رئیس پلیس راهور استان همدان با اشاره به اینکه 23 دستگاه در این زمینه وظیفه‌مند هستند، افزود: درکشورهای توسعه یافته با وجود بالا بودن شمار خودروها، سوانح رانندگی بسیار پایین است چرا که این کشورها در حوزه آموزش به کاربران ترافیک، زیرساخت‌های جاده‌ای و توسعه مراقبت‌های بیمارستانی ورود مناسبی داشته‌اند.
کد خبر: ۵۰۶۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰ 10 October 2017
رئیس پلیس راهور استان همدان با اشاره به نقش ویژه توسعه مراقبت‌های بیمارستانی در کاهش تلفات جاده‌ای گفت: براساس پژوهش‌های محققان در صورتی که مراقبت‌های بیمارستانی ارتقا یابد، تلفات ناشی از تصادفات به 50 درصد کاهش خواهد یافت.

به گزارش ایسنا، سرهنگ علی فکری در همایش طلایه داران ترافیک تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون بسیاری از هم وطنان خود را به علت تصادفات از دست داده‌ایم که علت عمده آن عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی خود این افراد بوده است.

وی با اشاره به اینکه 23 دستگاه در این زمینه وظیفه‌مند هستند، افزود: درکشورهای توسعه یافته با وجود بالا بودن شمار خودروها، سوانح رانندگی بسیار پایین است چرا که این کشورها در حوزه آموزش به کاربران ترافیک، زیرساخت‌های جاده‌ای و توسعه مراقبت‌های بیمارستانی ورود مناسبی داشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در این کشورها در حوزه کاربران ترافیک، سرعت با سیستم‌های کنترل هوشمند، کنترل رانندگانی که استعمال مواد مخدر و مشروبات الکلی داشتند، بستن کمربند ایمنی و استفاده از کلاه ایمنی و همچنین نصب صندلی کودک اجرایی شده است.

فکری تاکید کرد: در کشورهای توسعه یافته بر خلاف کشور ما ادغام ترافیکی به مفهوم عبور عابر، خودروهای سنگین و سبک و موتورسیکلت‌سوارها از یک جاده را نمی‌پذیرند مگر اینکه سرعت آنها پایین تراز 30کیلومتر بر ساعت باشد.

وی ادامه داد: همچنین در این کشورها جاده‌های مختلف با ستاره دار کردن درجه‌بندی شده‌اند که عمدتا 3 ستاره و بالاتر هستند.

وی درپایان با اشاره به اینکه در ماه‌های آتی توسعه سیستم‌های هوشمند در استان به شدت افزایش می‌یابد، افزود: اصلاحات هندسی، تغییر تابلوها، احداث روگذرها و زیرگذرها نوید خوبی برای ایجاد تحول در حوزه راهور خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار