رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور از میزبانی استان همدان برای اجلاس جهانی گردشگری در سال ۲۰۱۸ خبر داد و گفت: خوشبختانه در دولت دوازدهم امید به رونق اقتصادی بیشتر شده است.
کد خبر: ۴۹۷۲۴۲
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱ 21 September 2017
رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور از میزبانی استان همدان برای اجلاس جهانی گردشگری در سال ۲۰۱۸  خبر داد و گفت: خوشبختانه در دولت دوازدهم امید به رونق اقتصادی بیشتر شده است.
 
به گزارشتابناک همدان علی‌اصغر مونسان در ستاد اقتصاد مقاومتی استان همدان با اشاره به میزان رشد اقتصادی کشور، افزود: به دلیل مشکلات اقتصادی، رشد اقتصادی مثبت برای مردم ملموس نبوده که امیدواریم در دولت دوازدهم رشد مثبت احساس شود.
 
وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری برای رفع مشکل، توجه به اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند، تصریح کرد: باید از اقتصاد نفتی و رانتی به سمت اقتصاد مردمی رفت و چاره‌ای جز این وجود ندارد.
 
معاون رئیس‌جمهور و وزیر معین استان همدان در ستاد اقتصاد مقاومتی بابیان اینکه سال آینده افزایش هزینه‌های جاری را خواهیم داشت اما منابع درآمدی عددی تقریباً ثابت خواهد بود، خاطرنشان ساخت: این شرایط باعث می‌شود برای تأمین منابع، مالیات افزایش یابد و یا قیمت حامل‌های انرژی‌ها افزایش داده شود.
 
مونسان با اشاره به اینکه کشور با واقعیت‌های اقتصادی مواجه است عنوان کرد: بودجه دولت حدود ۳۰۰ هزار میلیارد تومان است و دولت پیش‌بینی نرخ ۵۰ دلار را برای نفت داشت و بر این اساس با این میزان برنامه‌های اجرایی شروع شد و اکنون متوسط فروش نفت ۴۳ و ۴۴ دلار است.
 
رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با اشاره به اینکه از این میزان بودجه حدود ۵۰ درصد از دست دولت خارج می‌شود، افزود: بخشی از آن به صندوق توسعه ملی، بخشی دیگر صرف هدفمندی یارانه‌ها و بخشی نیز به صندوق‌های بازنشستگی پرداخت می‌شود.
 
مونسان با تأکید بر اینکه در چند سال آینده صنعت گردشگری مهم‌ترین صنعت بسیاری از کشورها خواهد شد، افزود: هوشمند سازی در دنیا به‌سرعت جلو می‌رود و به‌زودی غالب خواهد شد.
 
وی با اشاره به اینکه بیمه و بانکداری با هوشمند سازی دچار مشکل خواهند شد، افزود: هوشمند سازی باعث ایجاد تغییراتی در بخش اقتصاد می‌شود.
 
معین استان همدان در ستاد اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: کارشناسان معتقدند صنعت گردشگری روند رو به رشدی دارد اما دولت و مجلس این موضوع را در کشور جدی نمی‌گیرند.
 
مونسان یادآور شد: در صنعت گردشگری و صنایع‌دستی با ۵۰ میلیون تومان می‌توان شغل ایجاد کرد درحالی‌که در بخش صنعت با چند صد میلیون می‌توان یک شغل ایجاد کرد.
 
وی بابیان اینکه بازارهای انحصاری صنعت گردشگری هر کشوری مزیت آن کشور محسوب شده و قابل‌رقابت با کشور دیگری نیست، افزود: اگر به داشته‌های داخلی نگاه کنیم نتایج بهتری خواهیم گرفت.
 
وی بابیان اینکه در سازمان میراث فرهنگی برنامه برای رونق گردشگری داریم، ادامه داد: همه استان‌های کشور خواستار تبدیل به مقصد گردشگری هستند درحالی‌که در معرفی گردشگری عقب هستیم.
 
مونسان در ادامه به مسئله صنایع‌دستی اشاره کرد و بابیان اینکه صنایع‌دستی به‌صورت فله‌ای عرضه می‌شود، تصریح کرد: صنایع‌دستی باید تجاری‌سازی و برند سازی شود چراکه بسته‌بندی می‌تواند به تجاری‌سازی کمک کند.
 
استاندار همدان نیز در این جلسه بابیان اینکه نرخ فعالیت‌های کسب‌وکار همدان به ۱۱ رسید و ۱۳ پله صعود داشته است، گفت: به همین دلیل نرخ بیکاری همدان به ۸.۵ درصد رسید و سمنان و مرکزی و همدان جزو سه استان با نرخ تک‌رقمی بیکاری هستند.
 
محمدناصر نیکبخت در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان اظهار داشت: با توجه به اینکه همدان استانی با محوریت گردشگری است خوشحالیم که معین استان همدان رئیس سازمان میراث فرهنگی است و امیدواریم استان در این حوزه به جایگاه شایسته‌ای برسد.
 
نیکبخت بابیان اینکه هزارو ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان همدان انجام‌شده است، گفت: اگر بخواهیم به رشد اقتصادی ۸ درصدی برسیم به ۸۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز داریم.
 
وی با تأکید بر اینکه سرمایه‌گذار تمایل به فعالیت در جای امن دارد و در همدان اگر همه دولت‌ها این‌گونه با کمبود و خالی بودن خزانه کار می‌کردند کشور پیشرفت زیادی داشت، افزود: با اجرای طرح نظام سلامت کمک زیادی به مردم شد و باید کاری کنیم تا بخش خصوصی از سرمایه‌گذاری خود پشیمان نشود.
 
نیکبخت با اعلام  اینکه ۸۵۰ میلیارد تومان در سفر رییس جمهوری به همدان تخصیص یافت و بعداً این رقم به ۱۱۰۰ میلیارد رسید که تمام آن اختصاص‌یافته است، گفت: ۲ هزار تخت بیمارستانی در استان وجود داشت که با سفر رییس‌جمهور ۱٬۰۰۰ تخت اضافه شد و برای راه‌آهن همدان ۲۰۰ میلیارد تومان اختصاص داده‌شده بود که  این مبلغ افزایش یافت و به ۳۵۰ میلیارد تومان رسید.
 
در ادامه معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی کشور بابیان اینکه گردشگری محور توسعه همدان در ستاد اقتصاد مقاومتی است، گفت: عملکرد بانک‌های همدان در ستاد اقتصاد مقاومتی رضایت‌بخش بوده است. 
 
سعید شیرکوند بابیان اینکه در همدان در مدت برگزاری ستاد اقتصاد مقاومتی هیچ اعتراضی به بانک‌ها نداشتیم عنوان کرد: حوزه‌های بانکی غالباً مورد گلایه در ستادهای اقتصاد مقاومتی هستند ولی در همدان عملکرد بانک‌ها خوب بوده و استاندار همدان نیز موشکافانه در پروژه‌ها ورود پیدا می‌کند.
 
وی اظهار داشت: انتخاب سازمان میراث فرهنگی برای معین همدان با ملاحظاتی همراه بود و هماهنگی خوبی بین دستگاه‌های استان همدان وجود داشته است.
 
شیرکوند با اشاره به اینکه امیدوارم با جدیت و پیگیری رئیس سازمان، شرایط بهتری برای استان همدان ایجاد شود، اظهار داشت: تا حدودی عملکرد استان در ستاد اقتصاد مقاومتی باعث رضایت و روسفیدی ما بوده ضمن اینکه ستاد اقتصاد مقاومتی، دبیرخانه فعالی در استان‌ همدان دارد.
 
مدیرعامل دهکده تفریحی گردشگری گنج‌نامه نیز در این جلسه اظهار داشت: پروژه دهکده تفریحی گردشگری گنج‌نامه را از ۱۶ سال پیش با کمک مسئولان استانی رقم زدیم و تاکنون ۶۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری داشتیم و تنها ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی دریافت کردیم.
 
سعید ترابیان با اشاره به اینکه صنعت گردشگری دیرباز ده است خاطرنشان ساخت: شناساندن مناطق گردشگری کشور خارج از اراده بخش خصوصی است و نیازمند وفاق ملی است.
 
وی تصریح کرد: با معرفی همدان به‌عنوان سربرنامه غرب کشور در گردشگری می‌توان توازن حوزه گردشگری را در کشور ایجاد کرد ضمن اینکه همدان می‌تواند ۷ استان را در حوزه گردشگری معرفی کند.
 
مدیرعامل دهکده تفریحی گردشگری گنج‌نامه اعلام کرد: اجرای ۱۰۰ برنامه ویژه با موضوع گردشگری به‌عنوان سربرنامه غرب کشور اتفاق بزرگی است که می‌تواند با کمک و حمایت میراث فرهنگی رقم بخورد.
 
 
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار