حمزه دادستان را مکملی در اجرای برنامه های کار سایر ادارات دانست و گفت: اگر امنیت در شهر برقرار باشد و مردم به راحتی در شهر زندگی کنند موفقیت دادستان آن شهر تایید شده است.
کد خبر: ۴۹۷۲۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۱ 21 September 2017
دادستان عمومی و انقلاب همدان گفت: دادستانی منادی وحدت و تامین کننده امنیت در جامعه است.

به گزارش مهر، کامران حمزه در جلسه تودیع و معارفه دادستان شهرستان رزن با بیان اینکه عهده دار شدن پست ومقامی در نظام جمهوری اسلامی نیازمند شکرگزاری است، گفت: درراستای پاسداشت موهبت عنایت شده باید به وظایف محول شده در راستای خدمت رسانی به مردم به درستی عمل شود.

وی بابیان اینکه وجود سختی ها نباید مانع عمل به وظایف شود، گفت: سمت دادستانی با دیگر سمت های قضایی تفاوت هایی دارد چراکه عمده کار دادستانی در خارج از دادگستری و با دیگر سازمانها و نهادها است و به اداره امور شهر و استان مربوط می شود و بیش از ۶۰۰ وظیفه برای دادستانی تعریف شده است.

وی با اشاره به اینکه وظیفه خطیر دادستانی با آمار و ارقام قابل بیان نیست، اظهارداشت: اگر دادستان به خوبی به وظایف عمل کند این انجام وظیفه در چهره شهر نمود می یابد و همین امر نشان از نحوه وظیفه خطیر دادستان است.

حمزه دادستان را مکملی در اجرای برنامه های کار سایر ادارات دانست و گفت: اگر امنیت در شهر برقرار باشد و مردم به راحتی در شهر زندگی کنند موفقیت دادستان آن شهر تایید شده است.

دادستان اسبق شهرستان رزن نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری تمام توان و تلاش خود را برای اجرای قانون، عدالت و دفاع از حقوق مظلومین به کارگرفته است، گفت: طی دوران خدمت خود در سمت دادستان شهرستان رزن علی رغم به وجود آمدن مشکلات عدیده و محدویت های شغلی لحظه ای از انجام وظایف خود کوتاهی نکرده ام.  

مهدی مصطفی پور اظهار داشت: تکریم ارباب رجوع از مواردی بود که از ابتدا سرلوحه کار خود و مجموعه دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رزن قرار گرفت چرا که ترور شخصیت متهم؛ مجازاتی سنگین تر از مجازات حبس و شلاق خواهد بود.

مصطفی پور با بیان اینکه مردم قضات را در جایگاه حضرت علی(ع) می بینند و هرگونه اعمال و رفتار به پای اسلام و نظام نوشته می شود، افزود: سعی بر این بود تا ضمن نشان دادن اقتدار دستگاه قضا تبلور رافت نظام جمهوری اسلامی نیز بیان شود.  

وی اظهار داشت: در برخورد با افراد هنجار شکن و کسانی که امنیت مردم را به مخاطره انداخته بودند اغماضی نداشته و در چارچوب قانون و در راستای ارتقا احساس امنیت عرصه را برای جولان چنین افرادی تنگ کردبم که به تبع آن امروز شهرستان رزن از امنیت خوبی در سطح استان همدان برخوردار است.  

وی عنوان کرد: علی رغم فشار ها و تهدید ها و توصیه ها و حجمه ها از سوی افراد مختلف در هیچ تصمیمی تحت تاثیر قرار نگرفته و اگر شخصی مستحق تخفیف و تشدید مجازات دانسته در چارچوب قانون عمل شده است.  

وی از دیگر برنامه های انجام شده را مبارزه جدی با توزیع کنندگان و فروشندگان مواد مخدر با همکاری نیروی انتظامی عنوان کرد و گفت: برای جلوگیری از گسترش پدیده مضموم طلاق  از تمام اختیارات قاونی خود استفاده کردم.

مهدی مصطفی پور با اشاره به اهمیت انسداد چاه های غیر مجاز گفت: چاه های غیر مجاز متعددی در شهرستان رزن وجود داشت که با توجه به اینکه حکم قضایی این چاه ها صادرشده بود تعداد ۹۸ حلقه چاه غیر مجاز دارای حکم قطعی مسدود شد و در حال حاضر انسداد کمتر از ۱۰ مورد چاه غیرمجاز دارای حکم باقی مانده است.  

وی افزود: ۳۸ حلقه چاه غیرمجاز پلمپ شده و تعداد ۴۰ حلقه چاه غیر مجاز در دادسرا طرح شکایت شده که تاکنون در خصوص ۲۷ حلقه از این چاه ها حکم صادر شده است.

مصطفی پور یادآور شد: طی سالهای گذشته در برخی روستاها بحران آب وجود داشته اما امروزه شاهد هستیم که در برخی روستاهای دارای مشکل سطح آب های زیرزمینی افزایش یافته چنانچه طبق گزارش مدیریت منابع آب استان همدان شهرستان رزن رتبه نخست منابع آب استان را دارا است.  

امام جمعه قروه درجزین نیز با بیان اینکه قوه قضاییه نهاد متولی اجرای عدل و عدالت در جامعه است، گفت: چنانچه بهترین قوانین در مجلس شورای اسلامی وضع شود اما در مرحله اجرا با مشکلاتی مواجه شویم وضع قوانین بی فایده بوده لذا وجود افرادی در راستای اجرای صحیح قوانین، نمایان گر اهمیت جایگاه قضات است.

حجت الاسلام محمد سبزواری افزود: به میزانی که اهمیت کار و سنگینی مسئولیت فزون تر باشد خطر کار نیز بیشتر است.

امام جمعه قروه درجزین تعهد را نیاز مبرم جامعه امروز عنوان کرد و گفت: هرچند نیاز به وجود متخصص در جامعه احساس می شود اما تعهد امری ضروری است همانطور که طبق فرمایش امام راحل از متخصص بی تعهد جز خیانت برنمی آید.

امام جمعه شهر قروه درجزین وجود امنیت حاکم در شهر و همچنین کاهش گلایه های مردمی را ناشی از سلامت و قوت کار دادستانی شهرستان رزن عنوان کرد.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار