روسای دانشگاه‌های فردوسی، علوم پزشکی، فرهنگیان مشهد و رییس سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی خراسان رضوی در پیامی آغاز سال تحصیلی جدید را به جامعه دانشگاهی استان خراسان رضوی گفتند.
کد خبر: ۴۹۸۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴ 23 September 2017
به گزارش تابناک : دکتر محمد کافی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد بمناسبت آغاز سال تحصیلی، پیام تبریکی به شرح زیر صادر نمود .

دانشجویان گرامی، تبریک آغاز سال تحصیلی را فرصتی مغتنم می‌شمارم تا سخنی کوتاه با یکایک شما عزیزان داشته باشم. چه آنانکه اولین سالی است که پا به عرصه‌ی علم و دانش می‌گذارند و چه دانشجویان عزیزی که چندین مهر است دستان پرمهرشان را در دست خانواده دانشگاه فردوسی مشهد نهاده اند.

در یک نگاه رسالت دانشگاهها، پرورش استعدادهای خلاق و آماده نمودن آنها به عنوان مدیران و اداره کنندگان فردای جامعه است.  استادان، صنعتگران، مهندسان، حقوقدانان، دبیران، مدیران و سایر متخصصان  روزگاری از همین دانشگاهها دوره‌ی شکوفایی خود را آغازکرده اند؛ در محیط دانشگاه جوانه زدند، شکوفه دادند و اکنون به بار نشسته و عاشقانه چرخ اداره جامعه را می‌چرخانند.

چرخ گردون می‌چرخد و دانش‌آموز دیروز، دانشجوی امروز می‌شود و دیری نمی پاید که همکار خوب ما در دانشگاه و یا بیرون از دانشگاه می‌گردد. اکنون از اولین مهر ورودم به دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان دانشجوی کارشناسی  چهل مهر می گذرد و افتخارم این است که همواره خودم را دانشجو می‌دانم. باور داشته باشید که «امید به پیشرفت» در تمام جنبه‌های زندگی همواره ره‌گشای انسانهای موفق خواهد بود. امید آن دارم که سهم دانشگاه به عنوان بستر مناسب برای شکوفایی استعدادهای شما عزیزان، نقطه عطفی  از زندگی پربارتان باشد.

جوهرۀ زندگی حرکت است و حرکت در راه علم پویایی است. رفتن است و رفتن! و رسیدنی در کار نیست؛ از مقطعی به مقطع دیگر می‌روید و از مرحله ای به مرحله ای دیگر راه می‌یابید. آنچه مهم است روحیه‌ی دانش طلبی و دانشجویی است.

توجه به همه‌ی جنبه های زندگی لازمه‎ی  تعالی انسان است. فراموش نکنیم که هدف از خلقت آدمی رشد و تعالی اوست. آمده ایم که رشد کنیم، آمده ایم که متعالی شویم. مبادا که دل مشغولی به زندگی علمی، ما را از توجه به سایر ابعاد زندگی باز دارد که در واقع علم اندوزی باید گشاینده دریچه‌های بینش انسان به زیبایی های هستی  باشد. انسان عالم راحت‌تر می‌تواند به سوی کمال پیش رود. دوستی، مهربانی، پشتکار، مسئولیت پذیری و احترام به حقوق دیگران فضای حرکت را سهل‌تر می‌کند. مسیری که از درگاه مهربانی و فداکاری بگذرد، حقیقتا روح انسان را جلا می¬دهد و او را لطیف ¬تر می¬کند . که خداوند در رأس همه ¬ی القاب، مهربان است و لطیف.

مدیران دانشگاه دست یکایک شما را در اداره دانشگاه می فشارند و وجود شورای صنفی ، انجمن های علمی ، کانون‌های فرهنگی و هنری دانشجویان و به رسمیت شناختن آن از یک سو و تشکل های اسلامی دانشجویی از سوی دیگر خود نشان‌دهنده‌ی احترام به نظرات دانشجویان در اداره امور دانشگاه است.

از دیگر برنامه های دانشگاه، مهارت افزایی دانشجویان برای ورود به بازار کار و اشتغال دانش آموختگان است. تا افق فردای دانش‌آموختگی در منظر دانشجوی امروز با اندیشه‌ی کار و خدمت به جامعه روشن‌تر شود و حس و انگیزه‌ی بیشتری به دانشجویان در فراگیری علم دهد. برگزاری استارت آپ‌ها، همایش‌های کارآفرینی، جشنواره حرکت و حمایت از فعالیت‌ های گروهی و حمایت از تشکیل شرکت های فناور در مرکز رشد  دانشگاه همه و همه گواهی بر این ادعا است که خانواده دانشگاه فردوسی مشهد تمام همّت خود را در این باب بکار گرفته است.
دانشگاه فردوسی مشهد می‌کوشد تا فضایی مهیا کند که دانشجو در فرصتی که در دانشگاه است در کنار علم‌آموزی در سایر جنبه های زندگی فردی و اجتماعی خود موفق و توانمند شود.

شاید در اول راهیم اما حرکت لازمه‌ی رفتن است.

امید آن دارم که سال تحصیلی جدید را تجدید پیمان «مهربانی» بدانیم و لحظات دانشجویی و دوستی های این ایام را قدر بدانیم و در یک جمله: «با مهر به پیشواز مهر برویم»

پیام تبریک رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پیامی آغاز سال تحصیلی جدید را به جامعه دانشگاهی استان خراسان رضوی به ویژه دانشجویان تبریک گفت: 

مهر ماه در سنت فرهنگی ما ایرانیان آغازی است برای تلاش و کوشش در عرصه آموزش و پژوهش .
آغار سال تحصیلی و شروع دلنشین درس و دانشگاه را به جامعه دانشگاهی کشور و دانشجویان عزیز دانشگاه علوم پزشکی مشهد و به ویژه دانشجویان جدید الورود که برای نخستین بار به محیط مقدس دانشگاه گام نهاده اند ، اساتید فرهیخته و کارکنان خدوم این دانشگاه  صمیمانه تبریک گفته و از خداوند می خواهم سال تحصیلی توأم با رشد و بالندگی در تمام عرصه های علمی باشد.

از شما دانشجویان عزیز انتظار می رود بار دیگر در آغاز سال تحصیلی با اتکال به خداوند متعال و با تأسی به رهنمود های مقام معظم رهبری استوارتر و با نشاط تر از قبل در رسیدن به بلندترین مدارج عالی علمی و معنوی در مسیر رونق و شکوفایی چرخه های تولید علم و دانش با شتاب بیشتری حرکت کرده و در پرتو سیاست ها و برنامه های دولت اعتدال و تدبیر در آینده ای روشن چرخه های علمی و مدیریتی میهن عزیزمان ایران اسلامی را به نحو مطلوب به پیش ببرید.

شروع سال تحصیلی علاوه بر پویایی در تولید علم، فرصتی است مناسب برای توسعه فعالیت های علمی و پژوهشی که امید است در سال تحصیلی پیش رو بتوانیم با تلاشی دوچندان و همتی والاتر از قبل؛ گام های ارزشمند و ماندگاری را در اعتلای این میراث گرانبها و عزت و سربلندی میهن عزیز اسلامی برداریم.

در این فرصت از خانواده بزرگ دانشگاه علوم پزشکی مشهد می‌خواهم که با فکر و اندیشه علمی خود در سال تحصیلی جدید، نویددهنده افقی نوین برای توسعه و پیشرفت کشور باشند،  دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال حاضر یکی از پنج دانشگاه برتر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به شمار می‌رود و دستیابی به جایگاه دانشگاه در افق‌های برنامه ریزی شده، همراهی، همدلی، تلاش و جهاد همه دانشگاهیان را می‌طلبد.

دکتر مهرابی بهار در پایان از خداوند متعال توفیقات روزافزون همه پیشگامان توسعه و تعالی ایران اسلامی به‌ویژه دانشگاهیان اعم از اساتید و دانشجویان را در جوار بارگاه منور حضرت علی ابن موسی‌الرضا (ع) و تحت توجهات  حضرت ولی‌عصر (عج) و زعامت مقام معظم رهبری مسألت کرده است.

پیام سرپرست دانشگاه فرهنگیان به مناسبت آغاز سال تحصیلی

دکترمهرمحمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان در پیامی خطاب به دانشجومعلمان آغاز سال تحصیلی را گرامی داشت متن کامل پیام به شرح ذیل است:
 
بهار تعلیم و تربیت به معنای حقیقی و پایدار آن در کوشش های ناظر به تربیت معلم واجد شایستگی های مورد انتظار تبلور می یابد.
معنای تقویمی بهار تعلیم و تربیت که مقارن با آغاز فصل خزان است، البته دلنشین و جذاب است. اما نظام تعلیم و تربیت باید نسیم بهاری را در همیشه ایام سال برای دانش آموزان و سایر ذینفعان قابل حس و لمس نماید.
به دیگر سخن باید چنان کیفیت دلچسبی از تعلیم و تربیت ارایه شود که سرخوشی و سرزندگی ناشی از تجربه یادگیری در کنار دیگران، در طول زمان جاری و ساری گردد و بهاریه خوانی زمزمه همیشه متربیانی باشد که مدرسه و کلاس درس برای تامین پیش نیازهای نیل به سعادت آنان برپا شده است.

این دیدگاه، جایگاه نهاد های تربیت معلم و در راس انها دانشگاه فرهنگیان را آشکار می سازد. 
دانشگاه فرهنگیان نیز به اعتبار حضور دانشجو معلمان تشنه یادگیری برای کسب شایستگی پوشیدن ردای معلمی چنین اعتباری می یابد.
فراگیر شدن حس و حال بهاری در مدرسه و کلاس درس بدست معلمان توانایی خواهد بود که امروز بعنوان دانشجو معلم قدم به پردیس های دانشگاه فرهنگیان در سراسر کشور گذاشته اند.
دانشگاه به میزبانی شما مفتخر است و امیدوار است به لطف خداوند سبحان با همت استادان و کارکنان و البته مساعی و جهد جانانه خودتان روز ها و شب های مالامال از تجربه های سازنده و ماندگار حرفه ای پیش روی شما قرار گیرد. انشاءالله

تبریک رییس سازمان بسیج اساتید دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی خراسان رضوی

مجتبی بذرافشان ، رییس سازمان بسیج اساتید دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی خراسان رضوی به مناسبت شروع سال تحصیلی جدید پیام تریک صادر کرد: 
بسم الله العلیم الحکیم
اساتید محترم و فرهیخته دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان 
امسال در حالی به استقبال بهار علم ورزی و دانش اندوزی می رویم که شور و شعور حسینی بیت الغزل دیوان معرفت و دانایی فضای دانشگاه هاست.تقارن معنادار آهنگ  مهر دانش با هفته دفاع مقدس برای همکارانم حاوی این پیام است که  فرماندهان جنگ نرم همچون آن ایام پرافتخار  رسالتی سنگین بر دوش دارند و شایسته است با عزم نمودن جزم ها و با نشاطی حسین وار در فعال سازی ظرفیت علمی و انرژی جوانی دانشجویان این مرز و بوم، تلاشی وافر و جهدی بلیغ نمایند تا قطار پیشرفت ایران اسلامی با سرعتی شتابان در مسیر پرفراز و نشیب خود در رسیدن به اهداف عالیه انقلاب و ایجاد تمدن نوین اسلامی طی طریق نماید.

آغاز سال تحصیلی جدید فرصت مغتنمی است که همه همکاران ارجمند را به هم افزایی همدلانه  و عالمانه دعوت کنیم تا در پرتو تشریک مساعی شما فرهیختگان عزیز و همراهی مدیران محترم دانشگاه ها بتوانیم رسالت ملی حرفه ای و اخلاقی خویش را انجام دهیم.  استفاده از آخرین دستاوردهای علمی روز دنیا، اتکا به نبوغ و خلاقیت جوانان ایرانی و تجربه اساتید پیشکسوت، نهادینه نمودن مهارت محوری در دانشگاه ها با هدف تربیت دانشجویان توانمند و کارامد، بسترسازی جهت اتصال جامعه با دانشگاه، نظریه پردازی های مورد نیاز در حوزه های مختلف به ویژه علوم انسانی، تلاش جهت حمایت علمی از تولید و اشتغال به عنوان مهمترین گام های تحقق اقتصاد مقاومتی و تبیین گفتمان حیات بخش انقلاب اسلامی، کمک های علمی به قوای سه گانه به ویژه قوه مجریه و دولت که بار سنگین اداره کشور به دوش ایشان است را جزو وظایف و رسالت خود می دانیم و از همه اساتید دغدغه مند که دل در گرو ایران عزیز دارند در این راه استمداد می کنیم...

ما زنده به آنیم که آرام نگیریم 
موجیم که آسودگی ما عدم ماست..






منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار