استاندار همدان گفت: طبق آخرین بررسی های صورت گرفته قیمت کالاهای اساسی و محصولات این استان در سال جاری نسبت به زمان مشابه سال گذشته کمتر از 10 درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۴۹۷۹۵۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱ 23 September 2017
استاندار همدان گفت: طبق آخرین بررسی های صورت گرفته قیمت کالاهای اساسی و محصولات این استان در سال جاری نسبت به زمان مشابه سال گذشته کمتر از 10 درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایرنا؛ محمدناصر نیکبخت روز پنجشنبه در کمیسیون تنظیم بازار همدان اظهار کرد: این میزان افزایش بدون در نظر گرفتن شوک افزایش مقطعی قیمت محصولاتی نظیر پیاز است.

وی بیان کرد: با توجه به در پیش بودن ایام محرم و افزایش استفاده از برخی اقلام از جمله برنج و گوشت برای نذورات باید زمینه تامین مایحتاج مردم به خوبی پیش بینی شود.

وی اضافه کرد: همچنین با آغاز سال تحصیلی و ورود دانش آموزان و دانشجویان به مدارس باید کالاهای مورد نیاز مردم در این حوزه نیز پیش بینی شود.

استاندار همدان نمایشگاه بین المللی همدان را فرصتی برای توسعه صادرات غیرنفتی دانست و از مسئولان بخش های مختلف خواست تا برای افزایش صادرات و فاصله گرفتن از تکیه به درآمدهای نفت تلاش کنند.

نیکبخت تاکید کرد: فاصله گرفتن از درآمدهای نفتی را نباید تکیه بر مالیات تفسیر کرد بلکه در حوزه مالیات نیز به جای افزایش باید به فکر شناسایی منابع و مودیان جدید بود.

وی گفت: هدفگذاری استان صادرات یک میلیارد دلاری کالا از همدان در سال جاری است که برای تحقق این هدف باید همه حوزه ها همکاری کنند.

وی توضیح داد: بخش گردشگری با افزایش صادرات صنایع دستی، حوزه کشاورزی با صادرات محصولات کشاورزی و صنعت و معدن با متوقف نشدن در وضعیت فعلی باید صادرات خود را به یک میلیارد دلار پیش بینی شده برسانند.

استاندار همدان بیان کرد: بخشی از بدهی های ناشی از خرید گندم از کشاورزان پرداخت شده و 45 درصد باقی مانده آن نیز باید به موقع پرداخت شود.

نیکبخت اضافه کرد: درآمد کشاورزان از محصولات بیش از 60 هزار میلیارد ریال است که باید سازمان جهاد کشاورزی با ایجاد صندوقی حداقل یک درصد از این پول را به این سمت هدایت کند تا از منابع این صندوق برای ایجاد اشتغال و رفع مشکل کشاورزان استفاده شود.

* کاهش نرخ سود بانکی به ضرر بانک های دولتی شد

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان همدان نیز با بیان اینکه با توجه به نبود نظارت کاهش نرخ سود بانکی به ضرر بانک های دولتی تمام شد اظهارکرد: طبق آخرین بررسی صورت گرفته پس از ابلاغ کاهش نرخ سود بانکی از سوی بانک مرکزی 10هزار میلیارد ریال سپرده بانک ملی همدان کاهش یافته است.

محمدطوماسی اضافه کرد: علت کاهش شدید منابع بانک های دولتی شکل گیری فضای رقابتی ناسالم و پرداخت سود 20 تا 24 درصد توسط بانک های خصوصی است.

وی بیان کرد: بیشتر شهروندان سپرده های خود را از بانک های دولتی خارج و در بانک های خصوصی سپرده گذاری کرده اند.

مدیر امور شعب بانکی ملی استان همدان با بیان اینکه پایین آمدن سودهای بانکی گامی در راستای کاهش نرخ تمام شده پول و عملی شدن بانکداری اسلامی است تاکید کرد: البته عملی شدن اهداف پیش بینی شده نیازمند نظارت جدی و مستمر بر روند فعالیت بانک های خصوصی است که این خلاء مشکلاتی را به وجود آورده است.

وی تصریح کرد: با توجه به پایبند نبودن بانک های خصوصی به مصوبات و بخشنامه های بانک مرکزی و کاهش شدید منابع بانک ها، مدیران بانک های دولتی نگران عملی کردن تعهدات خود هستند.

طبق مصوبه بانک مرکزی سود تسهیلات پرهزینه و بلندمدت (یکساله) 15 درصد و روزشمار 11 درصد تعیین شده است. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار