معاون وزیر راه و شهرسازی از رونق بازار مسکن با شیب ملایم خبر داد و گفت: کاهش زمان انتظار برای دریافت وام مسکن و افزایش زمان بازپرداخت تسهیلات توسط هیئت دولت در دست بررسی است.
کد خبر: ۴۹۸۸۹۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵ 24 September 2017
به گزارش تابناک : حامد مظاهریان اظهار کرد: یکی از گروه‌های اصلی هدف برای خانه دارشدن در برنامه های وزارت راه خانه اولی‌ها هستند و سیاست کلی این است که 80 درصد قیمت مسکن از طریق بانک تسهیلات به متقاضیان پرداخت شود و 20درصد هم به صورت نقد آورده آنها باشد.

وی با بیان این‌که 260 هزار نفر در صندوق پس‌انداز یکم حساب سپرده‌گذاری کرده‌اند افزود: نرخ سود تسهیلات صندوق پس‌انداز یکم در بافت فرسوده 8 درصد و در سایر مناطق 9.5 درصد است،‌ هر 6 ماه نیز با هر مقدار پس انداز این مبلغ دوبرابر می‌شود و کمک می‌کند فردی که بیشتر پس انداز می‌کند وام را زودتر دریافت کند. سیاست این است که ضمن افزایش رقم این وام و زمان بازپرداخت اقساط افزایش یابد و در عین حال تصمیم داریم دوره سپرده‌گذاری وام مسکن از 6 به 5 ماه کاهش یابد.

وی ادامه داد: یعنی زمان ماندن نقدینگی به جای12 ماه به 10 ماه کاهش یاید تا خانوار زودتر صاحب خانه شود و از طرفی رونقی باشد برای بخش مسکن.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه یادآور شد:‌پیشنهاد وزارت راه برای کاهش زمان انتظار و افزایش زمان بازپرداخت در قالب کارگروهی با حضور بانک مسکن و وزیر اقتصاد درحال بررسی است و اکنون در حال سنجش مشکلات بخش بانکی هستند و به اجرایی نهایی این پیشنهاد خوشبین  هستیم.

مظاهریان با بیان اینکه صندوق پس‌انداز یکم منحصرا مربوط به بانک مسکن است، گفت: تا پیش از این دیگر بانک‌ها از ورود به ارائه تسهیلات مسکن منع می‌شدند اما از 2 سال پیش این ممانعت برداشته شده ولی بانک‌ها حرکتی جدی نداشتند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص افزایش قیمت مسکن در کشور، گفت: بازار با شیب ملایمی حرکت می‌کند و این نشانه رونق است اگر شیب شدید باشد قطعا به جهش ناگهانی قیمت‌ها می‌انجامد که از نطر ما خوب نیست ضمن اینکه تمام تلاش ما این است که از رونق بخش مسکن در بخش مصرف دفاع می‌کنیم نه  رونقی که منحر به سفته‌بازی می شود.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره رقم افزایش قیمت مسکن در سال جاری گفت: این رقم کمتر از نرخ تورم و معادل 5.6درصد است .





منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار