استاندار گلستان در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان؛
استاندار گلستان با تاکید بر جایگاه مردم در اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: مردمی سازی اقتصاد باید با پایداری همراه باشد و برنامه ریزی های اشتغال بگونه ای باشد که فعالیت مردم در آن شغل استمرار داشته باشد.
کد خبر: ۴۹۷۷۰۴
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵ 22 September 2017
 استاندار گلستان با تاکید بر جایگاه مردم در اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: مردمی سازی اقتصاد باید با پایداری همراه باشد و برنامه ریزی های اشتغال بگونه ای باشد که فعالیت مردم در آن شغل استمرار داشته باشد.
دکتر حسن صادقلو در سی امین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی نقش آبزیان را در اشتغال پایدار در منطقه محوری دانست و تصریح کرد: توسعه صنعت آبزی پروری می تواند زمینه توسعه و اشتغال را فراهم آورد.
وی با تاکید بر اینکه باید نسبت به تولید و عرضه آبزیان نیز توجه شود، خاطرنشان کرد: باید با ارائه تسهیلات و مشوق‌ها، فکری برای کاهش هزینه‌های تولید نیز داشته باشیم و نباید فقط قهرمان تولید باشیم بلکه قهرمان فرآیند بعد از تولید نیز باشیم.
استاندار گلستان در خصوص توجه به موضوع استحصال آب چاه‌های استان گفت: باید به ظرفیت‌های موجود توجه کنیم به هیچ عنوان نباید به سراغ چاه‌های غیرمجاز رفت چراکه این برخلاف سیاست‌های دولت است.
وی با اشاره به اینکه مجتمع‎های پرورش میگو نباید در مکان‎هایی که دارای مشکل زیست‎محیطی داشته باشند ایجاد شود، یادآور شد: چرا باید با انتخاب جانمایی نادرست مدت‎ها با محیط زیست بجنگیم لذا مکان‎سنجی و ظرفیت‎شناسی برای اجرای پروژه‎ها باید مورد توجه قرار بگیرد و اساساً فعالیت های اشتغال زای باید با توجه به آمایش سرزمینی صورت گیرد.
دکتر صادقلو در خصوص پرورش خاویار در مزارع منفرد گفت: روی این ظرفیت باید به خوبی کار شود، از پشتوانه مردمی نیز باید کمک گرفت، مزارع منفرد زیرساخت‎های لازم را دارند، آموزش‎های تخصصی می‎تواند آثار زودبازده را به دنبال داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه زیرساخت توسعه و درآمد پایدار در 119 روستای استان ایجاد می‎شود بر لزوم تمرکز امکانات و همراهی دستگاه‎های مختلف اجرایی در این زمینه تاکید کرد.
وی با بیان اینکه باید شناسنامه دقیق روستاها در این طرح تهیه شود و حتی تعداد جوانان بیکار در آن روستاها تهیه شود، گفت: باید تمامی دستگاه های اجرایی و خصوصاً فرمانداران بر ایجاد درآمد پایدار و رفع بیکاری در روستاهای هدف طرح دقیق شوند و فرمانداران بصورت مستمر از اقدامات صورت گرفته گزارش ارائه دهند.
استاندار گلستان خواستار تشکیل جلساتی در ذیل ستاد اقتصاد مقاومتی با اولویت روستا شد و افزود: در انتخاب این 119 روستا باید توازن منطقه ای مورد توجه قرار گیرد و باید توجه داشت کهیکی از مهمترین اولویت ها در سال جاری و افق برنامه ششم توسعه توجه به توسعه و اشتغال روستاهاست .
وی افزود: طرح 14 روستای بدون بیکار که بر اساس آن یک روستا در هر شهرستان مورد توجه قرار گرفته است، باید با تمرکز دستگاه های اجرایی، فرمانداری ها و بخشداری ها صورت پذیرد و تمامی امکانات باید در یک خط طولی جهت تسریع در ایجاد اشتغال و درآمد پایدار بسیج شوند.
همچنین در سی امین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اظهار کرد: توفیقات حاصله سال قبل از اقدامات اقتصاد مقاومتی در استان حاصل همکاری تمامی مدیران دستگاه های اجرایی و فرمانداران بوده است.
حسین پیشقدم تصریح کرد: قریب به 46.7 درصد از جمعیت استان بالغ بر 850 هزار نفر در روستاهای استان زندگی می کنند و طرح ایجاد اشتغال در 119 روستای استان ذیل ماده 27 قانون برنامه ششم توسعه برای استان گلستان مفید است.
وی به تولیدات استان اشاره کرد و افزود: گلستان در حال حاضر با مشکل تولید مواجه نیست بلکه مسئله ارزش افزوده تولید و مدیریت آن مورد توجه است.
لازم به ذکر است در این جلسه ادامه بررسی طرح و پروژه های اقتصاد مقاومتی سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل منابع طبیعی و اداره کل شیلات صورت گرفت و همچنین بررسی و تعیین روستاهای ماده 27 قانون برنامه ششم توسعه و نهایی سازی طرح 14 روستای بدون بیکار انجام شد.
گفتنی است در این جلسه تعدادی از مدیران به گزارش اقدامات خود ذیل ستاد اقتصاد مقاومتی ارائه کردند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار