امام جمعه دیر گفت: عاشورای حسینی و قیام سید و سالار شهیدان به عنوان یک مکتب و گفتمان در طول تاریخ هدایت‌گر جامعه بشری بوده است.
کد خبر: ۴۹۸۶۴۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹ 24 September 2017
حجت‌الاسلام سید علی حسینی عصر شنبه در جمع دانش‌آموزان دبیرستان دخترانه عفاف دیر ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید، گفت: مسئولان باید در راستای تربیت نسلی خلاق و شجاع و با اخلاق، آموزش و پرورش را دریابند تا آینده کشور بیمه شود.
 
وی با بیان اینکه عزت هر کشور در پرتو فداکاری است، اظهار داشت: عاشورای حسینی و قیام سید و سالار شهیدان به عنوان یک مکتب و گفتمان در طول تاریخ هدایت‌گر جامعه بشری بوده است.
 
حسینی افزود: متولیان امر تعلیم تربیت می‌بایبست با برنامه ریزی دقیق در بارور ساختن و شکوفایی استعدادهای درونی دانش آموزان تمام تلاش خود را انجام دهند.
 
وی با بیان اینکه دانش آموزان یکی از مهمترین سرمایه‌های این کشور هستند، افزود: والدین دانش آموزان با آموزش و پرورش هماهنگ باشند و برنامه‌های آموزشی و تربیتی را در کنار هم برنامه‌ریزی کنند تا هیچ‌گاه دوگانگی به وجود نیاید.
 
امام جمعه دیر با بیان اینکه اگر تمامی امکانات فراهم باشد اما دانش‌آموزان نخواهند به خوبی درس بخوانند به جایی نمی‌رسیم، گفت: مسئولان باید بیشتر به آموزش و پرورش بها بدهند و اگر به دنبال نسلی شجاع و انقلابی هستیم باید دانش‌آموزان امروز خود را دریابیم.
 
همه به آموزش و پرورش کمک کنند
 
فرماندار دیر در این مراسم گفت: توسعه و پیشرفت کشور از مسیر آموزش و پرورش می‌گذرد و باید همه به وظیفه والای آموزش و پرورش کمک کنند.
 
حمزه اعتماد با بیان اینکه تعلیم، تربیت و تزکیه باید راهبرد آموزش وپرورش باشد، افزود: اگر جامعه‌ای توسعه یافته و پیشرفته می‌خواهیم باید به نیروی انسانی خود بها دهیم و دانش آموزان ما باید شهید فهمیده‌ها را الگوی خود قرار دهند.
 
فرماندار دیر با تاکید بر این موضوع که شوراهای اسلامی شهر وروستا و بخش خصوصی در هر شرایطی باید به آموزش وپرورش کمک کنند، گفت: وظیفه دانش آموزان خوب درس خواندن و تلاش برای تقویت استعدادهایشان است تا برای خود و جامعه مفید باشند.
 
تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان
 
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دیر نیز در این مراسم گفت: ۱۰ هزار دانش آموز در ۸۵ آموزشگاه با حضور ۸۰۰ معلم و فرهنگی در کلاس‌های درس از اول مهر سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.
 
احمد عبدالله زاده ضمن قدردانی از تعاملات سازنده فرماندار، بخشداران، شوراهای اسلامی و دهیاران روستاها در بحث تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان که منجر به درخشش ستارگان علمی این شهرستان شد.
 
وی اظهار داشت: ما مسئولان باید تلاش کنیم تا شرایطی برای دانش‌آموزان فراهم شود که جز درس‌خواندن و قدم برداشتن در مسیر تعلیم و تربیت دغدغه‌ای نداشته باشند.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار