کودکی در یک دست، دست والدین را گرفته و در دست دیگر نخ بادبادکش را محکم نگه داشته و به سمت مرتفع ترین جای این پارک کوهستانی می رود تا بادبادکش از همه بادبادک های دیگر بالاتر رود.
کد خبر: ۵۰۶۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰ 11 October 2017
پرواز یکی از جذاب ترین آرزوها و تخیلات کودکانه است که گاه بر فراز آسمان خیال و گاه با چرخاندن بادبادکی بر فراز بام شهر، تداعی می شود و کودک را در پهنای بی کران رویا و خیال سیر می دهد.

به گزارش ایرنا هر بار که کودک به پهنه آبی و بیکران آسمان نگاه می کند رویای پرواز را در سر گذرانده و گاه با خود نجوا می کند کاش من یک پرنده بودم و می توانستم پرواز کنم.

حالا بادبادک های کاغذی ابزاری برای تحقق این رویای کودکانه شده اند، بادبادک هایی که با رنگ ها و تصاویر مختلف آمده اند تا در دستان کوچک کودکانه، رویاهای بزرگ را محقق کنند.

اینجا جشنواره پرواز بادبادک هاست، اینجا همه کودکان به آسمان می نگرند و رقص بادبادک ها در آسمان آبی همدان را نظاره می کنند.

کودکی در یک دست، دست والدین را گرفته و در دست دیگر نخ بادبادکش را محکم نگه داشته و به سمت مرتفع ترین جای این پارک کوهستانی می رود تا بادبادکش از همه بادبادک های دیگر بالاتر رود.

کمی آن طرف تر، دخترکی غمبرک زده و ابروها را در هم کشیده است که چرا بادبادکش پرواز نمی کند و مادرش در حال تلاش است تا هرچه زودتر بادبادک را تعمیر کند و رویای کودک را محقق سازد.

نگاه را که میچرخانی پسرکی خردسال نظرت را جلب می کند، گوشه ای دنج را پیدا کرده و بی تفاوت نسبت به اطراف بر تخته سنگ کوچکی نشسته و سرش را در تبلت اش فرو برده است و جالب آنجاست که بادبادکش را به دست پدر داده و پدر هم گویی به ندای کودک درون گوش داده است و به یاد آرزوهای دوران کودکی اش غرق در لذت شده است.

جشنواره پرواز بادبادک ‌ها یکی از برنامه ‌های مفرحی است که کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان همزمان با هفته ملی کودک بر فراز بام همدان برگزار کرد.

این جشنواره عصر امروز(سه شنبه) در تپه کوهستانی عباس آباد همدان برگزار شد و صدها تن از کودکان و نوجوانان این شهر به همراه اعضای خانواده با شرکت در این جشنواره و به پرواز در آوردن بادبادک ‌های خود لحظات با نشاط و مفرحی را برای خود رقم زنند.

یکی از مادران جوانی که کودکش را با خود به همراه آورده و نظاره گر بازی کودکانه اوست به خبرنگار ایرنا گفت: این گونه جشنواره ها فرصتی را فراهم می کند تا کودکان کمی از فضای آپارتمان نشینی دور شوند و به تحرک و فعالیت بدنی بپردازند.

مریم مقدسی افزود: فرزند من مدت هاست که تنها با بازی های مجازی و کامپیوتری سرگرم می شود و هیچ علاقه ای به بازی های دسته جمعی و سنتی نشان نمی دهد و حالا به این امید به اینجا آمده ام که برای ساعاتی هرچند کوتاه، او را به بازی های غیر مجازی سرگرم کنم.

پدر بزرگ سالخورده همدانی نیز که به همراه 2 نوه اش به جشنواره بادبادک ها آمده به خبرنگار ایرنا گفت: دیدن بازی های کودکان آرامش بخش ترین لحظه زندگی پدربزرگ ها و مادر بزرگ ها است.

سید رضا طاهری ادامه داد: نظیر چنین برنامه هایی می تواند برای تفریح و شادی کودکان بسیار موثر باشد و والدین هم می توانند به دور از فضای زندگی ماشینی، چند لحظه ای را در کنار کودکان خود به بازی و تفریح بپردازند.

وی خطاب به همه پدرها و مادرهای جوان تاکید کرد: برای ساعاتی در روز، گوشی های تلفن همراه خود را کنار بگذارند و وقت خود را به کودکان خود اختصاص دهند و با آنها به بازی و تفریح بپردازند تا رابطه خود را با فرزندانشان مستحکم تر و قوی تر کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان نیز در حاشیه این آیین گفت: کودکان و نوجوانان و مربیان و اولیای تربیتی آن ها 2 جامعه هدف برنامه های هفته ملی کودک در این استان است و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان یکی از اصلی‌ ترین عرصه ‌های کودک و نوجوان دبیری ستاد بزرگداشت هفته کودک و نوجوان را بر عهده گرفته است.

سید محمدرضا جوادی عنوان کرد: رویکرد برنامه های امسال با توجه به تقارن هفته ملی کودک با ایام محرم و عزاداری‌های سرور و سالار شهیدان آموزه های عاشورایی است و در کنار آن به نیازهای کودکان در زمینه شادی و نشاط نیز پرداخته می ‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان شعار هفته ملی کودک در کشور را'هر کودک نشانی خداست' اعلام کرد و افزود: هدف اصلی در این برنامه‌ ها جلب افکار عمومی نسبت به اهمیت دوران کودکی و ویژگی‌ها، نیازها و خواسته‌های کودکان امروز است.

برنامه‌های هفته ملی کودک با 430 عنوان برنامه پیش بینی شده از 15 تا 21 مهرماه برای کودکان و نوجوانان با همکاری سایر دستگاه ‌های فرهنگی استان برگزار می‌شود.

هم اکنون کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان همدان دارای 40 مرکز فرهنگی و هنری در سراسر استان است که از این تعداد 28 مرکز ثابت، هشت کتابخانه سیار روستایی، یک واحد سیار شهری و سه کتابخانه پستی است.

همچنین 54 هزار نفر عضو اسمی مراکز کانون و بیش از 50 درصد این افراد عضو فعال هستند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار