معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان اضافه کرد: یکی از مشکلات جامعه معتادان بی بضاعت بود که با زیر پوشش بیمه قرار گرفتن این طیف، درمان اعتیاد آنها بدون هیچگونه مشکلی در حال انجام است.
کد خبر: ۴۹۷۲۵۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳ 21 September 2017
معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان گفت: طبق اطلاعات به دست امده از نتایج اجرای طرح ملی شیوع‌ شناسی اعتیاد، نرخ مصرف مواد مخدر در این استان پائین تر از میانگین کشوری است.
 
به گزارش ایرنا؛ محمد ابراهیم الهی تبار در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان اظهار کرد: نرخ شیوع در استان به 2.4 در هر یک هزار نفر رسیده در حالیکه که میانگین کشوری 2.6 در هر یک هزار نفر است.
 
وی اضافه کرد: 42 هزار معتاد در کمپ های ماده 15 و 16 استان تحت مداوا هستند و عملکرد مناسب شورای مبارزه با مواد مخدر موجب شده که شاهد هیچ معتاد متجاهری در داخل استان نباشیم.
 
معاون استاندار همدان افزود: استان همدان در حوزه مقابله با پدیده خانمانسوز مواد مخدر نیز بسیار قوی و موفق عمل کرده به گونه ای که سال گذشته رتبه دوم را در کشف مواد مخدر کسب کرد.
 
الهی تبار نگاه اجتماعی به مساله اعتیاد را از رخدادهای مهم و مبارک دولت یازدهم دانست و افزود: رویکرد مناسب وزیر کشور به مسائل اجتماعی موجب شد که کشور نسبت به این مسائل حساس و دغدغه مند شود و مساله اعتیاد در پنج اولویت اجتماعی کشور قرار گیرد.
 
وی افزود: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر نیازمند همکاری تمامی دستگاه ها برای حل معضل اعتیاد است و از همکاری دیوان محاسبات نیز به عنوان یک نهاد نظارتی در این راستا استقبال می کند.
 
معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان اضافه کرد: یکی از مشکلات جامعه معتادان بی بضاعت بود که با زیر پوشش بیمه قرار گرفتن این طیف، درمان اعتیاد آنها بدون هیچگونه مشکلی در حال انجام است.
 
الهی تبار در پیش گرفتن رویکرد اجتماعی محور برای حل معضلات جامعه زا زمینه ساز کاهش بخشی از مشکلات از جمله در زمینه طلاق دانست.
 
به گزارش ایرنا وی افزود: آموزش مهارت های قبل از ازدواج در جهاد دانشگاهی کار خوبی است که در کاهش طلاق موثر بوده است.
 
معاون استاندار همدان اضافه کرد: مشاوره های علمی در جهاد دانشگاهی به زوجین و تلاش های معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان و دیگر نهادها موجب کاهش 6.2 درصدی طلاق در سال گذشته نسبت به سال 94 شد.
 
الهی تبار بیان کرد: آمار طلاق در چهار ماهه نخست سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز چهار درصد کاهش داشته است.
 
5.5 تن مواد مخدر امسال در همدان کشف و ضبط شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار