وزیر راه و شهرسازی گفت: میزان خرید و فروش مسکن در تهران بیشتر بین واحدهای ۵۰ تا ۷۰ متری است که این نشان دهنده تغییر جنس تقاضا بوده و تقاضایی که به شکل سنتی در شمال شهر برای واحدهای لاکچری در مساحت‌های بزرگ بوده تغییر کرده است.
کد خبر: ۴۹۷۶۶۶
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰ 22 September 2017
به گزارش تابناک : عباس آخوندی در مراسم افتتاح مرکز توسعه کارآفرینی بانک مسکن با اشاره به اینکه نهادهای فعال در بازار تغییر کرده و اصولا خودروسازی و یا آی تی را که بازار بین المللی هستند را نمی توان در حد بزار ملی محدود کرد گفت:ایجاد بازارهای مجازی اتفاقات بزرگی را در دنیا ایجاد کرده اند.
وی افزود:واقعیت این است که اساسا نظام تقاضا در بازار مسکن تغییر کرده و بعد خانوار طی 20 سال گذشته از حدود 4،9 نفر به 3.2 نفر کاهش کرده که این نشان می‌دهد که یک اتفاقی رخ داده است.
آخوندی ادامه داد:اگر نگاهی به خرید و فروش واحدهای مسکونی در تهران بیندازید متوجه می شوید که میزان خرید و فروش بیشتر بین واحدها 50 تا 70 متری هستند بنابراین این موضوع نشان دهنده این مطلب است که جنس تقاضا هم عوض شده است و تقاضایی که به شکل سنتی در شمال شهر برای واحدهای لاکچری در مساحت های بزرگ بوده است تغییر کرده است
وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این مطلب که محل عرضه مسکن نیز با تغییراتی مواجه بوده و به بیان دیگر قاعده بازی تغییر کرده است گفت: زمانی همه به دنبال این بودند تا به پیرامون شهرها بروند. در حال حاضر با آمدن مترو تمایل به برگشتن به درون شهرها و مرکز شهرها به شدت افزایش یافته است.
به گفته وی، وقتی وارد بحث می‌شویم می‌بینیم که همه چیز در حال تغییر است. بسیار مهم است که سیاستگذار این تغییرات را بفهمد که چه اتفاقی دارد رخ می‌دهد.

*برخی انبوه سازان توان حضور در بافت فرسوده را ندارند

آخوندی تاکید کرد:شرکتهایی که قبلا عادت داشتند در بیرون شهر ساخت و ساز کنند اگر از آنها بخواهیم که در داخل بافت فرسوده خود را درگیر ساخت و ساز کنند این کار را نخواهند کرد چرا که آنها خود را درگیر خرده مالک ها نخواهند کرد و اساسا توان آنرا ندارند.
وی افزود: روش های تامین مالی نیز در حال تغییر است. انواع مدل های تامین مالی که از طریق بازار بورس ایجاد شده بودند روش هایی قدیمی بودند که تغییر رویکرد در بازار بورس نیز در حال رخ دادن است. بنابراین ما هم اکنون نیاز داریم که در تمامی حوزه به تغییر رویکرد هستیم. اساسا سیستم های حمل و نقلی کل ساختار شرکت های حمل و نقلی ایران و جهان را دگرگون کرده است.

*ابلاغ بخشنامه دسترسی آزاد اطلاعات روز شنبه به تمامی شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی

وی با اعلام این مطلب که بخشنامه دسترسی آزاد اطلاعات روز شنبه به تمامی شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی ابلاغ خواهد شد گفت: باید بپذیریم با مجموعه اتفاقاتی که در حوزه فناوری‌های مدرن هم در حوزه ‌IT و هم در سایر حوزه‌ها رخ داده است، تغییر رویکردی از بازار ملی به بازار بین‌المللی حاصل شده است.
وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این مطلب که باید فهم جهانی از موضوعات و مسائل مختلف در جامعه شکل گیرد، گفت: نهادهای فعال در بازار، نحوه ارتباط بین عرضه و تقاضا که نمونه‌‌اش در حوزه IT است تغییر کرده و دگرگون شده است. بازارهای مجازی که شکل گرفته‌اند، نحوه تبادل اطلاعات، اتفاقات جدیدی را در دنیا ایجاد کرده است.
آخوندی تصریح کرد: پذیرش این تغییر از سوی سیاستگذار اولین گام برای اصلاح است. معمولا در این‌کار و در زمان تغییر مقاومت‌های زیادی نیز رخ می‌دهد زیرا که همه ما به سیستم‌های سنتی عادت کرده‌ایم اما در نهایت ناچار به تغییر رویکرد هستیم.
وی با اشاره به اینکه فروش بلیت دارد منتفی می شود و همه می توانند روی سیستم IT بلیت را تامین کنند، گفت: سیستم آژانس ها و خرید بلیت آهسته آهسته دارد سهم شان از کل کاهش پیدا می کند. حمل و نقل ترکیبی دارد شکل می گیرد. هرجایی که ورود پیدا می کنید می بینید که اتفاقات زیادی دارد رخ می دهد.





منبع : فارس 
برچسب ها: وزیر راه ، خرید مسکن
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار