استاندار اردبیل گفت: دولت بسترسازی مناسبی برای اشتغال جوانان انجام داده و اشتغال فراگیر در دستور کار قرار گرفته است.
کد خبر: ۴۹۷۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۰ 20 September 2017
به گزارش تابناک اردبیل ، مجید خدابخش روز چهارشنبه در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی افزود: دولت با حمایت از طرح تکاپو و شرکت های دانش بنیان زمینه و بستر خوبی را در این زمینه فراهم کرده و ضروری است مدیران دستگاه های اجرایی هم اقدام های عملی در این راستا انجام دهند.

وی با بیان اینکه دولت متولی سیاست گذاری و زمینه سازی جهت ایجاد و‌ تثبیت اشتغال است اظهار کرد: دولت بستر و امکانات لازم را برای اشتغال ایجاد می کند و بخش خصوصی باید از این امکانات برای ایجاد فرصت های شغلی استفاده کند.

استاندار اردبیل افزود: بر اساس دستور العمل بند های الف و ب تبصره 18 قانون بودجه طرح های اولویت دار برای اشتغال و سرمایه گذاری باید مشخص شود.

خدابخش بیان کرد: هدف از تبصره 18 این است که دولت می خواهد برای اشتغالزایی و سرمایه گذاری به طرح های قابل اجرا یارانه بدهد و وظیفه دستگاه های اجرایی هم فراهم نمودن بستر لازم در این مورد است .

خدابخش حمایت دولت از سرمایه گذاران بخش خصوصی را یادآور شد و افزود: دولت تدبیر و امید حمایت از سرمایه گذاران را با هدف مبارزه با معضل بیکاری در اولویت برنامه های خود قرار داده است.

داود شایقی رئیس سازمان برنامه و بودجه استان اردبیل هم در این جلسه گفت: اختصاص 1.5میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای اشتغال پایدار در مناطق روستایی ،عشایری و مرزی در کشور در دستور کار دولت است.

وی افزود:50 درصد این اعتبارات بین استان ها توزیع می شود و براساس آن سهم شهرستان ها مشخص خواهد شد .

شایقی از بهره مندی وام 6درصدی مناطق عشایری و مرزی خبر داد وگفت:سه درصد این تسهیلات توسط دولت قابل پرداخت است

انتهای پیام
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
کارگربلاتکلیف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
سلام آقای استاندار ازآنجایی که جنابعالی مقیم و ساکن تهران هستید وبصورت تلفنی وگاها نیز پروازی مدیریت میکنید مثل اینکه از واقعیات تلخ منطقه خبر ندارید بجای درباغ سبز نشان دادن آنهم بعد از 4 سال لطفا اول مشکلات کارگران بدبخت ذوب اهن وامثال را حل کنید بعد. همانهایی که شب تا صبح جلوی استانداری تحصن کردندوشمع روشن کردند وشما در نهایت بیخیالی مشغول استراحت بودید
کارشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۱
اشتغال واقعی زمانی اتفاق میافتد که پروژه های زیربنایی در استان اجرا شوند تا هم شاخصهای توسعه ای منطقه ارتقا یابد و هم جوانان مشغول بکار شوند شما که در چهارسال گذشته زیربنایی ترین پروژه های استان از جمله راه آهن ، پتروشیمی، بیمارستان سوختگی و... را تعطیل کرده اید و با عدم حمایت از صاحبان واحدهای تولیدی راه اندازی شده موجب بروز مشکلات متعدد شده اید چطور انتظار دارید بخش خصوصی انگیزه داشته باشد که وارد میدان شود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار