کامرانی صالح با اشاره به اینکه پلیس با تمام ظرفیت خود در حوزه های مختلف به دنبال ایجاد امنیت مطلوب است، اظهار کرد: ایجاد اصلاحات کارشناسی در زیربنا و مهندسی شهری، توجیه و اغناسازی مردم، استفاده از فناوری روز IT و دوربین های مداربسته می تواند نقش موثری در کاهش جرائم داشته باشد.
کد خبر: ۴۹۷۹۵۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰ 23 September 2017
فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه همواره تحقق شعار "پلیس جامعه محور" جزء اولویت های کاری ناجا بوده و هست، گفت: امنیت پایدار در گرو مشارکت مردمی حاصل می شود.

به گزارش ایسنا، سردار سرتیپ دوم پاسدار بخشعلی کامرانی صالح پنجشنبه ٣۰ شهریور در آئین تکریم و معارفه فرمانده جدید انتظامی شهرستان ملایر، افزود: باید سهم و نحوه همکاری و مشارکت مردم در زمینه تأمین امنیت جامعه، اطلاع رسانی، آگاه سازی و آموزش داده شود.

وی با تأکید بر اینکه مردم در حوزه پیشگیری از جرائی می توانند بسیار مثرثمر باشند، ادامه داد: بسیاری از جرائم و بزه های اجتماعی به علت نا آگاهی مردم رخ می دهد.

کامرانی صالح با اشاره به اینکه پلیس با تمام ظرفیت خود در حوزه های مختلف به دنبال ایجاد امنیت مطلوب است، اظهار کرد: ایجاد اصلاحات کارشناسی در زیربنا و مهندسی شهری، توجیه و اغناسازی مردم، استفاده از فناوری روز IT و دوربین های مداربسته می تواند نقش موثری در کاهش جرائم داشته باشد.

فرمانده انتظامی استان همدان به روند روبه رشد فعالیت شبکه های اجتماعی و گستردگی فضار مجازی اشاره کرد و گفت: پلیس فتا در سطح استان همدان هوشیارانه پای کار است و تاکنون ٨۵ درصد جرائم فضای مجاز را شناسایی و کشف کرده است.

وی تصریح کرد: در این زمینه اگر مردم به محض احساس آسیب و تهدید به پلیس فتا مراجعه کنند، به طور قطع از بروز حوادث ناگوار پیشگیری خواهد شد.

کامرانی صالح در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به قرارگرفتن در هفته دفاع مقدس ، یادآورشد: یکی از اهداف اصلی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران استکبارستیزی و مبارزه علیه ظلم بود و پس از پیروزی انقلب اسلامی، این نظام مقدس همواره در آماج توطئه ها و فتنه های دشمنان قرارگرفت تا آنجا که در حوزه جنگ سخت، ٨ سال جنگ علیه ایران را رقم زدند.

وی تصریح کرد: اگر روحیه استکبارستیزی، جهادگری، شهادت طلبی و ایثار ملت شهید پرور ایران باعث شد پیروز و سربلند جنگ باشیم و امروز همین روحیه بسیجی و ایثار و جهادگری ادامه دارد تا جایی که جوانان و سربازان ما هزاران کیلومتر آن طرف تر در سوریه و در قالب مدافعان حرم از حرم آل الله دفاع کرده و حتی به شهارت می رسند.

کامرانی صالح با بیان اینکه دشمنان همواره به دنبال این بوده اند که این روحیه و اعتقادات را از ما بگیرند تا به نظام و انقلاب آسیب بزنند، افزود: دشمنان در جنگ سخت افزاری علیه ایران ناکام ماندند بنابراین برای مقابله با ما به جنگ نرم و حوزه فرهنگ و تهدیدات و ناتوی فرهنگی روی آورند و امروز از طریق شبکه های اجتماعی و فضای مجازی کانون خانواده ها تهدید می شود.

فرمانده انتظامی استان همدان برلزوم آموزش همگانی در این راستا تأکید کرد و گفت: پلیس همواره در زمینه ایجاد امنیت و آسایش مردم پای کار بوده و هست و از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

وی در ادامه با تقدیر از زحمات و خدمات سرهنگ شعبان ترک نیا در دوران تصدی اش به عنوان فرمانده انتظامی شهرستان ملایر، طی حکمی از سوی سردار اشتری فرهانده نیرومی اتنظامی ناجا، سرهنگ پاسدار داوود علی بخشی را به عنوان مدت ٣ سال به عنوان فرمانده جدید انتظامی شهرستان ملایر معرفی و منصوب کرد.

فعالیت ١۶ کلانتری درسطح ملایر

فرمانده سابق انتظامی ملایر نیز با اشاره به فعالیت ١۶ کلانتری در ملایر، گفت: در تمامی کلانتری ها و پاسگاه های انتظامی، احترام به حقوق شهروندی را محقق ساختیم.

سرهنگ پاسدار شعبان ترک نیا با بیان اینکه ٣ سال و ٨ ماه از دوران خدمت خود به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در شهرستان ملایر گذراند، افزود: طی ٣ سال اخیر هیچ مورد امنیتی بحرانی در ملایر رخ نداد و همواره ثبات و آرامش درسطح شهرستان برقرار بود.

وی خاطرنشان کرد: در سال ٩٢ در زمانی تحویل گرفتن این پست میزان سرقت ۶۰۰ مورد بود اما در سال ٩٣ این رقم به ٣۰۰ مورد کاهش یافت و روند کاهش جرائم در تمامی حوزه ها درسطح شهرستان طی ٣ سال اخیر کاملاً مشهود است.

ترک نیا پیروی محض ولایت بودن و انجام وظایف را جزء اولویت های کاری اش دانست و افزود: همواره برای خدمت به نظام و مردم آماده هستم.

تقوا و نظم؛ عوامل مهم رشد بشر

فرمانده جدید انتظامی شهرستان ملایر نیز با استناد به سخنان مقام معظم رهیری، گفت: ایجاد امنیت فردی، اجتماعی، اخلاقی، روحی و روانی در جامع از وظایف مهم نیروی انتظامی است.

سرهنگ پاسدار داود علی بخشی به حدیثی از حضرت علی (ع) اشاره کرد که در واپسین ساعات عمر شریف خود فزندانشان را به تقوای الهی سفارش کردند.

وی با تأکید بر اینکه اگر تقوا الهی، نظم و قانون نباشد، زندگی بشر بودن هدف بوده و به سرانجام نمی رسد، اظهار کرد: نظم و امنیت با همکاری همگانی و مشارکت مردمی حاصل می شود.
علی بخشی برلزوم تحقق پشتوانه برون سازمانی در قالب مشارکت مردمی در برقراری نظم و امنیت درسطح شهرستان تأکید کرد و گفت: وقتی خود مردم در برقراری امنیت دخلیل باشند، قدر آن را نیز می دانند.

وی از زحمات ٣ سال و ٨ ماهه ترک نیا تقدیر کرد و اظهارامیدواری کرد: در پست جدید و در زمینه خدمت به مردم و نظام سربلند باشد.        

ملایر در کاهش جرائم رتبه اول استان را داراست

معاون استاندار و فرماندار ملایر نیز با اشاره به وضعیت امنیتی مطلوب این شهرستان، گفت: ملایر در کاهش جرائم رتبه اول استان را داراست.

عبدالعظیم رضایی حوزه فعالیت نیروی انتظامی را گسترده و دشوار دانست و افزود: ١٨ رسته کاری در این نیرو وجود دارد.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی وزارت کشور ایجاد امنیت درسطح جامعه است، اظهار کرد: در این راستا دولتمردان و مسئولان دوشادوش و درکنار نیروی انتظامی پای کار هستند.

رضایی با شاره به اینکه جلب مشارکت های مردمی یکی از وظایف و اهداف جدید ناجا است، ادامه داد: درحال حاضر اگر به وجود امنیت در ایران افتخار می کنیم، این امر مرهون خون شهدا و تلاش ها و زخمات نیروهای نتظامی و انتظامی و اطلاعاتی است.

وی با اشاره به حدیثی از امام علی(ع)، افزود: هیچ نعمتی گوارا تر از امینت نیست و در سایه تأمین امنیت، سایر نیازهای جامعه مرتفع شده و زمینه رشد و توسعه کشورها فراهم می شود.

فرماندار ملایر از زحمات سرهنگ ترک نیا تقدیر و اظهار امیدورای کرد: سرهنگ علی بخشی به عنوان فرمانده جدید انتظامی ملایر با تعامل سازنده با ادارات مختف سطح امنیت ملایر را بیش از گذشته ارتقاء دهد.

خرده فروشان موادمخدر؛ دغدغه اصلی امنیت ملایر

امام جمعه ملایر نیز با اشاره به اینکه شهرستان ملایر از دو سال پیش به عنوان پایلوت اجرای طرح ملی کرامت درسطح کشور معرفی شده، گفت: خرده فروشان موادمخدر، دغدغه اصلی امنیت ملایر به شمار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر برقراری با تأکید بر اینکه این خرده فروش ها باید در اسرع وقت از سطح شهرستان جمع آوری شوند، اظهار کرد: وجود این افراد درسطح روستا، شهرها و محلات ایجاد نا امنی می کند.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از نگرانی های شهروندان در حوزه مسائل امنیتی، نحوه برگزاری مراسم عروسی، عزاداری و هیئت های مذهبی در ایام محرم است، تصریح نمود: مسئولان هیئات نظارت داشته باشند که عزاران تا پاسی از شب با صوت بلند و سد معبر، برای شهروندان و خودروها مزاحمت ایجاد نکنند.

برقراری با اشاره به اینکه نیروری انتظامی نباید قائم به شخص باشند بلکه باید قائم به قانون و وظیفه باشد، افزود: کلیه معاونت های مربوطه، پرنسل و مأمورین نیروی انتظامی باید به انجام وظایف محوله به خوبی عمل کنند.

امام جمعه ملایر در ادامه با استناد به سخنی از حضرت علی(ع) گفت: در وطن، خیری نیست مگر اینکه در آن امنیت و شادابی و مسرت باشد.

وی با بیان اینکه آرامش، مسرت و شادابی مردم در گرو ایجاد امنیت پایدار می باشد، اظهار کرد: امنیت در ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و قضائی جوامع اثرگذار است و درهمین راستا پیامبر(ص) فرمودند در رابطه با دو نعمت عظیم همواره کفران و ناسپاسی می شود و آن دو امینت و سلامتی است.

برقراری با استناد با آیات شریف قرآن، خاطرنشان کرد: در هرجا و در هر قومی که کفران نعمت آسایش و امنیت شود، خداونر لباس ذلت و ترس را بر آنها خواهد پوشاند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار