سلیمانی با تأکید بر اینکه امروزه سل‌تراپی به مارکتینگ تبدیل شده است، تصریح کرد: به‌گونه‌ای که کشوری مانند ژاپن در زمینه توریسم در حوزه فراورده‌های سلول‌های بنیادین پیشرفت‌های خوبی دارد.
کد خبر: ۴۹۷۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰ 23 September 2017
دبیر علمی همایش کاربرد سلول‌های بنیادی در پزشکی از تأسیس کلین‌روم سل‌تراپی تا یک ماه آینده در همدان خبر داد و گفت: آزمایشگاه جامع تحقیقات سلول‌های بنیادی در همدان ایجاد می‌شود.

به گزارش تسنیم، سارا سلیمانی در همایش کاربرد سلول‌های بنیادین در پزشکی با اشاره به کاربرد سلول‌های بنیادین برای درمان و پیشگیری از برخی بیماری‌ها اظهار داشت: کاربرد سلول‌های بنیادین با اقدامات خوبی در این راستا در جهان در حال پیشرفت است.

وی با بیان اینکه ایران در موضوع کلونینگ از کشورهای پیشرفته به حساب می‌آید، افزود: کشور ایران در این زمینه سیاست‌های خوبی را دارد.

سلیمانی با تأکید بر اینکه امروزه سل‌تراپی به مارکتینگ تبدیل شده است، تصریح کرد: به‌گونه‌ای که کشوری مانند ژاپن در زمینه توریسم در حوزه فراورده‌های سلول‌های بنیادین پیشرفت‌های خوبی دارد.

دبیر علمی همایش کاربرد سلول‌های بنیادین در پزشکی تأکید کرد: درمان کم مویی، مشکلات ریوی و تنفسی، بیماری‌های عضلانی، بهبود زخم‌ها و دیابت از کاربردهای سلول‌های بنیادین در پزشکی است.

سلیمانی با اشاره به اینکه کشور در حوزه سلول‌های بنیادین در طول 30 سال گذشته تحول عظیمی داشته است، بیان کرد: گواهی منابع علمی معتبر ایران در زمینه سلول‌های بنیادین در جهان پیشرو است و مقاله‌های مختلفی در این حوزه منتشر شده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی همدان به همت رئیس دانشگاه و معاون پژوهشی در کنار بقیه دستاوردهای علمی موفقیت‌های خوبی در کاربردی کردن سلول‌های بنیادین در پزشکی کسب کرده است، گفت: امیدواریم که با حمایت‌های مسئولان دانشگاه این اقدامات افزایش یابد.

دبیر علمی همایش کاربرد سلول‌های بنیادین در پزشکی اظهار داشت: علم سلول‌های بنیادین به تحقیق بیشتر مشارکت‌های گروه‌های مختلف بالینی و علوم پایه نیاز دارد که شورای سلول‌های بنیادین از دو سال پیش کار خود را شروع کرده و اقدامات خوبی در مرکز تحقیقات گروه علوم تشریح انجام شده است.

سلیمانی تصریح کرد: کمیته سلول‌های بنیادین با حضور همکاران بالین و علوم پایه تشکیل شد و رویکرد بسیاری از پایان‌نامه‌های ارائه شده به کاربرد سلول‌های بنیادی در پزشکی است.

وی با اشاره به ایجاد آزمایشگاه جامع تحقیقات در حوزه سلول‌های بنیادین افزود: آزمایشگاه‌های حیوانات مجهز برای تحقیقات در حوزه سلول‌های بنیادی لازم است که آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه از بهترین‌های ایران و غرب کشور است.

دبیر علمی همایش کاربرد سلول‌های بنیادین در پزشکی عنوان کرد: هماهنگی لازم برای ایجاد و تأسیس کلین‌روم برای سل‌تراپی انجام شده که امیدواریم تا یک ماه آینده ایجاد شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار