دولت قبلی در ابتدای کار خود در سال 84 طرحی با عنوان مشاوران جوان را مطرح کرد که هرچند ظاهری جذاب و امیدبخش داشت، اما عملا صرفا سکوی پرتابی شد برای افرادی که هرچند جوان بودند، اما ویژگی اصلی‌شان این بود که جزو وابستگان نسبی، سببی و سیاسی دولت قبل بودند!
کد خبر: ۴۹۷۳۴۳
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹ 21 September 2017
به گزارش تابناک : - حدودا دو سال قبل دولت یازدهم طرحی را با عنوان «دستیاران ستادی» کلید زد. یکی از اهداف اصلی این طرح این بود که نیروهای جوان و توانمند بتوانند در یک فرآیند رقابتی و شفاف، به‌عنوان مشاور و دستیار جوان مدیران ارشد فعالیت کنند. عملا بعد از گذشت دو سال و طی انواع و اقسام آزمون‌ها و مصاحبه‌ها تقریبا هیچ یک از نیروهای یاد شده در دستگاه‌های ذی‌ربط مشغول به کار نشده‌اند.

- متاسفانه تجربه ثابت کرده در بازار کار ایران نیروهایی که از طریق آزمون‌های استخدامی استاندارد، سختگیرانه، شفاف و منصفانه گزینش شوند نیروهایی بدون حامی و پشتیبان خواهند بود؛ زیرا کسی که به چنین آزمون‌هایی تن داده است و در یک رقابت منصفانه و شفاف بالا آمده است مشخص است که هیچ ژن خوبی نداشته است و اصولا ژن‌های مرغوب خود را در معرض چنین آزمون‌هایی قرار نمی‌دهند.

- دولت دکتر روحانی اگر می‌خواهد از جوانان به‌عنوان دستیار و مشاور برای وزرا و مدیران بهره ببرد و در عین حال به آفت ژن‌های خوب مبتلا نشود باید به سازوکاری که خود تعریف کرده است، متعهد باشد.





منبع : روزنامه دنیای اقتصاد 
برچسب ها: دولت روحانی ، ژن خوب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار