رودباری با اشاره به اینکه این اقدام دولت در راستای تشویق به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی است، بیان کرد: برای نوسازی ناوگان اتوبوس، سواری و ون تسهیلاتی با نرخ سود 4 تا 10 درصد پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۵۰۶۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰ 10 October 2017
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان فرسودگی ناوگان باری و مینی‌بوسی را معضل استان همدان خواند و گفت: رانندگان نسبت به نوسازی ناوگان استقبال کنند.

به گزارش فارس؛ محمد رودباری با بیان اینکه میانگین عمر اتوبوس‌های استان بین 10 تا 12 سال است که تا حدود زیادی به میانگین کشوری نزدیک است؛ بالا بودن میانگین عمر ناوگان باری استان را یکی از مشکلات اساسی برشمرد.

وی با بیان اینکه سن ناوگان باری همدان 29 سال است که این میزان نسبت به میانگین عمر ناوگان کشوری بالاتر است؛ گفت: 13 هزار دستگاه کامیون در استان همدان وجود دارد که 6 هزار دستگاه از این تعداد به مرز فرسودگی رسیده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان گفت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با دو شرکت خودروسازی قراردادهایی منعقد کرده تا برای نوسازی ناوگان باری اقداماتی صورت گیرد.

وی عنوان کرد: 70 درصد قیمت خودرو به صورت تسهیلات در اختیار رانندگان قرار می‌گیرد که 9 درصد از سود تسهیلات توسط راننده و مابقی که حدود 16 درصد می‌شود توسط دولت پرداخت می‌شود.

رودباری با اشاره به اینکه این اقدام دولت در راستای تشویق به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی است، بیان کرد: برای نوسازی ناوگان اتوبوس، سواری و ون تسهیلاتی با نرخ سود 4 تا 10 درصد پرداخت می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه انتظار می‌رود رانندگان از فرصت ایجاد شده بهترین استفاده را داشته باشند، تصریح کرد: توسعه ناوگان روستایی نیز شامل دریافت تسهیلات با نرخ 4 درصد می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان با اعلام اینکه ناوگان مینی‌بوسی استان همدان فرسودگی بالایی دارد، اظهار داشت: براساس استانداردها مینی‌بوس با 15 سال بیشتر جزو خودروهای فرسوده محسوب می‌شود که متاسفانه میانگین عمر هزار و 30 دستگاه مینی بوس استان همدان 29 سال است.

وی بیان کرد: دولت تمهیدات لازم را برای نوسازی ناوگان فرسوده در سطح کشور اندیشده و زمینه را فراهم کرده است که باید رانندگان و فعالان این حوزه گام‌های اساسی در این زمینه بردارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار