مدیرعامل موسسه فرهنگی شهید آیت‌الله مدنی با تأکید بر اینکه عنوان «سردار» برای شهید همدانی کم است، تصریح کرد: شاخص‌ترین اثرگذاری شهید همدانی حضور مستمر ایشان در دوران هشت سال دفاع مقدس در جبهه غرب و جنوب کشور بود و بعد از اتمام جنگ نقش مهمی در ساماندهی نیروهای بسیجی داشتند.
کد خبر: ۵۰۴۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰ 07 October 2017
شهید همدانی سرباز انقلاب بود/ آتش فتنه 88 با رشادت سردارهمدانی خاموش شد
مدیرعامل مؤسسه فرهنگی شهید آیت‌الله مدنی گفت:‌ شهید همدانی سرباز انقلاب اسلامی بود و معیار عمل او تکلیفی بود که رهبر به او واگذار کرده بود.

به گزارش فارس، سید محمدکاظم حجازی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید سردار حاج حسین همدانی اظهار کرد: شهید همدانی را به تمام و کمال باید یک «فرد عامل» دانست که همین ویژگی او را به عالی‌ترین مقام قرب الهی رساند.

وی شاخص میزان تقرب به درگاه الهی را میزان تطبیق رفتار افراد با رفتار شهدا دانست و افزود: شخصیتی همچون شهید همدانی توانست در دوران پربرکت زندگی خود در حوزه‌های مختلف مورد نیاز کشور ورود کند و نقش‌های متمایزی را در جامعه داشته باشد.

مدیرعامل موسسه فرهنگی شهید آیت‌الله مدنی با تأکید بر اینکه عنوان «سردار» برای شهید همدانی کم است، تصریح کرد: شاخص‌ترین اثرگذاری شهید همدانی حضور مستمر ایشان در دوران هشت سال دفاع مقدس در جبهه غرب و جنوب کشور بود و بعد از اتمام جنگ  نقش مهمی در ساماندهی نیروهای بسیجی داشتند.

 وی ادامه داد: فعالیت‌های سردار همدانی در دوران دفاع مقدس و انجام وظایفی که نظام جمهوری اسلامی در سوریه بر عهده ایشان گذاشته بود،  کرده بود، از چهره این شهید بزرگوار یک «سردار بی‌بدیل ولایت‌پذیر» به نمایش گذاشت.

حجازی افزود: شهید همدانی در کنار ایفای نقش نظامی و مباحثی که در حوزه‌های اجتماعی در دوران حیات خود به انجام رساند، در حوزه فرهنگی نیز آثار ماندگاری از خود به جای گذاشت.

*باغ موزه دفاع مقدس را یادگار فرهنگی شهید همدانی

وی باغ موزه دفاع مقدس را یکی از یادگار فرهنگی سردار برای نسل‌های بعدی دانست و با بیان اینکه این فضا زمینه نزدیکی با دوران هشت سال دفاع مظلومانه ایران در مقابل جریان استکبار است، گفت: هیأت‌های مذهبی و مجموعه‌های فرهنگی که  در دوران حیات شهید همدانی شکل گرفتند، نیز هر کدام به نوعی در جامعه تأثیرگذار بودند.

مدیرعامل موسسه فرهنگی شهید آیت‌الله مدنی رسیدگی به محرومان را از اولویت‌های این شهید عنوان کرد و اظهار کرد: شهید همدانی علاوه بر توجه ویژه به محرومان و مستضعفان، تشکل‌هایی را برای سرکشی از رزمندگانی که از دفاع مقدس آسیبی به زندگی آنها وارد شده بود، ایجاد کردند.

وی با اشاره به تشییع باشکوه شهید همدانی و حضور طیف‌ها و اقشار مختلف مردم در این مراسم افزود: این جمعیت بیانگر آن بود که شهید همدانی توانسته نفوذی عمیق در قلوب همه مردم با هر گرایش و قشری داشته باشد.

*برای شخصیتی چون شهید همدانی جز شهادت نمی‌توان تصور کرد

حجازی با بیان اینکه برای شخصیتی چون شهید همدانی جز شهادت نمی‌توان تصور کرد، افزود: دغدغه‌ شهید همدانی این بود که نکند به مرگ طبیعی چشم از دنیا فرو بندد که خداوند جواب سال‌ها خدمت صادقانه و مخلصانه ایشان را «شهادت» قرار داد.

وی با بیان اینکه اهل قلم و هنر باید زوایا و ابعاد مختلف زندگی شهید همدانی را برای مردم به ویژه جوانان ترسیم کنند ادامه داد: این شخصیت انقلابی و ولایی باید برای مردم و جوانان معرفی شده و تبدیل به الگو شود.

*شهید همدانی در خاموش کردن فتنه 88 تمام و کمال عمل کرد

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی شهید آیت‌الله مدنی در خصوص نقش مهم شهید همدانی در خاموشی فتنه سال 88 یادآور شد: شهید همدانی سرباز انقلاب اسلامی بود و معیار عمل او تکلیفی بود که رهبر به او واگذار کرده بود.

وی با بیان اینکه ایشان در دوران پس از دفاع مقدس شهید پاسدار انقلاب بود افزود: ایشان با جریان جداشده از بدنه انقلاب که قصد انحراف مسیر انقلاب اسلامی را از خط و راه امام (ره) داشتند به مقابله پرداخت.

حجازی به فتنه سال 88 که نمونه بارز انحرافات و دسیسه استکبار جهانی به جامعه بود، پرداخت و تصریح کرد: سردار همدانی با زیرکی و هوشمندی خاص توانست آن جریان را در نطفه خفه کند و جلوی فتنه‌های بزرگ‌تر دشمن را بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: سردار همدانی توانست در ورود به این مباحث به شیوه‌ای عمل کند که نزدیک‌ترین مشی و شیوه به مطالبات جامعه باشد و این یکی از نکات ماندگار در آن زمان بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار