سرپرست شرکت آب منطقه ای همدان از آغاز مجدد عملیات اجرایی سد «گرین» در نهاوند خبرداد.
کد خبر: ۴۹۸۵۶۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 24 September 2017
سرپرست شرکت آب منطقه ای همدان از آغاز مجدد عملیات اجرایی سد «گرین» در نهاوند خبرداد.

به گزارش مهر و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان، منصور ستوده گفت: اولویت دولت و وزارت نیرو در سال های گذشته تکمیل عملیات اجرایی سدهای با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد در کشور بود که متاسفانه اعتبار کافی به سدهای با پیشرفت فیزیکی کمتر از ۲۰ درصد تخصیص داده نشد اما با پیگیری های انجام شده ادامه عملیات اجرایی سد «گرین» با طرح جدید شروع خواهد شد.

وی افزود: پیشرفت فیزیکی سد «گرین» شهرستان نهاوند در حال حاضر ۱۰ درصد است.

ستوده ادامه داد: ذخیره سد در گذشته ۴۰ میلیون متر مکعب و برای مصارف کشاورزی و باغات پایین دست بوده در صورتی که در طرح جدید ذخیره سد به کمتر از نصف و معادل ۲۲ میلیون متر مکعب برای تامین نیاز شرب و صنعت شهرستان کاهش پیدا کرده و ۱۲۰ میلیون متر مکعب مربوط به حجم تنظیمی و آورد سالانه رودخانه گاماسیاب است.

سرپرست شرکت آب منطقه ای همدان گفت: هزینه های پروژه از سال ۸۹ تاکنون ۱۷۰ میلیارد ریال است که در راستای ادامه عملیات اجرایی سد بوده و پروژه هیچ گونه اتلاف هزینه نداشته است.

ستوده افزود: با تغییر کاربری حجم ذخیره سد از کشاورزی به شرب و صنعت کیفیت سد به چندین برابر افزایش پیدا کرده و با کاهش ارتفاع سد تا یک متر کمتر از زیر سطح چشمه گاماسیاب موضوع زیر آب رفتن چشمه و امکان برگشت آب به چشمه های مجاور در شهرستان های اطراف منتفی خواهد شد.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار