معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه همدان دارای آزادراه، فرودگاه، خط آهن شمال و جنوب و دیگر زیرساخت‌هاست، بیان کرد: همدان در حوزه پهنای باند اینترنت از برخی استان‌ها پشتیبانی می‌کند.
کد خبر: ۴۹۷۲۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲ 21 September 2017
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه در بخش صنعت همدان ضعف وجود دارد که باید جبران شود، ادامه داد: متأسفانه بخش صنعت به دانشگاه احساس نياز نمي‌كند در حالی که این نیاز به شدت وجود دارد.

به گزارش فارس، رضا قیاسی در جلسه ارتباط صنعت با دانشگاه با اشاره به اینکه استان همدان نسبت به دیگر استان‌ها دارای موقعیت جغرافیایی استراتژیک است، اظهار کرد: استان همدان در خصوص موضوع صنعت سهم قابل ملاحظه‌ای را به خود اختصاص نداده و عقب است.

وی با بیان اینکه کشاورزی استان همدان 3.7 درصد ارزش افزوده کشور را به خود اختصاص داده است، ادامه داد: استان همدان برای توسعه آماده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه همدان دارای آزادراه، فرودگاه، خط آهن شمال و جنوب و دیگر زیرساخت‌هاست، بیان کرد: همدان در حوزه پهنای باند اینترنت از برخی استان‌ها پشتیبانی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه این استان با مشکل هتل مواجه بود که در راستای حل این مشکل 15 هتل در حال ساخت است، در بخش دیگری از سخنانش از وجود 2 هزار و 300 عضو هیات علمی در دانشگاه‌های همدان خبر داد.

قیاسی با بیان اینکه در بخش صنعت همدان ضعف وجود دارد که باید جبران شود، ادامه داد: متأسفانه بخش صنعت به دانشگاه احساس نیاز نمی‌کند در حالی که این نیاز به شدت وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه R&Dها در صنعت همدان نقش ندارند که این درست نیست، افزود: پولی بابت مطالعات دقیق، درست و به‌روزرسانی یک واحد تولیدی هزینه نمی‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه صنعت و تولید باید به سمت دانش‌بنیان کردن تولیدات خود حرکت کنند، ادامه داد: استان همدان برای کنار زدن استان‌های توسعه‌یافته چیزی کم ندارد.

رئیس پارک علم و فناوری استان همدان نیز در ادامه با بیان اینکه مولفه‌های تاثیرگذاری وجود دارد تا فناوری و دانش تبدیل به محصول شود، اظهار کرد: اگر بخواهیم یک دانش را تبدیل به محصول کنیم دانشگاه‌ها، واحد‌های صنعتی، حاکمیت، سرمایه‌گذار ریسک‌پذیر، کارآفرینان، نخبگان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی جزو مولفه‌های اصلی هستند.

مجید کزازی ادامه داد: در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، رقم‌های کلانی به واحد‌های تولیدی تسهیلات ارائه شد در حالی که سئوال است چقدر خواستیم این واحدهای تولیدی برای ورود به بازار، فضای رقابت را مطالعه کنند؟

وی با طرح این سئوال که دانشگاه چقدر از عرضه‌محوری به سمت تقاضامحوری پیش رفته است؟ تصریح کرد: باید تحقیق، پژوهش و آموزش براساس نیاز بازار شکل گیرد.

رئیس پارک علم و فناوری استان همدان با تاکید بر اینکه صنعت نیاز به دانشگاه دارد اما این نیاز خود را تشخیص نمی‌دهد، افزود: صنعت در تشخیص نیاز با مشکل روبرو است و نیاز را زمانی احساس می‌کند که رقابت در بازار را مطالعه کرده باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار