مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با بیان اینکه تاکنون 21 فقره آتش‌سوزی در سطح اراضی استان رخ داده است، ادامه داد: همدان، رزن و فامنین تاکنون دچار آتش‌سوزی نشده‌اند.
کد خبر: ۴۹۵۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰ 18 September 2017
مديركل منابع طبيعي استان همدان با بيان اينكه از ابتداي سال تاكنون 60 هكتار از اراضي استان طعمه حريق شده است، گفت: اين آمار نسبت به سال گذشته كاهش چشم‌گيري داشته است.

به گزارش فارس؛ اسفندیار خزایی با اشاره به کاهش آتش‌سوزی‌های اراضی استان در سال جاری، اظهار کرد: در سال جاری 60 هکتار از اراضی استان طعمه حریق شده‌ است.

وی با بیان اینکه در 6 ماه سال گذشته 400 هکتار از اراضی استان طعمه حریق شد، تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون در مراتع درجه‌ یک و عشایری و خوب حریق‌ نداشته‌ایم و بیشتر اراضی ملی حاشیه جاده‌ها و درجه 3 بیشترین درصد آتش‌سوزی‌ها را داشته‌ است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با بیان اینکه تاکنون 21 فقره آتش‌سوزی در سطح اراضی استان رخ داده است، ادامه داد: همدان، رزن و فامنین تاکنون دچار آتش‌سوزی نشده‌اند.

وی آمار آتش‌سوزی در جنگل‌های استان را پایین عنوان کرد و گفت: تنها چهار فقره آتش سوزی با 10 هکتار در جنگل‌های دست‌کاشت اسدآباد رخ داده و خوشبخاته درختان دچار آسیب نشده‌اند.

خزایی فرهنگ‌سازی و حضور به موقع اکیپ‌های اطفاء حریق در محل آتش‌سوزی را یکی از عوامل مهم کاهش آمار آتش‌سوزی‌ها در سطح استان عنوان کرد و افزود: 9 اکیپ شهرستانی و یک اکیپ مرکزی مجهز به وسایل ابتدایی از جمله ماشین‌ آب‌پاش، بیل و... در حال آماده‌باش هستند.

وی با اشاره به زمان اطفاء حریق آتش‌سوزی‌ها، یادآور شد: خوشبختانه همه آتش‌سوزی‌های رخ داده در سطح مراتع کمتر از سه ساعت اطفاء شده‌اند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با تاکید بر اینکه فرهنگ‌سازی نقش بسزایی در کاهش آتش‌سوزی‌های سطح استان داشته است، خاطرنشان کرد: با فرهنگ‌سازی می‌توان مشکلات بسیاری را حل کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار