در جلسه شوراي عالي شهرسازي و معماري كشور تصویب شد
در جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری کشور، افزایش 674 هکتاری بافت فرسوده شهر قم به تصویب رسید.
کد خبر: ۵۰۸۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۳ 15 October 2017
به گزارش تابناک قم، در جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری کشور که با حضور استاندار، معاون امور عمرانی استانداری و مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در تهران برگزار شد، ضوابط اجرایی طرح تفصیلی شهر قم و افزایش 674 هکتاری بافت فرسوده و تاریخی شهر تصویب شد.

حسن صبوری مدیرکل راه و شهرسازی استان قم ضمن بیان این که در سال 85، هزار و 74 هکتار از شهر قم به عنوان بافت فرسوده و تاریخی مشخص شده است، افزود: مناطقی از شهر قم در مصوبه گذشته جز بافت فرسوده مشخص نشده بود که در این جلسه اصلاح شد و به هزار و 748 هکتار افزایش یافت.

وی با اشاره به افزایش 674 هکتاری بافت فرسوده و تاریخی شهر قم توضیح داد: 315 هکتار از شهر قم در بافت تاریخی محسوب می‌شود.

صبوری خاطرنشان ساخت: قبلاً تنها سه شاخص ریزدانگی، نفوذ ناپذیری و ناپایداری به عنوان ویژگی‌های اصلی بافت فرسوده مطرح بود اما با فعال تر شدن موضوعات مربوط به بازآفرینی شهری، عوامل و ویژگی‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و... نیز برای تعیین معیارهای بافت ناکارآمد شهری مطرح است.

مدیرکل راه وشهرسازی استان قم در پایان وعده داد: ارائه تسهیلات بانکی با شرایط بهتری که شرکت عمران و بهسازی ایران دنبال می‌کند، تخفیفات شهرداری در اعطای پروانه ساخت به طور 100 درصد عوارض احداث بنا به شرط رعایت ضوابط طرح تفصیلی و نیز اعطای طبقه تشویقی از جمله منافعی است که عاید شهروندان ساکن در بافت‌های فرسوده خواهد شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار