معاون عمرانی بنیاد مسکن همدان همچنین به اجرای طرح استحکام بخشی و نوسازی منازل روستایی اشاره کرد و گفت: از 175 هزار واحد مسکونی تاکنون 72 هزار واحد مقاوم سازی شده است.
کد خبر: ۵۰۵۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰ 09 October 2017
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان همدان با اشاره به اینکه ماندگاری مردم در روستاهای همدان بیشتر از میانگین کشوری است، گفت: این رقم در همدان 37 و در سطح کشور27 درصد است.

به گزارش ایرنا؛ محمود امیری در حاشیه بازدید از روستاهای اسدآباد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مهم ظرفیت و پتانسیل خوبی برای استان همدان است و دولت برای تثبیت ماندگاری روستا در تلاش است.

وی تصریح کرد: دولت در برنامه ششم توسعه و به تفصیل در ماده 27 قانون به اشتغال، عمران، زیرساخت و اقتصاد روستا پرداخته است.

امیری اظهار کرد: بسترسازی، توسعه کالبدی و فیزیکی محیط روستا، رونق معماری و حفظ بافتهای باارزش و سنتی در پایداری روستاها بسیاراثر بخش است.

معاون بنیاد مسکن همدان با بیان اینکه بهسازی 656 روستای استان آغاز شده است افزود: 40 درصد این تعداد بهره برداری شده است.

وی با اشاره به نیاز 300 روستای همدان به بهسازی گفت: تا پایان برنامه ششم توسعه اهالی این روستاها نیز از بهسازی و مواهب این طرح بهره مند خواهند شد.

امیری خاطرنشان کرد: امسال 180 میلیارد ریال اعتباربرای بهسازی در نظر گرفته شده که تاکنون 35 درصد از این میزان اختصاص یافته و امیدواریم تا پایان سال به به 100 درصد برسد.

وی افزود: امسال 20 روستای اسدآباد با سهمیه قیر یارانه ای و اعتبارات استانی بهسازی خواهد شد تا شاخص بهسازی در این شهرستان از 63 به 70 درصد ارتقا یابد.

امیری بر لزوم مشارکت مردم روستاها و شوراهای اسلامی با بنیاد مسکن تاکید کرد و گفت: اجرای طرح های عمرانی بدون کمک وهمیاری اهالی امکانپذیر نیست.

معاون عمرانی بنیاد مسکن همدان همچنین به اجرای طرح استحکام بخشی و نوسازی منازل روستایی اشاره کرد و گفت: از 175 هزار واحد مسکونی تاکنون 72 هزار واحد مقاوم سازی شده است.

وی یادآورشد: استان همدان در این زمینه نیز از میانگین کشوری بالاتر است، به طوریکه شاخص ایمنی و استحکام منازل روستایی در همدان 42 درصد و در کشور 32 درصد است.
945 روستای بالای 20 خانوار در استان همدان واجد شرایط بهسازی است.

شهرستان اسدآباد با 100هزار جمعیت در 45 کیلومتری همدان واقع شده است. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار