جمالی زاده عنوان نمود: علاقمندان می‌توانند تا ۲۱ مهر ماه صبح‌ها از ساعت ۸ تا ۱۳ و بعد از ظهرها از ۱۵ تا ۱۷به مرکز شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ملایر واقع در ده متری شهید طاهرنیا مراجعه کنند.
کد خبر: ۵۰۶۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰ 11 October 2017
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر از گشایش نمایشگاه تصویرسازی و نقاشی کودک با عنوان «انار کودکی» در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایکنا؛ غلامرضا جمالی‌زاده، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ملایر  اظهار کرد: به مناسبت هفته ملی و روز جهانی کودک نمایشگاهی از آثار تصویر سازی و نقاشی کودک تحت عنوان« انار کودکی» توسط فاطمه موسوی هنرمند ملایری در مرکز شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ملایر دایر شد.

وی با بیان اینکه این سومین نمایشگاه انفرادی این هنرمند محسوب می‌شود، افزود: این نمایشگاه شامل ۲۴ اثر نقاشی و تصویرسازی با تکنیک‌های آبرنگ، رنگ روغن و مداد رنگی و سبک کار رئال و سورئالیسم اجرا شده است و نقاشی‌ها و تصاویر هر یک به نوعی گوشه‌ای از دنیای کودکی را نشان می‌دهند.

جمالی زاده با اشاره به اینکه فاطمه موسوی ۸ سال است که در زمینه نقاشی فعالیت دارد و تصویرسازی را نیز از ۳سال پیش آغاز کرده است، اضافه کرد: موضوع تصویرسازی‌ها، کتاب‌هایی است که خوانده و همه آنها تصاویری از کتاب کودکان و برای آنها است.

جمالی زاده عنوان نمود: علاقمندان می‌توانند تا ۲۱ مهر ماه صبح‌ها از ساعت ۸ تا ۱۳ و بعد از ظهرها از ۱۵ تا ۱۷به مرکز شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ملایر واقع در ده متری شهید طاهرنیا مراجعه کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر با اشاره به اینکه هنر تصویرگری از شاخه هنرهای کاربردی است که برای بیان ایده‌ها و ادراک خود از عناصر تجسمی به بهترین نحو سود می‌جوید، اظهار کرد: به طور کلی می‌توان گفت کار تصویرگری تجسم تصویری یک موضوع برای نمایش بهتر فضای مطلب و در نهایت درک بهتر آن است که عناصر بصری را در قالبی زیبا ترکیب کرده و عرضه کند.

وی افزود: کار تصویرگری عبارت است از تجسم بصری یک موضوع، مفهوم یا احساس، برای نمایش و درک بهتر آن، تصویرگری، از یک سو ارتباط نزدیک با ادبیات دارد و عناصر محتوایی خود را از ادبیات وام می‌گیرد و از سویی دیگر، به نقاشی وابسته است و عناصر دیداری بیان خود را با وام گرفتن از نقاشی بیان می‌کند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار