رئیس دانشگاه بوعلی با تأکید بر اینکه دانشگاه تعهدی برای ارائه خوابگاه به دانشجویان بومی ندارد، اعلام کرد: دانشگاه در تلاش است پس از اسکان دانشجویان اولویت‌دار در خوابگاه‌ها برای دانشجویان دختر بومی که مسیر آنها به دانشگاه دور است، خوابگاه درنظر بگیرد.
کد خبر: ۴۹۸۵۵۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰ 24 September 2017
رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا با تأکید بر اینکه همه تلاش مسئولان دانشگاه برای برقراری آسایش دانشجویان است، گفت: متأسفانه برخی دانشجویان انتظاراتی بر خلاف قانون و تعهدات دانشگاه دارند که انتظار داریم همکاری لازم را برای اخذ خوابگاه با مسئولان داشته باشند.

به گزارش ایسنا؛ دکتر منصور غلامی تصریح کرد: برای دانشجویان کارشناسی‌ارشد فقط 4 ترم تعهد واگذاری خوابگاه وجود دارد اما با پیگیری‌‎های دانشگاه و اخذ مجوز آموزشی، دانشجویان دختر در صورتی‌که در 4 ترم فارغ‌التحصیل نشوندريال دانشگاه فرصتی را برای حضور یک ترمه در خوابگاه فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تراکم متقاضی برای دریافت خوابگاه زیاد است بنابراین این دست از دانشجویان که چنین شرایطی دارند، باید صبوری لازم را داشته باشند تا مسئولان پس از ارائه خوابگاه به دانشجویانی که در اولویت هستند، به این موارد نیز رسیدگی کنند.

غلامی تأکید کرد: اولویت ارائه خوابگاه به دانشجویان غیربومی و دانشجویانی‌ارشد در دوره تحصیل دو ساله و برای دانشجویان کارشناسی در دوره تحصیل چهار ساله یعنی 8 ترمه است.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه دانشگاه از سال گذشته دانشجویان دوره شبانه جذب نمی‌کند و ظرفیت پذیرش دانشجو در دوره روزانه افزایش یافته و از طرفی نیز ظرفیت جدیدی برای خوابگاه‌ها ایجاد نشده است مسائلی در زمینه ارائه خوابگاه‌ها ایجاد شده که از دانشجویان می‌خواهیم صبوری لازم را داشته باشند.

دانشگاه تعهدی برای ارائه خوابگاه به دانشجویان بومی ندارد

رئیس دانشگاه بوعلی با تأکید بر اینکه دانشگاه تعهدی برای ارائه خوابگاه به دانشجویان بومی ندارد، اعلام کرد: دانشگاه در تلاش است پس از اسکان دانشجویان اولویت‌دار در خوابگاه‌ها برای دانشجویان دختر بومی که مسیر آنها به دانشگاه دور است، خوابگاه درنظر بگیرد.

وی تصریح کرد: متأسفانه برخی اشکالات فرهنگی در جامعه ما وجود دارد که افرادی بدون توجه به قوانین و تعهدات یک ارگان خاص، درنظر دارند بر سر منافع خود پافشاری کنند.

غلامی درباره مشکلات موجود در خوابگاه غدیر نیز گفت: در حال حاضر دانشجویان در این خوابگاه اسکان یافته‌اند اما با توجه به اینکه در این خوابگاه تعمیرات اساسی رخ داده و هنوز برخی تعمیرات و تجهیزات به اتمام نرسیده، از دانشجویان می‌خواهیم همکاری لازم را با ما داشته باشند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه دانشجویان این خوابگاه به هنگام تخلیه کمی دیرتر خوابگاه را تحویل دادند، کار تعمیر و تجهیز با تأخیر به پایان رسید.

رئیس دانشگاه بوعلی در پایان اظهار کرد: مسئولان دانشگاه از تمامی فضاهای خوابگاه برای اسکان دانشجویان استفاده خواهند کرد بنابراین از آنها انتظار صبوری و همکاری را داریم. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار