مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت:برگزاری جشنواره وهمایشهای فرهنگی هنری نقش مهمی در نهادینه کردن فرهنگ ایثاروشهادت در جامعه دارند که بایدازاین فرصتها استفاده کرد.
کد خبر: ۵۰۹۸۴۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴ 17 October 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی حجت الاسلام رحیم جعفری درجلسه فرهنگ عمومی شهرستان سرپل ذهاب اظهار داشت: یکی از حوادث چهارسال گذشته بحث مذاکرات هسته ای و برجام بود که باعث شد دشمنان نسبت به تمام زوایای سیاسی، دفاعی، اقتصادی و اجتماعی کشور ایران اسلامی حساسیت نشان دهند.

وی افزود: دراین میان مقام معظم رهبری(مدظلله العالی) با هوشیاری و آگاهی براساس اصول اساسی انقلابمان، این مواضع را روشن سازی کرده و دنیای امروز و خصوصا افکار مردم را تحت تاثیرافکار خود قرار داده اند.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه وجود معظم رهبرانقلاب اسلامی، عقیدتی بودن و طراحی اندیشه اسلامی و همراهی مردم در نظام و حاکمیت و پشتوانه ولایت فقیه از ویژگی های انقلاب اسلامی قلمداد کرد.

ایشان با اشاره به میزبانی شهرستان سرپل ذهاب برای زائرین اربعین حسینی در سال جاری گفت: با توجه به بازگشایی مرزخسروی برای تردد زائرین به کربلای معلی، امید است مسئولین کلیه دستگاه های اجرایی با همکاری و تعامل بیش از پیش این مانور سیاسی را به نحوی مطلوب مدیریت کرده و ارائه خدمات در خورشأن زائرین ارائه دهند.

وی در ادامه به برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی ادبی بازی‌دراز در سرپل‌ذهاب اشاره کرد و گفت: برگزاری جشنواره های فرهنگی نقش مهمی درمعرفی ایثار و شجاعت رزمندگان و مردم شهرستان به نسل جوان دارد.

جعفری یادآور شد: تاکنون درقالب سه بخش شعر، داستان کوتاه و خاطره 324 اثرمنطقه ای ازعلاقمندان شرکت کننده ازاستان های غربی کشوربه دبیرخانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال شده است، ازاین مجموع  160آثارشعر فارسی،28 شعرکردی، 96داستان کوتاه و 40 خاطره ارائه شده ، این آثارارائه شده در قالب موضوعات دفاع مقدس، فرهنگ ایثار و شهادت،شهدای مدافع حرم،زن و دفاع مقدس،عاشورا و دفاع مقدس می باشد.

وی با یادآوری ازبیانات شهید بهشتی مبنی بر اینکه عرفان واقعی خانقاهش بازی درازاست،گفت: فعالیت های فرهنگی در معرفی فرهنگ ایثار و شهادت و اشاعه ارزش های ماندگار این دوران تأثیر بسزایی دارد.

فرماندارسرپل ذهاب در ادامه اظهار داشت:  امیدواریم با برگزاری چنین برنامه های فرهنگی هنری در شهرستان مرزی سرپل ذهاب بتوانیم ازخودگذشتگی مردم این استان و شهرستان را در دوران جنگ تحمیلی بیان کنیم.

اکبر سنجابی افزود: امروز زنده نگه‌داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، چرا که شهدا بر همه ملت ایران حق دارند و همه آزادی و امنیتی که امروز ما داریم از پرپر شدن جوانانی است که از جان گذشتند و نگذاشتند یک وجب از خاک این مرز و بوم به دست دشمن بیفتد.

وی در پایان بیان داشت: بازی دراز، ارتفاعاتی است که هرگز دلاوری رزمندگان اسلام را فراموش نخواهند کرد لذا ما نیز نباید با گذشت ایام خاطرات آن را فراموش کنیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار