجی آمریکا مشخص شود افزود: ترامپ برجام را به طور عملی به کنگره آمریکا محول کرده و باید ببینیم کنگره آمریکا چه برنامه‌ای برای آن در آینده دارد.

فلاحت‌پیشه با اشاره به اینکه بنده اعتقاد دارم این راهبرد حداقل تقسیم کار بین کنگره آمریکا با ترامپ در پی یک هدف مشترک است عنوان کرد: این هدف مشترک آن مذاکرات مکمل است و در مجموع ابن دو نهاد آمریکایی هدفشان این است که چماق را بر روی سر ایران نگه دارند و ایران را در هدف حفظ کنند.

وی با بیان اینکه این یک واقعیت است که ترامپ تاکنون نتوانسته به تنهایی با برجام بجنگند و سعی می‌کند چند ماهی آن را به تعویق بیاندازد گفت: برجام یک توافق ریشه‌دار،عرفی و یک رژیم بین‌المللی است و اروپایی‌ها نه به خاطر ایران بلکه به خاطر نگرانی خودشان است که سعی می‌کنند برجام را حفظ کنند.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با اشاره به اینکه اروپایی‌ها می‌دانند که از سال 2001 میلادی هرجا آمریکایی‌ها حضور داشتند تنها ناامنی ایجاد کردند عنوان کرد: مرزهای اروپا چون نزدیک به حوزه ناامنی و به ویژه  غرب آسیا است بیش از همه آسیب‌پذیر است و آثار مختلف تروریسم و پناهندگان در اروپا خود را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه اکنون اروپا نگران است و می‌داند که دیگر نمی‌شود با ایران بازی کرد بیان کرد: ایران کشوری است که عمق استراتژیک آن تا مرزهای اروپا کشیده شده و نگران هستند که اگر ترامپ این توافق را برهم بزند آن موقع دیگر ایران بیکار نمی‌ماند.

فلاحت‌پیشه با بیان اینکه به اعتقاد بنده از ابتدا هم مجلس شورای اسلامی صاحب نقش اصلی در مذاکرات هسته‌ای بوده است بیان کرد: مجلس هفتم با تصویب دو قانون تکلیف دولت در قبال برجام و بحث غنی‌سازی هسته‌ای را روشن کرد و در مجلس نهم قانون اقدام متناسب و متقابل دولت در اجرای برجام و اکنون نیز قانون مادر مقابله با تحریمها و ماجراجویی‌های آمریکا تصویب شد و ما شاهد نقش بیشتر مجلس در این راستا خواهیم بود.

وی با بیان اینکه علت اینکه ترامپ بخشی از اختیار خود را به کنگره داده نشان از آشفتگی و انتحاری بودن رفتار او و دولت آمریکا است گفت: اما در ایران از ابتدا نظم رفتاری تقسیم کار مشخص بود و مجلس و دولت کار خود را انجام داده و ما شاهد وحدت رفتاری دولتمردان ایران در قبال برجام و عدم وحدت رفتاری آمریکا هستیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی قراردادن سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی را دارای پیامدهای خطرناکی برای آمریکا دانست و اظهار کرد: ترامپ سپاه را به این دلیل مورد هدف جدید خود قرار داده که می‌داند عامل پیروزی‌های ایران در منطقه و حضور و نفوذش همین راهبرد عمق استراتژیک است و این راهبرد هم راهبردی است که سپاه پاسداران و سپاه قدس مجری آن است.

وی با اشاره به اینکه دلیل نگرانی برخی از کشورهای اروپایی و کشورهای منطقه در این خصوص دلیل بر این ادعا است گفت: زیرا آنها بر نقش مثبت و ثبات‌ساز سپاه پی برده‌اند و می‌دانند که اگر سپاه نبود داعش امروز در خیلی از پایتختهای کشورهای عربی جشن پیروزی گرفته بودند.


منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار