مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار تصریح کرد: با توجه به اینکه شرایط آب و هوایی شهرستان بهار مستعد تولید گیاهان دارویی است، توسعه گیاهان دارویی از اهمیت و اولویت زیادی برخوردار بوده و برای کشاورزان علاقه مند در کوتاه و بلند مدت دارای صرفه اقتصادی است.
کد خبر: ۴۹۶۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۳ 20 September 2017
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار با بیان اینکه کشت گیاهان دارویی به کشاورزان بهار آموزش داده می‌شود گفت: ۱۷ هکتار از اراضی بهار به کشت زعفران اختصاص دارد.

به گزارش تسنیم، هوشنگ کرمی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به منظور بالا بردن سطح اطلاعات، دانش کشاورزان و ترویج کشت گیاهان دارویی 25 دوره کلاس آموزشی- ترویجی با عنوان کلاس مهارتی کشت گیاهان دارویی در این شهرستان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این دوره‌های آموزشی 700 نفر از کشاورزان حوزه شهرستان شرکت می‌کنند گفت: بازدید از مراکز تولید گیاهان دارویی سطح استان از دیگر برنامه‌های این مدیریت برای آشنایی کارشناسان در راستای توسعه کشت گیاهان دارویی در شهرستان بهار بود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار تصریح کرد: با توجه به اینکه شرایط آب و هوایی شهرستان بهار مستعد تولید گیاهان دارویی است، توسعه گیاهان دارویی از اهمیت و اولویت زیادی برخوردار بوده و برای کشاورزان علاقه مند در کوتاه و بلند مدت دارای صرفه اقتصادی است.

کرمی عنوان کرد: حدود 17 هکتار از اراضی این شهرستان به کشت گیاهان دارویی بویژه زعفران اختصاص یافته است که پیش بینی می‌شود با ترویج و اجرای کلاس‌های مهارتی علاوه بر افزایش سطح زیر کشت زعفران، سایر گیاهان دارویی سازگار، مستعد و اقتصادی در برنامه کشت متقاضیان قرار گیرد.

وی اظهار داشت: در این دوره بانوان روستایی با نحوه تولید، نگهداری و کشت گیاهان دارویی متناسب با شرایط اقلیمی منطقه و نیز خواص بعضی از گیاهان دارویی از جمله زعفران، بومادران، کاسنی، گشنیز، مریم گلی، شنبلیله، ریحان، اسطوخودوس و غیره آشنا شدند.

مدیر جهاد کشاورزی بهار  با بیان اینکه کلزا از 15 شهریور تا پنج مهرماه در شهرستان بهار در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در شهرستان کشت می‌شود گفت: در سال زراعی 97 – 96برنامه ریزی برای کشت کلزا در 1000 هکتار از در اراضی کشاورزی این شهرستان انجام و نهاده های مربوطه نظیر کود و بذر و غیره تامین شده است.

کرمی با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی کشت کلزا در شهرستان بهار ، از توزیع 568کیلو بذر کلزا بین کشاورزان این شهرستان خبر داد و افزود: بذر هیبریدی با قیمت 27 هزار تومان از طریق مراکز کشاورزی در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به سیاست‌های حمایتی سازمان جهاد کشاورزی از کلزاکاران در بهار اظهار داشت: خرید تضمینی، توزیع نهاده ها از جمله بذر یارانه ای و کود و پرداخت تسهیلات حدود 2.6 میلیون تومان از منابع داخلی بانک کشاورزی با هماهنگی و رایزنی برای هر هکتار از جمله سیاست های حمایتی کشت کلزاست.

مدیر جهاد کشاورزی بهار  با بیان اینکه اجرای سیاستهای خوداتکایی و کاهش وابستگی به واردات دانه‌های روغنی از اولویت‌های این مدیریت در بخش زراعت است، افزود: کشت دانه‌های روغنی از جمله کلزا در تناوب با گندم برای از بین بردن علف‌های هرز و مبارزه با برخی از آفات و بیماری‌ها موثر بوده و همچنین کلزا جایگزینی مناسب برای محصولات پرآبی همچون سیب زمینی، چغندرقند و غیره است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار