مدیرکل صداوسیمای استان همدان از برگزاری جشنواره ملی انیمیشن در استان همدان خبر داد و گفت:جشنواره ملی انیمیشن زمستان امسال در استان همدان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۰۳۵۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۳ 06 October 2017
رئیس شورای شهر همدان گفت: عملکرد شرکت آب و فاضلاب در حاشیه شهر همدان با گلایه‌هایی مردمی همراه است.

به گزارش مهر، ابراهیم مولوی در صحن شورای شهر همدان که به منظور بررسی عملکرد آبفا و صداو سیما در اجرای پروژه های شهری برگزار شد، اظهار داشت: مدیریت شهری و شرکت آبفا در زمینه اداره شهر جدا از یکدیگر نبوده و مکمل همدیگر هستند اما در زمینه عملکرد شرکت آب و فاضلاب در حاشیه شهر گلایه‌هایی وجود دارد.

وی با اشاره به مصوبه تبصره دو و سه برای اخذ عوارض توسط شرکت آبفا در شهر همدان افزود: شورای شهر ۳ منطقه حاشیه شهر همدان را به طور ویژه مشخص کرد تا پروژه‌های فاضلاب در این مناطق اجرایی شود اما برخی طرح‌های فاضلاب در حاشیه شهر همدان از جمله منطقه حصار علی آباد و شاپسند اجرا نشد.

مولوی بابیان اینکه برخی ساخت و سازهای غیرمجاز حاشیه شهر در کاربری فضای سبز شکل گرفته و باید ضمن بازنگری طرح تفصیلی شهر همدان برای این سکونتگاه‌های غیررسمی و بی کیفیت فکری شود، گفت: ۴۵ روز دیگر دفترچه تعرفه عوارض و بودجه سال ۹۷ شهرداری همدان در شورای شهر تدوین می‌شود.

کمبود منابع مالی چالش‌ اساسی شهرداری همدان

وی بااشاره به اینکه کمبود منابع مالی از چالش‌های اساسی شهرداری همدان محسوب می‌شود، گفت: باید برای کسب درآمد پایدار برنامه داشت.

مدیرعامل شرکت آّب و فاضلاب استان همدان نیزبا بیان اینکه ۵ رودخانه در شهر همدان وجود دارد که فاضلاب بخشی از شهر در آنها ریخته می‌شود، گفت: اعتبارات دولتی جوابگوی خدمت کامل به مردم نیست.

سیدهادی حسینی بیدار بابیان اینکه در حال حاضر تکمیل تصفیه خانه شهر همدان ۳۰ میلیارد تومان و تکمیل شبکه جمع آوری فاضلاب شهر همدان ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، عنوان کرد: سعی شده با وجود کمبود اعتبارات، کارها با کمترین مشکل پیش رود.

وی بااشاره به اینکه در حال حاضر میزان تولید آب در شهر همدان به یک هزار و ۶۵۰ لیتر در ثانیه رسیده است، گفت: تولید یک لیتر در ثانیه آب برای وزارت نیرو ۳۰۰ میلیون تومان هزینه دارد.

عملیات اجرایی تصفیه خانه فاضلاب شهر همدان ۷۵ درصد پیشرفت دارد

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی تصفیه خانه فاضلاب شهر همدان ۷۵ درصد پیشرفت دارد، عنوان کرد: اجرای پروژه‌های زیرساختی آب در خیابان اکباتان و میدان امام خمینی(ره) در بودجه شرکت آبفا دیده نشده بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان افزود: اکیپ‌های شرکت آب و فاضلاب استان همدان مشغول فعالیت در پروژه پیاده‌راه سازی اکباتان هستند و تاکنون یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای این پروژه هزینه شده است.

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان همدان نیز با اشاره به هدررفت ۲۵ درصدی آب در همدان گفت: ۵۰ درصد شبکه توزیع آب همدان فرسوده است که اصلاح آن زمان نیاز دارد.

سعید عبدالله زاده بااشاره به اینکه در استان‌ها ۴۹ درصد از سهام شرکت آب و فاضلاب مربوط به شهرداری‌هاست اما در استان همدان ۳۲ درصد سهام در این بخش متعلق به شهرداری همدان است، گفت: ۱۶۶ هزار مشترک در همدان وجود دارد که در نیمه نخست امسال دو هزار و ۴۰۰ مشترک آب و دو هزار و ۸۰۰ مشترک فاضلاب به این تعداد افزوده شده است.

وی با بیان اینکه در نیمه نخست امسال ۱۷ میلیارد تومان صورت حساب برای مشترکین همدانی صادر شده است، گفت: ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان مربوط به آب بها، ۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان مربوط به فاضلاب بها و یک میلیارد و ۷۰۰ میلیارد تومان مربوط به تبصره‌های دو و سه مصوب شورای شهر همدان بوده است.

برگزاری جشنواره ملی انیمیشن در استان همدان

مدیرکل صداوسیمای استان همدان نیز در این جلسه از برگزاری جشنواره ملی انیمیشن در استان همدان خبر داد و گفت:جشنواره ملی انیمیشن زمستان امسال در استان همدان برگزار می‌شود.

حسین میسر با اشاره به اینکه صداوسیما خود را به عنوان رسانه، دست راست شورای شهر می‌داند، گفت: باید در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان حلقه واسط و پیوست رسانه‌ای طراحی شود تا بتوان مطالبات شورای شهر را از این طریق پیگیری کرد.

عضو شورای شهر همدان نیز ایجاد شورای شهر شیشه‌ای و شفاف‌سازی را در گرو فعالیت رسانه‌های استان دانست و گفت: صداوسیما در زمینه ترویج فرهنگ شهروندی بیش از این جای کار دارد.

علی رحیمی فر عنوان کرد: صداوسیما در ایجاد بستر برای افزایش مشارکت مردم در امور مرتبط به شهرداری و شورای شهر توان بالایی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار