فرماندار ملایر گفت: باید خدمت‌رسانی به روستاها برای همه دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان در اولویت باشد و نگاهمان از یک نگاه عادی و طبیعی فراتر رود و برای مردم روستا از عمق وجود و با عشق کارکنیم.
کد خبر: ۵۰۵۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲ 09 October 2017
فرماندار ملایر گفت: امسال از محل اعتبارات استانی و ۳ درصد نفت و گاز حدود ۵۳۰ میلیارد ریال اعتبار به این شهرستان ملایر اختصاص داده‌شده است.

به گزارشتابناک همدان از ملایر: عبدالعظيم رضایی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ملایر در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان ملایر ضمن آرزوی قبولی عزاداری‌های همگی در دهه اول محرم گفت: همه باید در عمل و نه در حرف پیرو راه حسین بن علي (ع) باشیم، همان راهی که شهدای عزیز ما دنبال کردند.

وی با تبریک روز روستا اظهار داشت: مردم روستا ولی‌نعمتان اصلی کشور و انقلاب هستند و حق بزرگی بر گردن همه دارند و مسئولین باید در رأس برنامه‌هایشان رفع مشکلات روستاها را مدنظر داشته باشند.

رضایی تصریح کرد: باید قدرشناس زحمات روستائیان باشیم، جايي که مشکلی وجود دارد باروحیه متفاوت، غیر اداری و جهادی برای روستاها کارکنیم.

وی بیان کرد: عمده مشکل روستاها تولید و اشتغال است و اگر معیشت و اقتصاد مردم روستا به خوبی  مرتفع شود وضعیت روستاها متفاوت‌تر از این خواهد بود و از مهاجرت روستائیان به شهرها و حاشیه‌نشینی کاسته خواهد شد.

فرماندار ملایر تأکید کرد: باید خدمت‌رسانی به روستاها برای همه دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان در اولویت باشد و نگاهمان از یک نگاه عادی و طبیعی فراتر رود و برای مردم روستا از عمق وجود و با عشق کارکنیم.

رضایی با توجه به ۵۳۰ میلیارد ریال اختصاص داده‌شده به شهرستان تأکید کرد: با توجه به اینکه فصل کاری به‌سرعت در حال گذر است مدیران با تمام توان و جدیت بیشتر اعتبارات را جذب و کارها را با سرعت بیشتر به اتمام برسانند.

وی در ادامه گفت: اعتباراتی که دستگاه‌های اجرایی دارند باوجوداینکه نسبت به‌کارها کم و ناچیز است ولی باید قدر دانسته شود و با مدیریت و برنامه‌ریزی درست درجاهایی که اولویت‌دارند هزینه شود.

مردم روستا ولی‌نعمتان کشور و انقلاب

رضایی خاطرنشان کرد: بیشتر اعتبارات در تهران متمرکز است و باید با پیگیری و اصرار مدیران کل استانی سهم استان را بگیرند و مدیران شهرستانی نیز باید پیگیری‌های لازم را از استان برای اخذ اعتبارت تا حصول نتیجه داشته باشند و این حداقل انتظاراتی است که از یک مدیر داریم.

وی اظهار امیدواری کرد و گفت: با توجه به اینکه فصل کاری به‌سرعت در حال گذر است مدیران با تمام توان و جدیت بیشتر اعتبارات را جذب نمایند و کارها را با سرعت بیشتر به اتمام برسانند.

محمد حامدی نژاد، معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری ضمن تبریک روز روستا اظهار کرد: در حوزه آماری در روستاهای شهرستان ملایر وضعیت خوبی نداریم و این یک امتیاز منفی برای شهرستان می‌باشد.

وی تصریح کرد: باید در تمام برنامه ریزیها موضوع روستاها  را مدنظر داشته باشیم و جلوی مهاجرت‌ها را بگیریم و معنی این اتفاقات این است که کارها آن‌طور که باید مثمر ثمر نبوده است.

حامدی نژاد بیان داشت: مدیران معمولاً نگاهشان به شهرها می‌باشد ولی باید حق روستاها را به‌درستی ادا کنیم و  باید در برنامه‌ریزی و راه بردها مدنظر قرار گیرد.

وی افزود: در هر شهرستانی با توجه به پتانسیل‌های بالایی که دارد باید فکری برای اقتصاد در روستاها شود تا از مهاجرت‌ها جلوگیری به عمل آید.

وی با اشاره به برگزاری خوب جشنواره منبت در شهرستان گفت: این یک پتانسیل خوبی بود که در شهرستان نیز وجود داشت و قطعاً در سال‌های آینده بهتر خواهد شد.

وی تأکید کرد: باید اتاق فکری برای داشته‌هایمان در شهرستان داشته باشیم و بتوانیم روی داشته‌هایمان برنامه‌ریزی کنیم که قطعاً از مبل و منبت نیز بهتر خواهند بود.

وی ادامه داد: به‌زودی ملایر در مرکز ریلی غرب کشور قرار خواهد گرفت و باید به دنبال برنامه‌های بلندمدت باشیم و این آمادگی را برای آینده داشته باشیم.
 



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار