مومیوند با تاکید بر اینکه ایجاد و توسعه واحدهای کشت گلخانه‌ای در شهرستان تویسرکان توجیه و صرفه اقتصادی دارد افزود: در عین حال این واحدها با مشکلاتی همچون بازار فروش روبه رو هستند که باید با استفاده از همه ظرفیت‌ها و به ویژه ظرفیت فضای مجازی برای حل آنها تلاش کرد.
کد خبر: ۵۰۶۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۲ 10 October 2017
فرماندار تویسرکان گفت: توسعه واحدهای کشت های گلخانه ای در شهرستان تویسرکان از توجیه اقتصادی برخوردار است و دستگاه های اجرایی باید برای حل مشکلات این واحدها همکاری کنند.

به گزارش تسنیم حبیب مومیوند در نشست ستاد توسعه گلخانه‌های شهرستان تویسرکان اظهار داشت: دستگاه‌های مختلف اجرایی باید بر اساس منویات رهبری و تاکیدهای رئیس جمهوری بیشترین انعطاف و همکاری را با بخش‌های خصوصی مانند واحدهای کشت گلخانه‌ای به منظور ایجاد فرصت‌های متنوع شغلی و بهبود فضای کسب و کار داشته باشند.

وی بیان کرد: شهرستان تویسرکان اکنون از 17 واحد کشت گلخانه‌ای در شهرک گلخانه‌ای شهر فرسفج برخوردار است و این در حالی است که تعداد تقاضا برای ایجاد واحدهای گلخانه ای در این شهرستان بیش از 154 مورد بوده است.

مومیوند با تاکید بر اینکه ایجاد و توسعه واحدهای کشت گلخانه‌ای در شهرستان تویسرکان توجیه و صرفه اقتصادی دارد افزود: در عین حال این واحدها با مشکلاتی همچون بازار فروش روبه رو هستند که باید با استفاده از همه ظرفیت‌ها و به ویژه ظرفیت فضای مجازی برای حل آنها تلاش کرد.

وی گفت: اکنون فعالان در واحدهای کشت گلخانه‌ای شهرستان تویسرکان فاقد یک تشکل و تعاونی واحد صنفی هستند و همین امر موجب شده تا مشکلات این واحدها به صورت پراکنده و غیر متمرکز مطرح شود.

فرماندار تویسرکان افزود: اکنون تعرفه قبض گاز برای واحدهای کشت گلخانه ای بر اساس تعرفه کشاورزی که پایین ترین نرخ را دارد محاسبه می شود اما از شرکت گاز شهرستان و استان خواستار افزایش دوره مدت پرداخت گاز بهای این واحدها به صورت تقسیطی هستیم.

وی تصریح کرد: متقاضیانی که از سوی دولت از زمین های ویژه کاشت گلخانه ای در شهرک گلخانه‌ای فرسفج بهره مند شده‌اند و بخشی از ظرفیت زمین را بدون استفاده گذاشته اند باید نسبت به تکمیل واحدهای خود هر چه سریعتر اقدام کنند و در صورت نبود تمایل ، این زمین‌ها را به متقاضیان جایگزین بدهند.

فرماندار تویسرکان از دستگاه‌های مختلف اجرایی مرتبط به ویژه دستگاه های خدمات رسان در حوزه آب، برق و گاز خواست تا بهبود میزان درآمدزایی واحدهای گلخانه‌ای در سال جاری بیشترین انطاف کاری با آنها را در دستور کار قرار دهند.

به گزارش تسنیم در این نشست که مدیر عامل شرکت توزیع برق، معاون مدیر کل جهاد کشاورزی و مدیر عامل صندوق توسعه کارآفرین استان همدان نیز در آن حضور داشتند، گلخانه داران شهرستان تویسرکان کمبود بازار فروش، بالا بودن نرخ تعرفه گاز و دریافت نکردن تسهیلات مورد نیاز بانکی از مهمترین مشکلات خود عنوان کردند.

شهرستان تویسرکان با برخورداری از بیش از 7 هزار متر مربع زمین‌های زیر کشت گلخانه ای از مقام اول استان همدان در این بخش برخوردار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار