با آغاز سال تحصیلی، همه ارگان ها دست به دست هم داده اند تا از ترافیک مهر ماه بکاهند؛ اما این سوال باقی است که این امر تا چه میزان می تواند در کنترل ترافیک مهر ماه موثر باشد؟
کد خبر: ۴۹۸۳۰۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵ 23 September 2017
به گزارش تابناک : با آغاز سال تحصیلی، همه ارگان ها دست به دست هم داده اند تا از ترافیک مهر ماه بکاهند. این حد تا  اندازه ای اهمیت داشت که محسن پور سید آقایی با حضور در شورای شهر تهران از کاهش بیست درصدی ترافیک در آغاز سال تحصیلی خبر داد. از این رو بنا شد تا رفت و آمد کامیون ها تا ساعت ده صبح ممنوع شود و از سوی دیگر کارمندان ادارات بنا است در دو هفته اول مهر ماه ساعات کار شناور داشته باشند و ساعات کاری از 9 شروع شود. بر این اساس خبرنگار تیتر شهر به سراغ رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران رفت. محمد علیخانی در پاسخ به این سوال که کاهش ترافیک مهر ماه تا چه میزان محتمل است، گفت: مشکل ترافیک را نمی توان با یک تصمیم فوری، برگزاری چند جلسه، حتی ایجاد برخی محدودیت ها و یا انجام چند پروژه حل کرد‌ و به معضل ترافیک هم نمی توان یک بعدی نگاه کرد.

وی ادامه داد: از اقتصاد بیمار کشور گرفته تا زیرساخت های غلط شهری، از فقر و بیکاری گرفته تا مهاجرت و مسافرکشی با انواع خودرو و استفاده بی رویه و غلط از وسایل نقلیه شخصی همه و همه از عوامل این کلاف سردر گم به شمار می روند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران افزود: پس اگر در مقاطعی برخی تصمیمات و اقدامات فوری صورت می گیرد همه نقش مسکن را دارند، در مهرماه و با آغاز سال تحصیلی جدید فقط یک میلیون و یکصد هزار دانش آموز باید به مدارس رفت و آمد کنند. این یعنی افزایش حداقل دو میلیون سفر،

عضو شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: راه حل مشکل ترافیک، اجرای بسته ای از سیاست ها را شامل می شود که مهمترین آنها توسعه حمل و نقل ریلی و عمومی از یک طرف و تلاش برای حذف سفرهای زائد با توسعه خدمات الکترونیکی از طرف دیگر می باشد.

علیخانی در پایان تصریح کرد: در مهرماه نیز اقداماتی که با هماهنگی چندین دستگاه انجام می گیرد، برای جلوگیری از قفل شدن معابر و سهولت رفت و آمد شهروندان است و این اقدامات برای کوتاه مدت مانند مسکن، خوب است؛ اما در دراز مدت راه حل اساسی نخواهد بود.





منبع : تیترشهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار