امام‌جمعه ملایر گفت: روش اجرای امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه بسیار مهم است، اجرای امر به معروف و نهی از منکر باید باکیفیت و از سر دلسوزی انجام شود نه اینکه مسائل را بزرگ‌نمایی کنیم.
کد خبر: ۴۹۹۷۱۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۷ 26 September 2017
امام‌جمعه ملایر گفت: امربه‌معروف و نهی از منکر فعال بودن در جنگ نرم و جبهه فرهنگی است.
 
به گزارشتابناک همداناز ملایر:حجت‌الاسلام محمدباقر برقراری در همایش بزرگ امربه‌معروف و نهی از منکر در فرمانداری ملایر اظهار داشت: فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر به‌عنوان یکی از فرایض مهم و ارزشمند دین مبین اسلام بوده که در قرآن و روایات به آن پرداخته‌شده است.
 
وی گفت: هدف امام حسین (ع) از قیام عاشورا اصلاح امور جدش رسول خدا (ص) و احیای فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر بوده است و همه ما ملزم به حفظ این فریضه در جامعه اسلامی هستیم.
 
امام‌جمعه ملایر بیان کرد: اگر این فریضه بزرگ در جامعه اسلامی تعطیل‌شده و ضد ارزش‌ها بر ارزش‌ها پیشی گیرند خطر بزرگی جامعه و نظام اسلامی را تهدید می‌کند.
 
وی افزود: اگر در حکومت اسلامی قدم‌به‌قدم منکرات بر معروفات پیشی گیرند معروفات در جامعه رنگ می‌بازد و این به صلاح جامعه اسلامی نیست.
 
وی اظهار امیدواری کرد و گفت: داشتن جامعه امن در پناه حرکت در مسیر امام حسین (ع) و اجرای امربه‌معروف و نهی از منکر است و همه آحاد جامعه از مسئولان گرفته تا اقشار مختلف مردم باید برای احیای امربه‌معروف و نهی از منکر بسیج شوند.
 
برقراری با اشاره به اینکه همان‌طور که نماز، روزه و حج جزء واجبات دین ما هستند تصریح کرد: احیای امربه‌معروف ونهی از منکر برای مقابله با دشمنان نظام اسلامی یک امر واجب محسوب می‌شود.
 
امام‌جمعه ملایر در ادامه گفت: امروز فضای جنگ نرم دشمن گسترده شده است، در این زمینه نیاز است امربه‌معروف و نهی از منکر نیز به‌صورت ویژه صورت گیرد تا بتوانیم با مدیریت فضای مجازی جوانان را در برابر برنامه‌های دشمن بیمه کنیم.
 
وی تأکید کرد: روش اجرای امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه بسیار مهم است، اجرای امر به  معروف و نهی از منکر باید باکیفیت و از سر دلسوزی انجام شود نه اینکه مسائل را بزرگ‌نمایی کنیم.
 
برقراری بابیان اینکه برای رفع منکرات در جامعه باید خود منکر را نهی کرد نه صاحب منکر را عنوان کرد: اگر می‌خواهیم منکر از جامعه زدوده شود باید منکر را ملامت کرد و این روش بسیار مؤثر خواهد بود.
 
وی خاطرنشان کرد: تذکر دادن فایده دارد و مؤثر است و آنچه در تذکر مهم است این است که امربه‌معروف و نهی از منکر از روی عقل و منطق و قابل دفاع بوده و باهدف اصلاح باشد.
 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار