مدیر معاونت تاکسیرانی و حمل و نقل بار و کالای همدان از راه‌اندازی سیستم هوشمند پرداخت کرایه‌های تاکسی خبر داد و گفت: این سیستم تا دو ماه آینده اجرایی شده و در اختیار مسافران و رانندگان تاکسی قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۵۰۸۶۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰ 15 October 2017
مدیر معاونت تاکسیرانی و حمل و نقل بار و کالای همدان از راه‌اندازی سیستم هوشمند پرداخت کرایه‌های تاکسی خبر داد و گفت: این سیستم تا دو ماه آینده اجرایی شده و در اختیار مسافران و رانندگان تاکسی قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، مهران حاجیان شنبه  22 مهرماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: همدان به واسطه اقدامات ویژه‌ای که در حوزه سرویس مدارس انجام داده به عنوان پایلوت کشور در زمینه سرویس مدارس معرفی شده است.

وی با بیان اینکه اولیاء و مربیان از طریق سامانه سپند می‌توانند فرزندان خود را برای دریافت خدمات سرویس مدارس ثبت نام کنند، افزود: در سایت sepand.org اطلاعات مربوط به رانندگان و خودروهای دارای برچسب مخصوص درج شده است.

مدیر معاونت تاکسیرانی و حمل و نقل بار و کالای همدان ادامه داد: این برچسب با همکاری آموزش و پرورش، پلیس راهور و تاکسیرانی به رانندگان مجاز سرویس‌های مدارس تحویل داده شده که در وسط شیشه جلوی خودرو نصب می‌شود.

حاجیان از اولیاء و مربیان دانش آموزان خواست تا فرزندان خود را به دست افراد فاقد صلاحیت نسپارند و اظهار داشت: نرخ سرویس مدارس در کمیسیون ماده 18 مصوب و اعلام شده و بر اساس آن برای مسافت‌های کمتر از 3 کیلومتر مبلغ 65هزار تومان ، 3تا 7 کیلومتر 80 هزار تومان و بالای 7 کیلومتر 90 هزار تومان تعیین شده است که در بازنگری انجام شده تا پایان آبان ماه تا 10 هزار تومان قابل افزایش است.

ساماندهی 1000 خودرو سرویس مدارس در همدان

وی در خصوص معاینه فنی سرویس‌های مدارس دوگانه‌سوز بیان داشت: با همکاری مرکز پارس با تخفیف 25 درصدی خدمات تست هیدرواستاتیک برای دارندگان خودروهای سرویس مدارس انجام می‌شود.

وی از ساماندهی1000 خودرو سرویس مدارس خبر داد و گفت: این تعداد تا پایان آبان ماه به 2 برابر افزایش خواهد یافت و قراردادهای والدین با رانندگان این سرویس‌ها به‌صورت 9 ماهه منعقد می‌شود.

وی ظرفیت سرویس مدارس را برابر با ظرفیت اسمی خودروها اعلام کرد و گفت: هر خودرو اجازه حمل دانش آموزان بر اساس ظرفیت خودروی خود را دارد و دانش آموزان زیر 12 سال حق نشستن در صندلی جلو را ندارند که برای نظارت بر این امر 18 نفر بازرس در این حوزه به بازرسی روزانه مشغول هستند.

مدیر معاونت تاکسیرانی و حمل و نقل بار و کالای همدان 3 ارگان تاکسیرانی، آموزش‌و پرورش و پلیس راهور را به عنوان مسئول امر نظارت بر سرویس مدارس اعلام کرد و افزود: طبق آئین‌نامه ابلاغ شده، مدارس در صورت نظارت بر امور سرویس مدارس می‌توانند 3 درصد حق نظارت دریافت کنند.

طرح پیمایش سوخت خودروهای گازوئیلی ابلاغ شده است

حاجیان در ادامه در خصوص خودروهای دارای سوخت گازوئیلی سخن گفت و افزود: طبق بخشنامه‌های وزارت کشور و اتحادیه بار و مسافری، طرح پیمایش سوخت خودروهای گازوئیلی ابلاغ شده و براساس آن رانندگان این خودروها تا پایان مهر ماه فرصت دارند در سایت utcms.ir ثبت نام کنند و مجوز حمل و نقل دریافت کنند و در غیر این صورت به‌صورت ماهانه سهم سوخت آنان کسر خواهد شد.

وی با بیان اینکه تاکنون 1655 دستگاه از خودروهای باری سنگین و نیمه سنگین در این سامانه ثبت نام کرده‌اند، اظهار کرد: اغلب رانندگانی که در سایت ثبت نام کرده‌اند نسبت به دریافت مجوز خود اقدامی نکرده‌اند و چنانچه مجوز خود را تا پایان ماه جاری دریافت نکنند ماهانه به میزان 25 درصد از ظرفیت سوخت خود را از دست خواهد داد.

وی ادامه داد: خودروهای 3.5 تنی 650 لیتر سهمیه سوخت ، خودرو های 3 تن تا 30 تن که 2700لیتر سوخت دریافت می کنند که با اخذ مجوز خود از سایت تا 200 لیتر افزایش سهم دریافت خواهند کرد و سهمیه 3700 لیتری خودروهای بالای 40 تن به 300 لیتر بیشتر افزایش خواهد یافت.

حاجیان هزینه مورد نیاز برای اخذ پروانه سوخت را براساس تعرفه اعلام شده از سوی شورای شهر بیان کرد و گفت: چنانچه رانندگان به‌صورت گروهی اقدام به ثبت نام کنند می‌توانند ار تخفیف 40 درصدی این هزینه بهره‌مند شوند.

وی از راه‌اندازی سامانه مرخصی تاکسیرانان خبر داد و گفت: اخذ مرخصی و تمدید آن همواره به عنوان یکی از مشکلات رانندگان مطرح بود که با راه‌اندازی این سامانه رانندگان می‌توانند به راحتی مرخصی دریافت کنند و یا نسبت به تمدید آن اقدام کنند.

 1000 خودروی فرسوده نیاز به تسهیلات دارند

مدیر معاونت تاکسیرانی و حمل و نقل بار و کالای همدان با اشاره به اینکه هزار خودروی تاکسی فرسوده در همدان نیاز به دریافت تسهیلات بانکی دارند، گفت: دارندگان این خودروها با مشکلات ضمانتی مواجه بودند که با همکاری کمیسیون تلفیق این مشکل مرتفع شده و سازمان تاکسیرانی ضمانت رانندگان را برای اخذ تسهیلات و خرید تاکسی جدید که عمدتاً پژو و سمند است بر عهده خواهد گرفت.

حاجیان در ادامه از توقف خودروهای سنگین در کنار معابر و بلوارها اظهار نارضایتی کرد و گفت: بیش از 90 هزار متر مربع پایانه و پارکینگ برای اینگونه خودروها تعبیه شده اما همچنان شاهد چنین رفتارهایی از سوی رانندگان خودروهای سنگین باری هستیم که در این مورد هم برخورد خواهیم کرد.

تاکسی های هوشمند و اینترنتی فرصتی برای حمل و نقل مسافر

وی در خصوص تاکسی‌های هوشمند و اینترنی بیان داشت: این مقوله در همه شهرها به عنوان تهدید معرفی شده و ما از آن به عنوان فرصت یاد می‌کنیم در صورتیکه از رانندگان دارای صلاحیت تأیید شده استفاده کنند چرا که اختیارات حمل و نقل بار و مسافر درون و برون شهری براساس ماده 31 و 32 قانون به عهده شهرداری‌هاست و نباید از سوی اینگونه کسب و کارها مورد بی‌توجهی قرار گیرد.

وی در مورد پرداخت کرایه‌های تاکسی به صورت هوشمند گفت: در خصوص پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی حدود 20 جلسه با بانک‌های مختلف داشته‌ایم که این موضوع تا دو ماه آینده اجرایی می‌شود و در اختیار مسافران و رانندگان تاکسی قرار می‌گیرد.

مدیر معاونت تاکسیرانی و حمل و نقل بار و کالای همدان در خصوص موارد تخلفات رانندگان تاکسی اظهار کرد : شهروندان می‌توانند موارد تخلفات را از طریق سامانه 30001439 با تاکسیرانی در میان بگذارند.

حاجیان تعداد تاکسی‌های شهر همدان را اعلام کرد و گفت: 3424 تاکسی در همدان فعالیت می‌کنند و 200 راننده خانم در تاکسی‌ها و آژانس‌های تاکسی مشغول به کار هستند. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار