سرهنگ جعفری با بیان اینکه رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی علت بیشتر تصادف ها ارزیابی شده است، خواستار افزایش رعایت نکات ایمنی در مسیر اسدآباد شد.
کد خبر: ۵۰۶۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰ 10 October 2017
رئیس پلیس راه همدان - کرمانشاه، گفت: از ابتدای امسال تاکنون 50 تن در تصادفات جاده ای محور همدان - کرمانشاه کشته شده اند که اسدآباد با 35 کشته، بیشترین تعداد فوت شدگان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایرنا، سرهنگ فریدون جعفری در نشست اعضای شورای ترافیک اسدآباد، افزود: در 6 ماه نخست امسال 41 فقره تصادف منجر به فوت در محور همدان به کرمانشاه رخ داد که 25 فقره آن در محور اسدآباد است.

وی افزود: گردنه اسدآباد و بزرگراه کربلا از جنت آباد تا پل شکسته دو نقطه پر حادثه استان همدان شناخته شده است.

سرهنگ جعفری با بیان اینکه رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی علت بیشتر تصادف ها ارزیابی شده است، خواستار افزایش رعایت نکات ایمنی در مسیر اسدآباد شد.

رئیس پلیس راه همدان - کرمانشاه با اشاره به آغاز فصل سرما و در پیش بودن سفرهای اربعین، گفت: با توجه به افزایش تردد خودروها، باید ظرفیت گردنه برای گنجایش ترافیک افزایش یابد.

سرهنگ جعفری به شتاب گرفتن طرح تعریض گردنه تاکید و اضافه کرد: باید پیش از آغاز سفر اربعین، عملیات عمرانی تعریض مسیر گردنه به اتمام برسد.

وی نصب جداکننده در مسیر بزرگراه کربلا از روستاهای جنت آباد تا پل شکسته را الزامی دانست و گفت: جدا شدن مسیرهای رفت و برگشت از بروز بسیاری از تصادفات جلوگیری می کند.

***پیش بینی عبور یک هزار و 500 زائر اربعین حسینی ازمسیر اسدآباد

فرماندار اسدآباد نیز در این نشست، گفت: باتوجه به تجربه سال های قبل پیش بینی می شود یکهزار و 500 تن از هموطنان برای به جا اوردن آئین معنوی اربعین و سفر به کربلا از مسیر این شهرستان عبور کنند.

حسین افشاری اظهار کرد: با توجه به آغاز سرمای زودهنگام در این منطقه، حساسیت سفر اربعین و عبور سلامت و ایمن زائران کربلا از شهراسدآباد دو چندان شده است.

وی ادامه داد: در همین چارچوب برنامه ریزی های لازم برای استقرار و جانمایی موکب ها، ایمن سازی مسیر زوار و فراهم آوردن امکانات و خدمات مورد نیاز مسافران در حال انجام است.

افشاری بیان کرد: به علت ناآشنا بودن هموطنان با مسیر اسدآباد و همچنین برودت هوا، زمینه بروز واژگونی و یا تصادف خودروی زائران در این محور افزایش می یابد؛ از همین رو مسافران این منطقه باید نهایت دقت را در ترددهای جاده ای داشته باشند.

فرماندار اسدآباد خاطرنشان کرد: نصب علائم و رنگ آمیزی دوباره آنها، اصلاح شیب راه ها، تقویت و نوسازی سیستم روشنایی با هدف افزایش ضریب ایمنی گردنه اسدآباد انجام خواهد شد.

افشاری با بیان اینکه اسدآباد از نقاط پرحادثه استان همدان محسوب می شود، افزود: کاهش تصادفات و خطرهای احتمالی در این مسیر نیازمند عزم ملی است.

شهرستان اسدآباد با 100 هزار جمعیت در مسیر بزگراه کربلا ودر 45 کیلومتری همدان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار