مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: این استان از استانهای پیشرو در خودروسازی کشور است و رتبه دوم این صنعت را در ایران دارد.
کد خبر: ۴۹۸۹۶۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱ 24 September 2017
به گزارش تابناک : علی رسولیان روز یکشنبه در مراسم رونمایی از محصول جدید شرکت ایران خودرو خراسان با نام 'هایما اس 5' در مشهد افزود: طی دو سال اخیر صنعت خودروسازی در خراسان رضوی رشد قابل ملاحظه ای در کیفیت و ایجاد اشتغال داشته است. 
وی ادامه داد: شرکت ایران خودرو خراسان از سال 1393 تاکنون به عنوان خودروساز بزرگ استان هر سال یک محصول جدید به بازار کشور عرضه کرده است. این شرکت ظرف چند سال اخیر سهم زیادی از اشتغالزایی در استان را داشته بطوری که از سال 1393 تاکنون هزار و 300 فرصت شغلی ایجاد کرده است. 
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی در حوزه صنعت قطعه سازی نیز از استانهای پیشرو است بگونه ای که هم اینک 350 واحد قطعه سازی در این استان فعالیت دارند و سهم آنها از کل تولیدات قطعات خودرو در کشور 18 درصد است. 
* هایما S5 تولید جدید ایران خودرو خراسان 
مدیرعامل شرکت ایران خودرو خراسان نیز در این مراسم گفت: امسال این شرکت موفق به معرفی محصول جدید خود با عنوان 'هایما S5' شد که پیش فروش آن از امروز دوم مهر ماه آغاز می شود. 
بیژن زاهدی فرد افزود: شرکت ایران خودرو خراسان در زمینی به وسعت 860 هکتار در 60 کیلومتری غرب مشهد و در نزدیکی بزرگراهی قرار گرفته که به جنوب، شرق، غرب و شمال کشور راه دارد. 
وی ادامه داد: پنج هزار اشتغال مستقیم و 12 هزار فرصت شغلی غیرمستقیم در شرکت ایران خودرو خراسان دایر است. پس از رفع نسبی تحریمها از سال 93 این شرکت وارد مرحله جدیدی از بالندگی شد و توانست تولید خود را در یکی از پرتیراژترین خطوط تولید از تولید روزانه 220 دستگاه در سال 93 به روزانه 600 دستگاه در سال 95 برساند. 
مدیرعامل شرکت ایران خودرو خراسان گفت: طی دو سال اخیر تولید پژو 405 و تولید خودورهای گروه 'SUV' اختصاصا به شرکت ایران خودرو خراسان واگذار شد و این شرکت موفق شد در سال 94 هایما S7 را از گروه 'SUV' به بازار عرضه کند. 
وی افزود: مصرف خودروهای گروه SUV در کشور افزایش یافته و طبق برنامه ریزی انجام گرفته مصرف این نوع خودرو در سال 1400 به 260 هزار دستگاه در سال خواهد رسید. هم اینک سهم ایران خودرو خراسان از تولید خودروهای گروه SUV در کشور 2 درصد است که در سال 1400 این سهم به 15 درصد و بعد از آن به 20 درصد خواهد رسید. 
زاهدی ادامه داد: تا پایان سال 95 دو مدل خودرو شاسی بلند از شرکت هایما با نامهای S7 و S7 توربو در خط تولید ایران خودرو خراسان قرار گرفت که هم اکنون با استقبال مشتریان در بازار مواجه است. امروز نیز محصول جدید این شرکت از گروه خودروهای SUV با نام 'هایما S5' معرفی می شود. گروه صنعتی هایما متعلق به چین و در رده سوم خودروسازی آن کشور قرار دارد. 
وی اضافه کرد: فروش هایما S5 محصول جدید شرکت ایران خودرو خراسان از دی ماه آتی آغاز می شود. 





منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار