مدیرعامل فرودگاه همدان خبر داد
مدیرعامل فرودگاه همدان تصریح کرد: با توجه به تعمیر باند پروازی در فرودگاه کرمانشاه، در حال حاضر پرواز هواپیماهای پهن پیکر این استان از فرودگاه همدان انجام می‌گیرد.
کد خبر: ۵۰۴۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰ 07 October 2017
مدیرعامل فرودگاه همدان تصریح کرد: با توجه به تعمیر باند پروازی در فرودگاه کرمانشاه، در حال حاضر پرواز هواپیماهای پهن پیکر این استان از فرودگاه همدان انجام می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، سهراب کلوندی در شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان همدان، به وضعیت فرودگاه همدان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر باند فرودگاه توسعه داده شده و بهسازی لازم برای هواپیماهای پهن پیکر انجام شده است به طوریکه از این فرودگاه علاوه بر حجاج همدانی حجاج کردستان هم به مکه اعزام شدند.

وی خاطرنشان کرد: در بین 20 فرودگاهی که اعزام حجاج را انجام داده بود همدان هفتمین استان کشور از منظر تعداد پرواز و زائر را داشته است.

وی توسعه ترانزیت با ظرفیت 500 تا 600 نفر، توسعه نمازخانه فرودگاه و احداث سرویس‌های بهداشتی برای استقبال‌کنندگان و بدرقه‌کنندگان را از جمله فعالیت‌های انجام شده در فرودگاه عنوان کرد و گفت: بر اساس پرسشنامه‌هایی که زائرین ارائه دادند تقریبا رضایت کاملی از خدمات انجام شده داشتند.

کلوندی در ادامه از اجرای مانور عملیاتی این فرودگاه در26 مهرماه به منظور سنجش توانایی ماشین‌‌آلات و نیروهای انسانی فرودگاه و دستگاه‌های اجرایی مرتبط خبر داد.

وی اظهار کرد: براساس قوانین جهانی فرودگاه‌ها ملزم به اجرای مانورهایی در طول سال هستند در همین راستا نیز فرودگاه همدان مانورهایی به صورت 6ماهه، سالیانه و دو سال یکبار اجرا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در مانور دو سال یکبار که در مهرماه سالجاری نیز برگزار می‌شود، علاوه بر سنجش توانایی فرودگاه، توانایی سایر دستگاه‌های اجرایی نیز سنجیده می‌شود. در این مانور یک هواپیما با فرض 80 سرنشین در باند فرودگاه همدان اجرا خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار