صباغی با بیان اینکه هتل امیران و هتل سفیر بدون پارکینگ احداث شده است، افزود: در حال حاضر پارکینگ هتل امیران فقط ویژه کارکنان این هتل است که باید در مورد صدور مجوز برای ساخت این هتل‌ها سوال کرد.
کد خبر: ۴۹۹۶۹۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱ 26 September 2017
در سال‌های اخیر بنا بر تأکیدات مدیر ارشد استان، این شهر مسیر توسعه خود را از بخش کشاورزی به بخش گردشگری تغییر داد و تمام تلاش استاندار و مسئولان همدان به جذب سرمایه‌گذار در بخش گردشگری معطوف شد.

به گزارش ایسنا، پس از برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان احداث چند هتل در همدان کلید خورد به طوریکه امروز شاهد افتتاح این هتل‌ها یکی پس از دیگری هستیم.

از آنجایی که این هتل‌ها در مرکز شهر همدان ساخته شده و تعدادی هنوز در حال احداث است، نکته جالب توجه این است که صدور مجوز احداث این هتل‌ها بدون درنظر گرفتن وضعیت ترافیکی و بحث پارکینگ بوده به طوریکه هتل‌هایی همچون «سفیر» واقع در بلوار جانبازان و «امیران» در بلوار بعثت که از نقاط پرتردد سطح شهر همدان هستند، همواره باعث ایجاد گره‌های ترافیکی در این نقاط شده است.

درست است که باید همدان را به مقصد گردشگری تبدیل کنیم و یکی از ملزومات این کار افزایش زیرساخت‌ها و احداث فضاهای گردشگری و هتل‌هاست اما نکته موردنظر در این گزارش احداث هتل‌ها بدون توجه به فضاهای پارکینگ و ایجاد گره ترافیکی در خیابان‌های شهر و در نهایت افزایش ساعات رانندگی در خیابان‌ها و دلخوری و اعصاب‌خوردی رانندگان و مسافران است.

مدیرعامل سازمان کنترل ترافیک شهرداری همدان در این‌باره در گفت‌وگو با ایسنا، با تأکید بر رعایت قانون در معابر شهر اظهار کرد: تا زمانی‌که پارک و توقفات خلاف در بلوار جانبازان را نتوانیم اعمال قانون کنیم، نصب چراغ گزینه خوبی برای کنترل ترافیک نیست.

احسان صباغی گفت: پارک‌های دوبله در بلوار جانبازان بسیار زیاد است و به همین علت عملکرد چراغ راهنمایی رانندگی در چنین وضعیتی مناسب نیست.

وی تصریح کرد: احداث هتل در خیابان‌های اصلی از جمله بلوار جانبازان و بلوار بعثت یکی دیگر از دلایل ایجاد گره‌های ترافیکی است این درحالیست که باید به ازای هر 8 تخت یک فضای پارکینگ درنظر گرفته شود.

صباغی با بیان اینکه هتل امیران و هتل سفیر بدون پارکینگ احداث شده است، افزود: در حال حاضر پارکینگ هتل امیران فقط ویژه کارکنان این هتل است که باید در مورد صدور مجوز برای ساخت این هتل‌ها سوال کرد.

صباغی با اشاره به وجود اصناف جاذب سفر در بلوار جانبازان، خاطرنشان کرد: وجود فروشگاه‌های عرضه خدمات روکش صندلی خودرو و اسپرت اتومبیل در بلوار جانبازان که برای ارائه خدمات نیاز به توقف خودرو دارد، باعث شده این خیابان همواره با مشکل ترافیکی مواجه باشد.

وی یادآور شد: اصناف برای فعالیت در این بلوار، از 3 راهی جانبازان و کنار دوربرگردان‌ها و میدان فلسطین باید تأییدیه سازمان ترافیک شهرداری را اخذ کنند تا در سال‌های آینده شاهد مشکلات ترافیکی نباشیم.

مدیرعامل سازمان کنترل ترافیک شهرداری همدان ادامه داد: با توجه به حجم آماربرداری که از 3 راهی جانبازان صورت گرفته، متوجه شدیم حجم ترافیک از میدان فلسطین به سمت جانبازان است که یکی از راهکارهای آن نصب چراغ راهنمایی رانندگی بود اما تا زمانی‌که پارک و توقفات خلاف در بلوار جانبازان را نتوانیم اعمال قانون کنیم چزاغ گزینه خوبی برای کنترل ترافیک نیست.

وی با اشاره به فعالیت خودروهای حمل مسافر برون‌شهری در این بلوار، اظهار کرد: باید فضاهایی را در اختیار خودروهای برون‌شهری قرار داد تا مشکل ترافیکی در این محدوده برطرف شود و از طرفی عدم اجازه توقف این خودروها از حیطه اختیارات سازمان کنترل ترافیک خارج است و باید پلیس راهنمایی رانندگی در این زمینه ورود کند.

معاون مدیریت تاکسیرانی همدان نیز در این‌باره به خبرنگار گفت: موضوع عبور خودروهای حمل مسافر از بلوار جانبازان به مقصد روستای برفجین(امامزاده محسن) به علت اینکه محدوده برون‌شهری محسوب می‌شوند از حیطه اختیارات سازمان تاکسیرانی خارج است.

مهران حاجیان ادامه داد: در صورتی‌که دهیار روستای برفجین درخواستی به سازمان تاکسیرانی بدهد یک خط تاکسی برای این روستا اختصاص خواهیم داد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات برخورد با این خودروهای حمل مسافر به مقاصد روستاهای اطراف به علت بومی بودن رانندگان و تمایل مسافران به جابجایی با رانندگان شناخته شده روستاست اما با این حال سازمان تاکسیرانی همدان آمادگی دارد تا خط تاکسی برای این خودروها اختصاص دهد تا مشکل ترافیکی بلوار جانبازان نیز حل شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر همدان نیز در این‌باره به خبرنگار ایسنا گفت: هتل‌های امیران و سفیر در بدو صدور مجوز فضای پارکینگ داشته‌اند اما به علت افزایش سالن‌های پذیرایی این تعداد پارکینگ کفاف میهمانان را نداده و باعث ایجاد ترافیک در سطح شهر می‌شود.

کامران گردان ادامه داد: شهرداری باید با تغییر کاربری در هتل ها برخورد کرده و به کمیسیون ماده 100 ارجاع دهد.

وی خاطرنشان کرد:  برخی از هتل‌ها سالن غذاخوری را به سالن پذیرایی تبدیل می‌کنند و ورود و خروج میهمانان به هتل باعث ایجاد ترافیک در ورودی هتل می‌شود.

گردان با بیان اینکه به دنبال محدود کردن سالن های پذیرایی در هتل‌ها هستیم، خاطرنشان کرد: با توجه به توسعه گردشگری همدان سعی داریم تعداد هتل‌ها را افزایش دهیم اما افزایش این هتل‌ها و عدم ضابطه‌مندی برخی از آنان مشکلات این‌چنینی را در شهر ایجاد می‌کند.

وی تصریح کرد: در بدو صدور پروانه، براساس تعداد اتاق‌ها و تخت‌های موجود در هتل پارکینگ لحاظ می‌شود و اینکه پارکینگ استفاده نشود تخلف به شمار می‌رود.

سخنگوی شورای شهر همدان یادآور شد: یکی از راهکارهای دیگر برای جلوگیری از ایجاد ترافیک در جلوی این هتل این است که راهنمایی رانندگی اجازه پارک خودروها در مقابل هتل را ندهد.

حال باید از مسئولان این سوال به جا را پرسید که آیا مسیر توسعه گردشگری استان باید به هر قیمتی طی شود؟ آیا صدور مجوز احداث هتل‌هایی بدون درنظر گرفتن پارکینگ در شهر که تنها به افزایش بار ترافیکی شهر و اعصاب خوردی شهروندان ختم می‌شود، کاری عقلایی است؟ 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار