خمیجانی واگذاری خودرو به صورت اقساطی به بازنشستگان با کارمزدهای بسیار پایین را از دیگر اقدامات برشمرد و بیان کرد: این اطلاعیه در سایت صندوق اعلام شده و تاکنون 43 هزار تن ثبت نام کرده اند.
کد خبر: ۴۹۵۴۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸ 17 September 2017
همزمان با 25 ذی الحجه روز خانواده و تکریم بازنشستگان، نخستین خانه امید استان همدان روز شنبه با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی و بازنشستگان در ملایر بهره برداری شد.
 
به گزارش ایرنا مدیرکل حسابرسی داخلی و امور مجامع وسرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشور در این آیین اظهار کرد: در دولت یازدهم اقدامات بسیار خوبی در زمینه افزایش حقوق و دستمزد بازنشستگان و پرداخت مستقیم حقوق و مزایای آنان انجام شد.
 
محمدنادر خمیجانی به دیگر اقدامات دولت در حوزه مسایل رفاهی و فرهنگی بازنشستگان همچون افتتاح خانه های امید، سفرهای زیارتی و سیاحتی و ارایه تسهیلات اشاره کرد و افزود: در خانه های امید کلاس ها و دوره های آموزشی برای بازنشستگان برگزار می شود.
 
وی ادامه داد: امسال نیز برای نخستین بار مقادیری از سهام بیمه ملت مستقیم و به صورت اقساطی به بازنشستگان پرداخت شد که البته بخشی با سود سهام به آنها برمی گردد.
 
خمیجانی واگذاری خودرو به صورت اقساطی به بازنشستگان با کارمزدهای بسیار پایین را از دیگر اقدامات برشمرد و بیان کرد: این اطلاعیه در سایت صندوق اعلام شده و تاکنون 43 هزار تن ثبت نام کرده اند.
 
وی ادامه داد: در مذاکره با شرکت ایران خودرو مقرر شد در مرحله نخست یک هزار دستگاه خودرو از طریق قرعه کشی به بازنشستگان تحویل شود و با توجه به استقبال خوب آنان این طرح ادامه پیدا می کند.
 
مدیر کل حسابرسی داخلی و سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشور مبلغ این تسهیلات را 175 میلیون ریال معادل مبلغ کل خودرو اعلام کرد و گفت: در حال حاضر از خودروهای شرکت ایران خودرو و سایپا استفاده می کنیم و در شرایط بعدی اگر نیاز شد از خودروهای داخلی دیگر استفاده می کنیم.
 
خمیجانی درباره خانه های امید در کشور بیان کرد: هم اکنون 38 خانه امید در 23 استان کشور به بهره برداری رسیده و همزمان با روز 25 ذی الحجه نیز پنج خانه امید در شهرهای کشور از جمله ملایر مورد افتتاح قرار گرفت.
 
وی افزود: 12 خانه امید نیز در دست اجرا است که امیدواریم بخش عمده ای از آنها تا پایان سال مورد بهره برداری قرار گیرد.
 
وی اظهار کرد: در حال حاضر یک میلیون و 300 هزار بازنشسته در کل کشور زیر پوشش صندوق بازنشستگی کشوری هستند.
 
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز بر لزوم تقویت فرهنگ تجلیل و تکریم از بزرگان، فرهیختگان و بازنشستگان تاکید کرد و گفت: مدیران دستگاه های اجرایی می توانند به عنوان گروه مشاور از بازنشستگان استفاده کنند.
 
محمد کاظمی به گام های خوب وزارت رفاه در راستای حمایت و کمک به بازنشستگان اشاره و بیان کرد: در بررسی برنامه ششم در مجلس طبق مصوبه ای دولت را موظف به همسان سازی حقوق و مزایای بازنشستگان کرد که ما در مجلس پیگیر این قانون خواهیم بود.
 
مدیر صندوق بازنشستگی استان همدان نیز اعتبار هزینه شده برای احداث خانه امید ملایر را 10 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: خانه امید ملایر دارای زیربنای 530 مترمربع است که حدود 600 میلیون ریال نیز برای تهیه تجهیزات آن هزینه شده است.
 
غلامرضا سیفی اظهار کرد: خانه امید ملایر که عملیات اجرایی آن از سال 94 در باغ گل این شهر آغاز شد، نخستین خانه امید استان همدان است که بهره برداری شد و بزودی نیز خانه امید همدان افتتاح می شود.
 
وی ارتقا و بهبود وضعیت روحی و جسمی بازنشستگان، حضور در اجتماع و خروج از عزلت و خانه نشینی و تکریم و بزرگداشت بازنشستگان را از جمله اهداف خانه امید برشمرد و ادامه داد: خانه امید ملایر شامل بخش هایی همچون سالن اجتماعات، نمازخانه، سالن ورزشی و اتاق پزشک است و یک مجموعه فرهنگی و آموزشی است.
 
ساخت خانه‌های امید از سوی صندوق بازنشستگی کشوری با هدف ایجاد شرایط رفاهی و تفریحی، استفاده از توانمندی های ‏بازنشستگان، گذران اوقات فراغت و افزایش مشارکت آنان در فعالیت‌های فرهنگی، ‏اجتماعی از سال 1386 آغاز شد.
 
همزمان با 25 ذی الحجه روز خانواده و تکریم بازنشستگان نخستین خانه امید استان همدان روز شنبه در باغ گل ملایر بهره برداری شد.
 
شهرستان ملایر دارای بیش از پنج هزار بازنشسته است و با جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار