فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به روح ولایتمداری شهیدان، اظهار داشت: دشمنان می‌دانند که دیگر توان اینکه به لحاظ فیزیکی در مقابل رزمندگان اسلام قرار بگیرند را ندارند چون می‌دانند دوباره شهید فهمیده‌ها و شهید بختیاری‌ها در مقابل‌شان خواهند ایستاد.
کد خبر: ۵۰۴۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰ 07 October 2017
فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: هرکس بخواهد با جمهوری اسلامی مقابله کند، قطعا ضربه سختی خواهد خورد.

به گزارش فارس، مراسم آبروی محله یادواره شهید سرلشگر خلبان علی بختیاری و 30 شهید روستای گاوسوار از توابع شهرستان رزن، با حضور فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران و نماینده ولی فقیه در استان همدان ابتدا با حضور در مزار شهدای روستای گاوسوار به مقام شامخ شهداء ادای احترام کردند.

در این مراسم سرتیپ دوم خلبان یوسف قربانی ایمان و تقوا در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی را وجه تمایز آن با دیگر نیروهای مسلح دنیا دانست و افزود: ایمان جوانان ماست که موجب می‌شود شهیدانی همچون سرلشگر خلبان بختیاری در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح ایستادگی کنند.

وی ادامه داد: ارتش و نیروهای مسلح ما امروز وجه تمایز خاصی با نیروهای مسلح دنیا دارد و این است که علاوه بر حکم قانونی مقام معظم رهبری، حکم ایشان به لحاظ شرعی را هم بر خود واجب می‌دانند.

فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به روح ولایتمداری شهیدان، اظهار داشت: دشمنان می‌دانند که دیگر توان اینکه به لحاظ فیزیکی در مقابل رزمندگان اسلام قرار بگیرند را ندارند چون می‌دانند دوباره شهید فهمیده‌ها و شهید بختیاری‌ها در مقابل‌شان خواهند ایستاد.

وی ادامه داد: دشمنان تصمیم گرفتند جوانان جمهوری اسلامی را از طریق شبیخون فرهنگی شکست بدهند ولی نمی‌دانستند این جوانان ریشه در انقلاب اسلامی دارند و اگر لازم باشد از انقلاب دفاع خواهند کرد.

قربانی گفت: طبق فرمایش رهبری دیگر زمانی نیست که دشمن قلب ما را هدف قرار دهد بلکه ذهن ما را هدف قرار می‌دهد؛ آن هم با این فضاهای مجازی و این شبیخون فرهنگی که هر روز در حال نقشه‌ریزی است.

وی افزود: رئیس جمهور آمریکا به همراه موصاد و انگلیس با تغییراتی همچون ایجاد گروه داعش که نیازی نبود مستقیما وارد جنگ شود و عناصر مزدور را ایجاد کردند و به جان کشورهای مسلمان انداختند با هدف اینکه به اسم اسلام تیشه بر ریشه اسلام بزنند.

فرمانده هوانیروز با بیان اینکه عزت و شرافت پاداش خداوند به کسانی است که در راه خدا و برای خدا قدم برمی‌دارند گفت: خوشا به حال آنان که معامله خوبی با خدای خود داشتند همانطور که امام حسین(ع) در روز عاشورا از تمام دار و ندار خود می‌گذرد و جان و عزیزانش را تقدیم خداوند می‌کند.

وی با بیان اینکه پاداش انقلاب و عاشورا در اربعین ظهور پیدا می‌کند که شاهد حضور 20 میلیون نفر جمعیت در راهپیمایی اربعین هستیم،  خاطرنشان کرد: طبق آیات الهی «آنان را که در راه خدا کشته می‌شوند مرده نپندارید بلکه آنها زنده‌اند و نزد خداوند روزی می‌خورند».

قربانی با اشاره به اینکه انسان‌های خالص و مخلص همچون شهیدبختیاری و شهیدهمدانی در معامله با خداوند چنین اجر و پاداشی را دریافت می‌کند، گفت: وقتی که پای اسلام در میان باشد، دیگر کشور و مرز مطرح نیست و رزمندگان اسلام وارد میدان می‌شوند.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) زبان ناطق قرآن بود گفت: در عاشورا و کربلا قرآن احیا شد و اگر نبود خون سیدالشهدا(ع) شاید اسلام و دین  سمت و سوی دیگری می‌رفت.

فرمانده هوانیروز ضمن تاکید بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت طبق فرموده مقام معظم رهبری اظهار کرد: برگزاری چنین یادواره‌هایی و ارج نهادن به مقام شهدا باعث افتخار یک مملکت است.

وی با بیان اینکه امثال شهید بختیاری و دیگر شهدا رفتند تا ما در آسایش باشیم، اظهار کرد: بعد از جنگ، منافقان با فعالیت علیه کشور، عملیات مرصاد را رقم زدند، در این جریان هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران دوباره به عنوان یک نیروی متحرک توانست منافقان را زمین‌گیر کنند.

قربانی با بیان اینکه هرکس بخواهد با جمهوری اسلامی مقابله کند، قطعا ضربه سختی خواهد خورد، گفت: رزمندگانی که در رکاب ولایت هستند اجازه نخواهند داد دشمن به ما نزدیک شود.

وی با اشاره به اینکه با تمام توان از کشور و مملکت دفاع خواهیم کرد، آسایش امروز کشور را مدیون خانواده‌های شهدا دانست و افزود: کشورهای اطراف ما ناامن هستند، حتی در خود آمریکا که خود ادعای برقراری امنیت را دارد امنیتی وجود ندارد.

فرمانده هوانیروز با بیان اینکه نقشه‌های دشمنان همواره نقش بر آب شده است، تأکید کرد: ما دیده‌بان بصیری در رأس اسلام داریم که نقشه‌های دشمن را قبل از عملیاتی شدن خنثی می‌کند.

وی با اشاره به رویش‌های انقلاب اسلامی؛ نمونه آن را شهیدحججی دانست و گفت: امروز رویش اسلامی از فرهنگ ایثار و شهادت و یادواره‌های شهدا حاصل شده است.

شهید سرلشکر خلبان علی بختیاری در 18 خرداد سال 1360 در منطقه غرب و در حال پشتیبانی از یک ستون نظامی خودی بالگردش مورد هدف موشک دشمن قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار