سرهنگ ملکی گفت: با اهدای عضو این بیمار که دچار مرگ مغزی شده بود جان پنج بیمار از مرگ نجات یافت و آنان قادر به ادامه زندگی شدند.
کد خبر: ۴۹۸۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰ 24 September 2017
فرمانده انتظامی نهاوند گفت: اعضای بدن یک سرباز نهاوندی به نام رضا قیاسوند اهل و ساکن روستای علمدار نهاوند از توابع استان همدان که در اثر یک حادثه دچار مرگ مغزی شده بود به پنج بیمار زندگی دوباره بخشید.

به گزارش ایرنا؛ سرهنگ منصور ملکی افزود: این سرباز که در یگان ویژه شهر همدان مشغول خدمت بود حدود یک ماه پیش در اثر ضربه ای دچار مرگ مغزی شد و به حالت کما رفت.

وی افزود: خانواده این سرباز پس از انجام معالجه و اعزام وی به تهران سرانجام از مداوای وی ناامید شده و تصمیم گرفتند در یک عمل خداپسندانه و انسان دوستانه اعضای بدن او را به بیماران اهداِ کنند.

سرهنگ ملکی گفت: با اهدای عضو این بیمار که دچار مرگ مغزی شده بود جان پنج بیمار از مرگ نجات یافت و آنان قادر به ادامه زندگی شدند.

در استان همدان در سال 95 اعضای 20 بیمار مرگ مغزی به 70 نفر اهدا شد.

به گزارش انجمن اهدای عضو ایرانیان در زمان حاضر بیش از27 هزار نفر در انتظار پیوند هستند.

این انجمن در گزارش خود با ارائه این آمار که در هر 10 دقیقه یک نفر به فهرست انتظار اضافه می‌ شود، تاکید کرده است که هر فرد مرگ مغزی می‌تواند جان 8 نفر را نجات دهد.

براساس این گزارش هر 2 ساعت یک بیمار نیازمند به پیوند، جان خود را از دست می‌دهد و در هر 12 ساعت یک بیمار موفق به دریافت عضو حیاتی می‌شود و به زندگی بازمی‌گردد. 



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار