معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه طبق بررسی ها در تلفات حوادث رانندگی درون‌شهری ۵۸ درصد عابرین پیاده و ۳۵ درصد موتورسیکلت مقصر بوده‌اند، گفت: باید در زمینه اگاه سازی مردم و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی فرهنگ سازی صورت گیرد.
کد خبر: ۵۰۶۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۸ 10 October 2017
معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان گفت: در راستای کاهش ترافیک باید ۶۰ درصد حمل‌ونقل در استان همدان به خودروهای عمومی سپرده شود.

به گزارش مهر، محمدابراهیم الهی‌تبار در همایش طلایه‌داران ترافیک در همدان با بیان اینکه نیروی انتظامی امنیت را برای کشور رقم زده است، گفت: امنیت حاکم بر استان و رضایتمندی مردم نشان دهنده تلاش نیروی انتطامی است.

وی به موضوع تلفات جاده‌ای گفت: باید برای کاهش تلفات عزم ملی شکل بگیرد و آموزش و پرورش و رسانه ها و سازمان های مردم نهاد مردم را آگاه کنند تا آرامش در جامعه حاکم شود.

الهی تبار بابیان اینکه استان همدان در برنامه پنجم ۱۰ درصد کاهش تلفات جاده‌ای را ثبت کرد و بر اساس برنامه ششم توسعه کاهش ۳۱ درصدی تلفات حوادث جاده‌ای کشور تکلیف شده است، گفت: شمار تلفات جاده‌ای بالاست و باید برای کاهش این آمار تلاش کرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه طبق بررسی ها در تلفات حوادث رانندگی درون‌شهری ۵۸ درصد عابرین پیاده و ۳۵ درصد موتورسیکلت مقصر بوده‌اند، گفت: باید در زمینه اگاه سازی مردم و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی فرهنگ سازی صورت گیرد.

نیروی انتظامی تولید محتوا داشته باشد

الهی‌تبار با بیان اینکه نیروی انتظامی باید تولید محتوا داشته باشد و نهادهای اجتماعی نیز مردم را توجیه کنند، عنوان کرد: استان همدان این ظرفیت را دارد چراکه با کمک نهادهای مردمی شاهد کاهش ۶ درصدی آمارطلاق در استان همدان هستیم.

وی با تاکید بر گسترش حمل و نقل عمومی گفت: باید ۶۰ درصد حمل و نقل به خودروهای عمومی سپرده شود و در این خصوص شورای شهر و شهرداری باید نقش‌آفرین باشند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان پلیس را نمادی از امنیت و انضباط در جامعه برشمرد و عنوان کرد: باید در حوزه آموزش همگانی تلاش بیشتری صورت گیرد.

فرمانده انتظامی استان همدان نیز با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد آسیب‌ها به علت عدم آموزش و مهارت است، گفت: باید در حوزه آموزش سرمایه‌گذاری صورت گیرد.

سردار بخشعلی کامرانی‌صالح باتاکید بر برنامه ریزی در راستای ایجاد انضباط اجتماعی گفت: آمار تلفات جاده ای بالاست و فوت سالانه ۱۷ هزار نفر در تصادفات جاده‌ای رقم کمی نیست.

برنامه‌ریزی هدفمند و موثر برای کاهش تلفات جاده‌ای

وی با تاکید بر اینکه باید به دنبال برنامه‌ریزی هدفمند و موثر برای کاهش تلفات جاده‌ای بود، عنوان کرد: باید در حوزه ترافیک استفاده از علم روز و دستگاه‌های الکترونیک را سرلوحه کار قرار داد.

سردار کامرانی‌صالح بابیان اینکه باید از ظرفیت‌های موجود استفاده کرد، گفت: طی چند ماه گذشته تصادفات استان همدان در حوزه‌های درون‌شهری و برون‌شهری ۸ درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس راهور استان همدان نیز بابیان اینکه ۲۳ دستگاه در موضوع سوانح رانندگی دخیل هستند، گفت: کشورهای اروپایی کنترل سرعت، جلوگیری از رانندگی افراد معتاد، بستن کمربند، استفاده از کلاه ایمنی و استفاده از صندلی کودک را به طور جدی در دستور کار قرار داده اند.

علی فکری ادامه داد: باید برای کاهش تلفات جاده ای برنامه اصولی ارائه داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار