مدیرکل کار استان البرز با بیان اینکه طرح تکاپو، توسعه کسب کار پویا در البرز شروع شده و اشتغال آن در ۱۰ رسته تقسیم شده است گفت: نخستین رسته خدمات گردشگری و سرگرمی‌های شهری و بعد فناوری اطلاعات است که ۳ هزار شغل در استان ایجاد کرده است.
کد خبر: ۴۹۸۸۷۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷ 24 September 2017
به گزارش تابناک : اسماعیل خلیلی در کارگروه تخصصی اشتغال که پیش از ظهر امروز در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد، با اشاره به اینکه در استان نزدیک به یک میلیون و 276 هزار نفر زیرمجموعه تامین اجتماعی هستند، اظهار داشت: در استان 445 هزار نفر به صورت اجباری و توافقی تحت بیمه تامین اجتماعی هستند.
 
 مدیرکل کار استان البرز با بیان اینکه 47 درصد از جمعیت استان مشمول تامین اجتماعی هستند، ادامه داد: در استان 97 هزار و 422 نفر تحصیل‌کرده وجود دارد. 
 
وی با اشاره به اینکه در بخش شهری استان بیش از 493 هزار بیکار وجود دارد، بیان کرد: بیش از 4 هزار بیکار در روستاهای استان وجود دارد.
 
خلیلی با بیان اینکه البرز در زمینه جمعیت رتبه 11 در کشور را دارد، اضافه کرد: استان دارای رتبه دوم در دارا بودن افراد با سواد، تراکم جمعیت و مهاجرپذیری دارد.
 
این مسئول با اشاره به اینکه در استان نرخ مشارکت 2 درصد افزایش یافته است، عنوان کرد: جمعیت فعال استان بیش از 780 هزار نفر است.
 
خلیلی با بیان اینکه در فروردین سال 92، 260 هزار نفر بیمه اجباری و در سال 95 به 294 هزار نفر افزایش یافته است، افزود: در استان در بخش کشاورزی 3 درصد اشتغال، صنعت 44.6 درصد و در خدمات 52.3 درصد اشتغال است.
 
مدیرکل کار استان البرز با اشاره به اینکه در 6 ماه نخست سال جاری بیش از 15 هزار نفر برای کاریابی به مراکز کاریابی استان مراجعه کردند، عنوان کرد: در استان البرز 180 هزار نفر اتباع خارجی وجود دارد که 60 درصد آنها در کار ساختمان، 12 درصد مشاغل آزاد و 21 درصد در بخش کشاورزی مشغول به کار هستند.
 
وی با بیان اینکه با طرح کاروزی باید هر سال 0.8 درصد بیکاری در کشور کاهش یابد، ادامه داد: بر اساس این طرح البرز باید 33 هزار شغل خالص ایجاد کند.
 
خلیلی با اشاره به اینکه هر دستگاه در استان اعلام کرده است که چه تعداد شغل می‌تواند ایجاد کند گفت: برای ایجاد شغل فقط منطقه اقتصادی ویژه پیام به ما پاسخ نداده است.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر 10 هزار شغل در استان ایجاد شده است، اضافه کرد: در سال جاری 234 نفر در مشاغل خانگی استان فعالیت دارند.
 
مدیرکل کار استان البرز با اشاره به سهم استان البرز در طرح تشویق در زمینه تولید اظهار داشت: برای این طرح سهم 540 میلیارد تومانی در سال جاری در نظر گرفته شده است. 
 
خلیلی با بیان اینکه طرح تکاپو، "توسعه کسب کار پویا" در البرز شروع شده و اشتغال آن در 10 رسته تقسیم شده است، افزود: اولین رسته خدمات گردشگری و سرگرمی‌های شهری و بعد فناوری اطلاعات است که 3 هزار شغل در استان ایجاد کرده است.
 
 
 
 
 
 
منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار